Spy Cup: Mecz o Puchar Ameryki – Kiwi objęły dwa prowadzenie – Dzień 1
Autor: Richard Gladwell/Sail-World.com/nz, 12 października, 13:06 PST
13 października 2024 r
INEOS Britannia i Emirates Team NZ – Mecz o Puchar Ameryki – Wyścig 1 – Finał – 12 października 2024 r. © Ian Roman / America's Cup
Zespół Emirates Team New Zealand wygrał oba wyścigi, żeglując pierwszego dnia z przewagą 41 i 27 sekund, mimo że pływał z fokiem, który był być może zbyt mały, aby wytrzymać wiatr, który ucichł pod koniec obu wyścigów.
W Pucharze Ameryki Kobiet dominowała włoska załoga, która prowadziła od początku do końca. Luna Rossa Prada Pirelli opuści Barcelonę bez Pucharu Ameryki, ale z kolejnym najważniejszym zadaniem w postaci odbudowania zespołu, czyli zdobyciem Młodzieżowego Pucharu Ameryki i Pucharu Ameryki Kobiet.
Większość była zadowolona, że finał kobiet – składający się z jednego wyścigu i nagłej śmierci – przebiegł na czas i dobiegł do normalnego startu i mety bez wytrącenia nikogo z pozycji – co stanowi wyraźny kontrast do wczorajszego wydarzenia enduro, które trwało prawie dziewięć godzin .
Pomimo wszystkich dyskusji na temat tego, czy Defender, Królewska Nowa Zelandia Yacht Squadron, powinien założyć zespół w fazie każdy z każdym w Pucharze Louis Vuitton czy w Challenger Selection Series, eksperci przystąpili do pierwszego dnia Pucharu Ameryki z większą wiedzą, kto zwyciężyłoby.
Wynik dzisiejszego wyścigu był bardzo podobny do jedynego spotkania obu drużyn w Pucharze Louis Vuitton.
Tam w meczu 21, szóstego dnia, przy nieco słabszym wietrze niż dzisiaj, Emirates Team New Zealand pokonał Team Ineos Britannia o 3 minuty i 2 sekundy, co stanowi imponującą przewagę, ponieważ w pierwszych czterech meczach obie drużyny dzieliły mniej niż 33 sekundy różnicy. rundy. Ale przełom nastąpił po tym, jak Brytyjczycy mieli trudności z utrzymaniem się na szczycie swoich żetonów w dwóch ostatnich meczach.
Dziś na początku było trudniej, w dniu, w którym dwukrotny złoty medalista olimpijski Giles Scott zauważył, że „trudno było dzisiaj zostać z tyłu”, zauważając, że jacht wiodący zawsze może płynąć we właściwym kierunku, biorąc pod uwagę zmieniające się wiatry i ciśnienie i że podążający za jachtem nie miał innego wyjścia, jak tylko rozejść się ścieżkami i zaryzykować po drugiej stronie toru, woląc mieszkać w wydechu głównej łodzi.
Scott zrobił ciekawy komentarz, że Nowozelandczycy płynęli dzisiaj pod wiatr. Było to bardzo subtelne, ale interesujące, ponieważ wydawało się, że Nowozelandczycy płyną z mniejszym fokiem – co Nowozelandczycy często robią. Oczywistą logiką jest to, że jest szybciej pod wiatr, a to daje największą szansę na dotarcie do pierwszego celu. Od tego momentu wystarczy trzymać się z wiatrem i powtarzać płukanie w każdym z trzech lub czterech cykli.
Ten trik zdawał się działać nawet w drugim wyścigu, kiedy wiatr ucichł i miał działać tak samo jak Brytyjczyk. W tym momencie Nowozelandczycy wypracowali sobie 30-sekundową przewagę i mogli cieszyć się możliwością grania w przejściach i graniu pod presją.
Brytyjczycy potwierdzili później, że pomiędzy wyścigami przeszli na mniejsze ramię – przenosząc się na J2, podczas gdy Nowozelandczycy, co niewiarygodne, przeszli na J3. Jednakże mieści się to w ich zestawie symboli ramion – i nie ma korelacji między rozmiarami ramion, jak ma to miejsce w przypadku pojedynczego projektu.
Brytyjczycy również wykonali niezamierzony ruch na początku pierwszego wyścigu, wchodząc na prawą burtę na końcu linii startu z 30-sekundowym opóźnieniem. Opóźnienie INEOS Britannia było spowodowane problemem z baterią.
Złapałem Nowozelandczyków podczas skoku, gdy leciały na lewą stronę pola startowego 10 sekund przed łodzią wjazdową na prawą burtę – tylko po to, by znaleźć Brytyjczyków unoszących się na krawędzi prawej (prawej) granicy – co zaprezentowało możliwość kreatywnych posunięć.
Nowozelandczycy odpowiedzieli standardową taktyką match racingową, polegającą na próbie zablokowania przeciwnika i ukarania go.
Ale w przypadku AC75 łatwiej to powiedzieć niż zrobić i ostatecznie późne wejście Brytyjczyków nie zrobiło wielkiej różnicy.
Jasne, Brytyjczycy byli trochę zdenerwowani, ale zaczęli dobrze – chociaż Nowozelandczycy poradzili sobie lepiej i mieli niewielką przewagę w przedostaniu się do granicy portu
Co ciekawe, w pierwszym wyścigu opłaciła się prawa strona toru, podczas gdy w drugim zdecydowanie bardziej opłacalna była druga strona – zarówno pod wiatr, jak i w dół.
Od końcowych etapów Pucharu Louis Vuitton nic się nie zmieniło – wyścig wygrała łódź, która jako pierwsza znalazła się w pobliżu znaku 1.
Mimo wrzasku komentatorów o „zaciętym wyścigu” ostatnia prawdziwa zmiana na prowadzeniu miała miejsce pierwszego dnia półfinału, kiedy Luna Rossa pokonała American Magic w trzeciej rundzie. I były jeszcze dwie – w tej samej serii raz z łódką wyjętą z folii, Luna Rossa złamała ich podróżnika.
W ciągu nocy Brackleyowie przeprowadzą wiele analiz na temat tego, w jaki sposób Brytyjczycy mogą wrócić, w taki sam sposób, w jaki Włosi czterokrotnie zrobili to w finale Pucharu Louis Vuitton.
Ich największą szansą jest przyjęcie podstawowej strategii wiosłowania – stanie z przodu na starcie – i pozostanie w niej.
AC75 nie jest w stanie skutecznie przetrwać wydechu platformy konkurencji.
Brytyjski kapitan w większości przypadków był w stanie wyprzedzić swojego odpowiednika na ławce startowej finału Pucharu Louis Vuitton i Ben Ainslie powinien powrócić do tej formy w niedzielę.
Droga od 4:0 w pierwszej serii zwycięstw do siedmiu jest długa.
Podsumowania wyścigów – 37. Puchar Ameryki – Dzień 1
Wyścig 1: Emirates Team New Zealand (NZL) (Enter Port Startbox) vs INEOS Britannia (GBR) (Enter Starboard Startbox) Start: 1450 CET/1250 UTC
Start: Wyścig rozpoczął się od Emirates Team New Zealand, który jako pierwszy przekroczył linię startu. Wiatr powoli wzmaga się.
Mark 1: 03:47 s NZL prowadzi GBR o 24 sekundy. NZL wyprzedza 200m GBR i płynie szybciej. NZL na wysięgniku J2, GBR na J1
Mark 2: 07 m 36 sek. NZL prowadzi GBR o 15 sek. NZL prowadziła 170 metrów w trzecim etapie
Mark 3: 12 minut 34 sekundy NZL prowadzi nad GBR o 36 sekund
Mark 4: 16 minut 37 sekund NZL prowadzi GBR o 40 sekund. Wiatr na żywo osiąga prędkość 9 węzłów. NZL twierdzi, że spodziewali się silniejszego wiatru na początku wyścigu i dlatego wybrali mniejszy fok. Siła wiatru wynosi obecnie 0,5 węzła oczekiwanej siły. Brytyjczycy zamknęli wiatr NZL do 300 metrów.
Mark 5: 22 minuty 34 sekundy NZL prowadzi nad GBR o 56 sekund. Jedna z wód prowadzi na głębokość 600 metrów. br/>Koniec: 27 minut 01 sekund Marża NZL GBR 41 sekund. Na wodzie przewaga wynosiła 420 metrów.
Kluczowe statystyki finałów, mecz 1:
- Zwycięzca wyścigu: Emirates Team Nowa Zelandia; Czas: 27 minut 01 sekund; margines: 41; Odległość: 420 metrów;
- Prędkość maksymalna: 40,3 węzła (Nowa Zelandia) 41,3 węzła (Wielka Brytania); Średnia: 32,2 węzła (Nowa Zelandia) 32,3 węzła (Wielka Brytania);
- Prędkość wiatru: 30,7 węzłów (NZL) 29,06 węzłów (GBR); Prędkość kierunku wiatru: 34,0 węzłów (NZL) 35,8 węzłów (GBR)
- Średnia VMG: 22,5 węzła (NZ) 21,8 węzła (GBR)
- Odległość przepłynięcia: 26 881 m (Nowa Zelandia) 27 450 m (Wielka Brytania)
- Kolce: 14 (NZ) 15 (GBR); Gibbs 13 (Nowa Zelandia) 12 (Wielka Brytania); Suma gwoździ/gipsów 27 (NZ) 27 (GBR)
Finał – Mecz 2: INEOS Britannia (GBR) (wpis w Port Startbox) vs Luna Rossa Prada Pirelli (ITA) (wpis na Starboard Startbox) Start: TBAhrs UTC
zaczyna się:
Mark 1:03m50s prowadził NZL z przewagą GBR wynoszącą 11 sekund
Mark 2: 07 m 19 s NZL prowadzony przez GBR do 09 s
Znak 3: 11 m 55 s NZL Led Fringe GBR 14 s Znak 4: 15 m 22 s NZL Led Fringe GBR 10 s
Mark 5: 19 min 30 s NZL prowadzony przez GBR o 28 sekund
Mark 6: 22 min 19 s NZL prowadzony przez GBR o 32 sekundy
Mark 7: 25 min 56 sek. NZL prowadzony przez GBR z przewagą 33 sek
Finisz: 28 min 23 s NZL prowadzi z GBR różnicą 27 sekund
Finał Puig kobiet: ITA (wejście do skrzynki startowej po lewej stronie) vs. GBR (wejście do skrzynki startowej na prawej burcie) Start: 1458 CET/1215 CET
Mark 1: 02m 51s prowadzony przez ITA z przewagą GBR 06s
Mark 2: 05 min 26 s ITA prowadzony przez GBR margines 06 s
Mark 3: 09:09 ITA prowadzi GBR o 11 sekund
Mark 4: 11 minut 46 sekund ITA prowadziła GBR o 11 sekund
Mark 5: 15 minut 27 sekund ITA prowadzona przez GBR z przewagą 19 sekund
Koniec: 18 minut 07 sekund, margines ITA LED GBR 08 sekund
Relacja z wyścigów na żywo – Louis Vuitton America Cup – Dzień 1 37. meczu – 12 października 2024 r.
Strona internetowa kursu:
Prognoza pogody:
Partner pogodowy Pucharu Ameryki Przewiduj wiatr został przedstawiony A Centrum pogody wyścigowej Daje fanom dostęp do szczegółowych informacji o codziennej pogodzie, kamer internetowych na żywo, historycznych danych o pogodzie i codziennych zestawień pogody pisanych przez meteorologów.
Aktualne prognozy na dzisiejszy wyścig 27:
Prognozy na sobotę i niedzielę autorstwa Arnauda Mongesa, byłego meteorologa drużyny Pucharu Ameryki
Sobota 12 października
Rano wiatr będzie spokojny i słaby. Do południa występujący już na morzu gradient wiatru południowo-południowo-zachodniego dotrze do Barcelony i szybko się wzmocni. Wczesnym popołudniem spodziewaj się prędkości 13–16 węzłów z kierunku 220 stopni. Po południu wiatr nie powinien przybierać na sile, a raczej nieznacznie osłabnąć o kilka węzłów. Po południu fale będą dotrzymywać kroku wiatrowi i osiągać wysokość zaledwie 1 metra w 4-sekundowych odstępach. Przez cały dzień niebo będzie pochmurne, a z południa napłynie ciepłe i wilgotne powietrze. W głębi lądu spodziewane są opady deszczu, które mogą mieć wpływ na Barcelonę.
Niedziela 13 października
W niedzielę powróci słoneczne niebo. Po południu spodziewamy się wiatru wschodniego, z prędkością od 5 do 7 węzłów.
Harmonogram wyścigów o Puchar Ameryki – wyścigi 1 i 2: sobota, 12 października 2024 r
- Wyścig 1: Emirates Team New Zealand (NZL) (Enter Port Startbox) vs INEOS Britannia (GBR) (Enter Starboard Startbox) Start: 14:15 CET/1215 CET
- Finał Puig kobiet: ITA (wejście do skrzynki startowej po lewej stronie) vs. GBR (wejście do skrzynki startowej na prawej burcie) Start: 1458 CET/1215 CET
- Wyścig 2: INEOS Britannia (GBR) (wejście do Port Startbox) vs Emirates Team New Zealand (NZL) (wejście na Starboard Startbox) Start: TBA UTC
Wirtualne oko
Po wyścigu możesz odtworzyć kluczowe punkty lub wykorzystać cały wyścig Wirtualne oko od ARL Jest to narzędzie, którego Inside Tack używa do zilustrowania różnych punktów – wykorzystując rzeczywiste trasy samolotu AC75.
Możesz od razu przejść do relacji z Pucharu Ameryki Virtual Eye Klikając tutaj Kliknij „Obejrzyj poprzedni”, a następnie wybierz wyścig, który chcesz obejrzeć. Virtual Eye to przeglądarka 3D, dzięki której możesz powiększać, pomniejszać, przesuwać, w górę i w dół, tak jak w helikopterze.
Listy załogi –
Wirtualne oko
Po wyścigu możesz odtworzyć kluczowe punkty lub cały wyścig za pomocą wirtualnego oka ARL Klikając tutaj Kliknij „Obejrzyj poprzedni”, a następnie wybierz wyścig, który chcesz obejrzeć. Ta przeglądarka jest trójwymiarowa, więc możesz powiększać, pomniejszać, obracać, w górę i w dół, tak jak w helikopterze.
„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.