Hyundai Staria dziki samochód Po przybyciu do Nowej Zelandii lokalne ramię ujawniło kilka ekscytujących szczegółów.
Staria jest prawdopodobnie najfajniejszym samochodem, jaki kiedykolwiek uświetnił nasze brzegi odpowiednim futurystycznym designem. Przód jest prosty, ale efektowny dzięki poziomym światłom do jazdy dziennej, które rozciągają się na całej szerokości pojazdu, podczas gdy szeroka osłona chłodnicy z niskoprofilowymi reflektorami umieszczonymi z każdej strony dodaje funky wyglądu.
Model Limited o wyższej specyfikacji idzie jeszcze dalej, z unikalnym grillem, chromowanymi wykończeniami wokół typu sześcianu i pełnymi reflektorami LED, a także kolorowym miedzianym chromem na logo Hyundai z przodu, kołami, lusterkami bocznymi i klamkami. Na wyrafinowanym i eleganckim designie samochodu.
Wewnątrz, „kokpit skoncentrowany na kierowcy” zachowuje futurystyczny, nowoczesny wygląd z 10,25-calowym wyświetlaczem head-up, centralnym ekranem dotykowym i przyciskową elektroniczną dźwignią zmiany biegów.
Czytaj więcej:
* Czy to przyszłość ciężarówek?
* Hyundai wprowadza na rynek najlepsze deflektory… hm, iMax van
* Pięć rzeczy: całkowicie szalone buggy
* Wózek został przetestowany pod kątem bezpieczeństwa, a wyniki są przybliżone
Hyundai twierdzi, że Staria jest oparta na tej samej platformie, co SUV Santa Fe, co zapewnia ciężarówce „prowadzenie, jazdę i wyrafinowanie podobne do samochodu”.
Dostajesz ten sam 2,2-litrowy turbodiesel, wytwarzający 430 Nm i około 130 kW, co Santa Fe, napędzający wersje z napędem na przednią oś i na cztery koła. Silnik wysokoprężny jest jedyną opcją układu napędowego w momencie premiery.
Ekologiczne warianty Starii pojawią się „w nadchodzących latach”, bez dalszych informacji, co to oznacza.
Staria przejmie zarówno iMax, jak i iLoad w ofercie Hyundaia, z komercyjnym wariantem ładowności dostępnym w dwumiejscowej szybie, pickupa lub pięciomiejscowej furgonetce. Może być używany tylko jako model z napędem na przednie koła z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Pasażer Starii dostaje tylko automat.
Pasażer Starias będzie dostępny w kilku wersjach wyposażenia, w tym w wersji limitowanej ze skórzaną tapicerką, podgrzewanymi i wentylowanymi przednimi siedzeniami, podgrzewaną kierownicą, elektrycznie inteligentnymi przesuwnymi drzwiami bocznymi oraz elektryczną klapą tylną z funkcją „walk-away”. Jest też inteligentny kluczyk z przyciskiem startowym i pilotem, wyświetlaczem w martwym punkcie (BVM), wyświetlaczem surround (SVM) i wyświetlaczem dla pasażera z tyłu.
Napęd może pomieścić do ośmiu osób, w zależności od specyfikacji.
Standardem w modelu Entry jest bezprzewodowa ładowarka do smartfona, pięć portów ładowania USB, co najmniej 16 uchwytów na kubki, kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala, 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego i adaptacyjny tempomat.
Istnieją również standardowe systemy zapobiegania kolizji do przodu, asystent unikania kolizji w martwym punkcie i systemy zapobiegania kolizji z tyłu.
Wersje ładowane są wyposażone wyłącznie w stalowe koła, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, bezprzewodowe ładowanie smartfonów i „większość” funkcji bezpieczeństwa silnika. Nie jest jasne, jakie obciążenie.
Dwumiejscowa Staria Load dzięki swojej prawie 5000 litrów przestrzeni ładunkowej będzie w stanie połknąć trzy europalety.
Holowanie jest oceniane na 2500 kg, podczas gdy obie wersje mogą wytrzymać ponad 1070 kg ładowności, z niewielką przewagą pięciu miejsc (1078 kg w porównaniu z 1072 kg). Wariant z załadunkiem ma przesuwne drzwi po obu stronach i do wyboru tylną klapę lub układ dwuskrzydłowy.
Ceny zaczynają się od 59 990 USD za ładowanie ręczne lub 62 990 USD za ładowanie automatyczne, co oznacza wzrost ceny o 8 000 USD na wychodzącym iLoad.
Tymczasem ośmiomiejscowa Staria kosztuje 69 990 USD za model podstawowy lub 85 990 USD za Limited. To co najmniej 10 000 USD więcej niż pojedyncza wersja iMax na stronie internetowej Hyundaia, która obecnie sprzedaje się za 59 990 USD.