Steam Deck: Pięć wielkich rzeczy, których dowiedzieliśmy się ze szczytu deweloperów Valve

W piątek gigant gier komputerowych Valve Społeczność programistów o nazwie Aby dowiedzieć się więcej na ten temat powierzchnia pary, laptop do gier za 400 dolarów ze stosunkowo mocnym układem AMD. Bliżej mu do Nintendo Switcha dla sprzętu do gier, a wiemy już wiele opóźnił swoją rękę z jego ogłoszenie, dla nas Wycieczka do siedziby Valve, I oficjalny demontaż. Ale dzisiaj dowiedzieliśmy się więcej.

Oto najważniejsze – chyba, że ​​chcesz, oczywiście Oglądaj pełną transmisję na żywo Valve lub sesje breakout dla siebie. To też jest dobre!

życie ziemi

Chip AMD w Steam Deck ma swoją nazwę: to Aerith SOC, wyraźne nawiązanie do słynnego erith z Final Fantasy VII. Jest to jednostka APU o mocy od 4 do 15 W, zawierająca zarówno czterordzeniowy, 8-wątkowy procesor AMD Zen 2 pracujący w paśmie 2,4-3,5 GHz, jak i 8 jednostek obliczeniowych AMD RDNA 2 z grafiką od 1 do 1,6 GHz, dla łącznie 1,6 teraflopów nieprzetworzonych obliczeń graficznych.

Oto schemat blokowy Steam Deck, dzięki czemu możesz zobaczyć, jak cały system łączy się wokół tego układu:

Obsługuje 16 GB znormalizowanej pamięci LPDDR5, co daje łącznie 88 GB/s przepustowości. Valve twierdzi, że pomimo posiadania tylko 1 GB dedykowanej pamięci wideo, GPU może w razie potrzeby uzyskać dostęp do 8 GB tej pamięci współdzielonej.

Valve twierdzi, że chip jest zaprojektowany do ciągłej i spójnej pracy z ustalonymi prędkościami: „Wydajność, jaką uzyskasz w grze w ciągu pierwszych 10 sekund, prawdopodobnie będzie taka sama, jak wydajność, którą uzyskasz za dwie godziny, a nawet w nieskończoność, jeśli są z nim połączone”, mówi Yazan Aldehayyat. z Valve”, dodając, że system jest zaprojektowany tak, aby działał tak samo lub nie, dokowanie, ładowanie lub nie ładowanie, nawet podczas pobierania gier lub w wysokich temperaturach. „Jeśli jesteś na Florydzie w lipcu, może zabraknąć Ci przestrzeni termicznej”, mówi, ale do tego czasu Valve twierdzi, że będzie próbował dławić pobieranie i zmieniać prędkości, zanim zmniejszy to wydajność gry.

Valve ostrzega, że ​​programiści mogą potrzebować unikać wywierania zbyt dużej presji na GPU, jeśli chcą przedłużyć żywotność baterii. „Nie nałożyliśmy żadnych sztucznych ograniczeń na to, ile mocy może wykorzystać APU”. Jako konkretną taktykę Valve sugeruje, że gry ograniczają liczbę klatek na sekundę, aby oszczędzać baterię. To może zrobić dużą różnicę: „Możesz grać Brama 2 Przez cztery godziny na tym. Jeśli ustawisz go na 30 fps, będzie grał przez 5-6 godzin” Valve powiedział IGN w sierpniu.

Kolejne ulepszenie: Valve ujawniło dzisiaj, że programiści mogą przesyłać wersje swoich gier z pakietami tekstur o niższej rozdzielczości do Depot Steam, aby poprawić wydajność i zmniejszyć ilość pamięci i czas potrzebny na pobranie gry. Jest to podobne do systemu Microsoft Smart Delivery dla Xbox One, Xbox One X i Xbox Series X/S, który kieruje odpowiednią wersję gry na każdą konsolę. (Ale tam, gdzie programiści Xbox prawdopodobnie celują odpowiednio w 1080p, 1440p i prawie 4K, przenośny Steam Deck działa w rozdzielczościach 720p i 800p.)

Zaprojektowany do dokowania i nadawania

Valve twierdzi, że dzięki 45-watowemu zasilaczowi Steam Deck może jednocześnie ładować i grać, zasilając zewnętrzne urządzenia peryferyjne o mocy 7,5 W. Port USB-C zapewnia również obsługę zewnętrznego wyświetlacza dla maksymalnie dwóch wyświetlaczy 4K przy 60 Hz (przy użyciu kompresji strumienia wyświetlania), a Valve twierdzi, że zapewni USB 3 Gen 2 „jeśli wybierzesz połowę przepustowości wyświetlacza”. Opcjonalna stacja dokująca (jeszcze nie sfilmowana ani zamówiona w przedsprzedaży) zapewni również Gigabit Ethernet.

A jeśli zdecydujesz się grać na telewizorze lub monitorze, prawdopodobnie ucieszy Cię pierwsze pełne potwierdzenie, że Valve obsługuje Super rozdzielczość AMD FidelityFX (FSR) Uaktualnij za pomocą Steam Deck. W rzeczywistości przedstawiciele AMD potwierdzili w transmisji, że Steam Deck nie tylko współpracuje z FSR w grach, które go obsługują – dzięki czemu wyglądają nieco lepiej na dużym ekranie – ale Steam Deck będzie natywnie wspierał FSR na poziomie systemu operacyjnego z przyszłą aktualizacją. AMD twierdzi, że pracuje nad sterownikami, które umożliwią Niedawno ogłoszono dynamiczny pokaz Vulkan, bardzo.

Nie ma tu zastrzeżonych portów USB 4 ani Thunderbolt firmy Intel i oczywiście otrzymujesz tylko 802.11ac (Wi-Fi 5) zamiast Wi-Fi 6 lub 6E, ale Valve twierdzi, że powierzchnia jest zoptymalizowana pod kątem „niezawodności i trwałości nawet w zatłoczonych środowiskach. „ ”. W ten sposób Valve może zaoferować „najwyższej klasy wrażenia z gry zdalnej”, aby wysyłać gry z komputerów stacjonarnych na ich wewnętrzną platformę, zużywając jednocześnie mniej baterii niż gry działające natywnie na tym samym sprzęcie Deck.

Valve wykonał świetną robotę z inżynierią Wi-Fi, kiedy został zbudowany Płyta Steam Link HDMIJestem więc podekscytowany, że mogę to przetestować.

Małe spowolnienie na SD (i eMMC)

Podstawowy Steam Deck za jedyne 400 USD ma 64 GB stosunkowo wolnej pamięci eMMC i gniazdo kart microSD do rozbudowy – za szybsze modele z dyskami SSD NVMe będziesz musiał zapłacić znacznie więcej, a nawet wtedy bardzo łatwo jest go wypełnić Odpowiedni rozmiar biblioteki gier Steam.

Ale dzisiaj Valve zapewniło programistów, że eMMC i SD nie są ten który Dużo wolniej: odpowiednio o 12% i 18% wolniej, jeśli chodzi o ładowanie gier. (Tak, osie „y” są źle oznakowane lub nie są wyrównane z wykresami słupkowymi).

Czasy rozruchu są o 25 procent wolniejsze, ale przypuszczam, że będziemy musieli ustalić, ile faktycznie trwają — Valve nie określiło rzeczywistej liczby minut lub sekund, które są potrzebne do uruchomienia Steam Deck.

Valve zmienia sposób zapisywania pracy w chmurze, dzięki czemu możesz odbierać i grać

Ale Valve myśli również o Steam Deck jako o urządzeniu zawsze włączonym, ponieważ nie zawsze to robi Potrzebować Uruchamianie i granie w gry od zera: W Steam Deck jest wbudowana funkcja wstrzymywania i wznawiania, która powinna pozwolić ci wstrzymywać gry tak samo, jak na Nintendo Switch.

W rezultacie Valve zmienia sposób działania zapisu w chmurze Steam: Dzisiaj Steam zazwyczaj synchronizuje zapisy w chmurze. po, po Wyszedłeś z gry, firma wprowadza nowe interfejsy API w chmurze, aby programiści mogli synchronizować swoje gry w tle, gdy zawieszasz grę.

Teoretycznie może to również oznaczać, że możesz wstrzymać grę, w którą grasz na Steam Deck i szybko ją uruchomić na komputerze stacjonarnym lub odwrotnie.

Na zewnątrz jest biały pokład parowy wylot, ale nie możesz tego dostać

Greg Comer z Valve podnosi i prezentuje prototyp ze Steam Deck.  Posiada logo Aperture z tyłu.

Nie jest na sprzedaż.
GIF autorstwa Seana Hollistera / The Verge

Podczas całego pokazu Steam Deck tapety Pełen ciekawych wskazówek w procesie prototypowania Valve, wielu obserwatorów zauważyło, że biała powierzchnia pary Wśród nich – jeden prosto z gry Valve wylot Aż do logo klapy z tyłu.

Niestety, nie jest na sprzedaż: „To tylko prototyp. My też go kochamy, ale nie jesteśmy w stanie wprowadzić go na rynek w tym samym czasie, w którym wysyłamy nasz Steam Deck” – powiedział Greg Comer z Valve, dodając, że firma zamierza do „spójrz na inne opcje kolorystyczne”. W przyszłości, ale to naprawdę jest w drodze”.

Inne opowieści

Oto kilka innych przypadkowych rzeczy, których się nauczyliśmy:

  • Nie jest przeznaczony do wirtualnej rzeczywistości. „Zdecydowanie nie zaprojektowaliśmy i nie zbudowaliśmy urządzenia VR”, mówi Lawrence Yang z Valve, jednocześnie przyznając, że gracze na pewno i tak spróbują.
  • Nie ma jeszcze planów na konfiguracje 5G lub LTE. Możesz podłączyć go do telefonu, mówi Valve.
  • Valve pracuje nad wprowadzeniem Steam Decku w szczególności do Japonii i Australii. Inne obszary również.
  • Steam Deck ma fabrycznie skalibrowany dźwięk. „Każdy Steam Deck jest fabrycznie skalibrowany pod kątem optymalnej wydajności” i zawiera dedykowany subwoofer oraz DSP dla głośników stereo. Obsługuje wielokanałowy dźwięk przez HDMI (przez USB-C).
  • Po zastąpieniu trybu Big Picture na pulpicie Steam interfejsem użytkownika Deck, będzie on często aktualizowany. Nie ma jeszcze ram czasowych na transformację, ale dobrze jest osiągnąć standaryzację. „Możemy dodać nowe funkcje do Steam, a zobaczysz je niemal natychmiast na pokładzie”.
  • Valve udostępni interfejsy API klawiatury z wieloma edytorami stylów, wieloma językami i emotikonami.
  • Po raz pierwszy (chyba!) przyjrzeliśmy się Centrum powiadomień Steam Deck i nowemu komponentowi konsoli do przypisywania gier do elementów sterujących Steam Deck. więcej tego W tej sesji.

W rzeczywistości zostawimy wam całą masę zrzutów ekranu interfejsu użytkownika Steam Deck – do tej pory nie widzieliśmy ich zbyt wiele.

Komponent Konsola umożliwia ustawienie i połączenie szerokiej gamy elementów sterujących Steam Deck.

Będzie wyglądać tak samo na pulpicie Steam i Deck.

Powiadomienia będą miały dedykowany przycisk na pokładzie.

Kompleksowe wyszukiwanie działa na całej platformie Steam, nie tylko w grach.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *