Rzeczy
Krajowa premiera w pełni elektrycznej Cupry Tavascan została przesunięta na początek 2025 roku.
Należący do Volkswagena producent samochodów Cupra ogłosił niektóre swoje plany na przyszłość dotyczące Nowej Zelandii, w tym rozszerzenie asortymentu sprzedaży i harmonogram pojawienia się nowych kluczowych modeli na rok 2024.
W przemówieniu z okazji premiery nowego Formentora V e-Hybrid na początku tego tygodnia dyrektor zarządzający Cupra w Nowej Zelandii James Yates potwierdził, że wschodząca marka jest gotowa na ekspansję krajową, zaczynając od nowego salonu wystawowego Giltrap Cupra w Auckland.
Obiekt, który znajduje się pod adresem 174 Great North Road, pomiędzy zakładami Lotus i Audi (oba również obsługiwane przez Giltrap Group), zostanie po raz pierwszy otwarty dla publiczności w najbliższy poniedziałek. Marka nie planuje jednak pozostać tam na zawsze; Yates stwierdził, że salon jest tymczasowy.
Do 2025 roku Cupra przesunie się kilkaset metrów dalej i zamieszka przy 29 Great North Road, gdzie obecnie mieści się Lexus of Auckland. Według Yatesa jest to większy budynek o większym znaczeniu.
Marka spodziewa się wkrótce dodać do swojego krajowego portfolio kolejne trzy agencje, mając nadzieję na zawarcie umów na trzy nowe lokalizacje w nadchodzących miesiącach. Obecnie w Nowej Zelandii istnieje sześć sklepów Cobra, w tym lokalizacje obsługiwane przez Gazley (Wellington), Ebbett (Hamilton) i Archibalds (Christchurch).
Niedawno potwierdzono, że siostrzana marka Cupry, Seat, opuści rynek nowozelandzki pod koniec tego roku. Chociaż SEAT nadal będzie niezależną marką na niektórych rynkach, nasz nie będzie już jednym z nich, co oznacza, że modele takie jak Arona i Tarraco nie będą już oferowane lokalnie.
Kadencja SEAT-a w Nowej Zelandii była krótka, pojawił się dopiero w 2017 roku i zdążyło zobaczyć tylko kilka modeli, zanim jego wyczynowe ramię Cupra wylądowało i przykuło uwagę.
Następnym modelem Cupry, który ma wylądować, będzie Leon Sportstourer e-Hybrid. Yates spodziewa się, że cena początkowa wyniesie 77 900 dolarów i będzie dostępna w styczniu 2024 r. Leon e-Hybrid będzie wkrótce oferowany wyłącznie w wersji Sportstourer, a hatchback będzie wycofywany z oferty.
W wyjątkowym przypadku Sportstourer był niespodziewanym sprzedawcą Cupry, a Yates stwierdził, że model ten często się wyprzeda. Odświeżająca wiadomość dla tych, którzy ubolewają nad odejściem rynku od kombi na rzecz SUV-ów.
dostarczone
Cupra przedstawia w pełni elektrycznego sportowego hatchbacka – UrbanRebel.
Drugim nowym modelem, o którym mówił Yates, jest Tavascan, w pełni elektryczny SUV coupe.
Wydaje się, że podobnie jak w przypadku innych produktów elektrycznych Grupy Volkswagen, w przypadku Tavascana wystąpiły opóźnienia. Początkowo planowano, że ta fajna wtyczka pojawi się pod koniec 2024 r., a obecnie ma zostać uruchomiona na początku 2025 r.
Jak już informowaliśmy, Tavascan jest zbudowany na tej samej platformie MEB, co modele Volkswagen ID.4 i Audi Q4 e-tron. Jest wyposażony w akumulator o łącznej pojemności 82 kWh i zasięgu znamionowym 520 km w cyklu WLTP. Wyposażony w dwusportowe silniki o mocy 250 kW/679 Nm i napęd na wszystkie koła, flagowy model VZ osiąga prędkość 100 km/h w 5,6 sekundy.