dostarczony
Nowy sześciocylindrowy cyklon z podwójnym turbodoładowaniem w całej okazałości.
Stellantis ujawnił Jego nowy rzędowy sześciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem W całości nazywa się Hurricane i ma siłę uderzenia V8.
Sześciolitrowy silnik rzędowy o pojemności 3,0 litra został zaprojektowany z myślą o obniżeniu emisji, zmniejszeniu zużycia paliwa i mocy uderzeń w porównaniu z obecną gamą silników spalinowych, a Stellantis twierdzi, że jest „do 15 procent bardziej wydajny niż większe silniki”. Nie podano rzeczywistych liczb, więc potrzebne jest małe ziarenko soli.
Na boisku mamy kilka postaci siłowych, które są ciekawsze. W wersji „Standard Output” wytwarza „ponad” 294 kW/610 Nm, podczas gdy wersja „High Output” – według Stellantsa – ponad 368 kW/780 Nm. ten Siła na poziomie półzaraz po wyjęciu z bramki, chociaż dokładne wartości wytrzymałości będą się różnić w zależności od zastosowania.
Silnik wykorzystuje dwie turbosprężarki o niskiej bezwładności i wysokim przepływie, z których każda zasila trzy cylindry. Turbiny w Hurricane SO zapewniają maksymalny ciąg 22 psi, podczas gdy Hurricane HO turbo zapewnia 26 psi maksymalnego doładowania. Dostarcza powietrze przez zamontowaną na silniku chłodnicę międzystopniową typu woda-powietrze, aby poprawić osiągi.
Czytaj więcej:
* Stellantis będzie całkowicie elektryczny w Europie od 2026 r.
* Dodge, aby zastąpić V8 z turbodoładowaniem, prostym sześcioma?
* Wszystkie szczegóły dotyczące nowego flagowego silnika Mazdy
Według producenta krzywa momentu obrotowego jest płaska, z co najmniej 90 procentami maksymalnego momentu obrotowego utrzymywanych od 2350 obr./min do czerwonej linii.
Paliwo jest podawane przez wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku do silników o standardowej mocy i dwóch wysokowydajnych pomp, napędzanych przez dedykowany wał napędzany łańcuchem. Dwa górne wałki rozrządu mają w pełni niezależne zmienne fazy rozrządu.
Silniki o dużej mocy wyposażone są w lekkie, chłodzone olejem aluminiowe tłoki z anodyzowanym górnym pierścieniem i diamentopodobną powłoką (DLC) na sworzniach w celu zmniejszenia tarcia. Standardowe wersje wyrzutowe wykorzystują odlewane aluminiowe tłoki z górnymi żeliwnymi wkładkami podłogowymi. Współczynniki kompresji wynoszą 9,5:1 dla HO i 10,4:1 dla SO.
Silniki Hurricane również dzielą średnicę, skok i rozstaw cylindrów z istniejącymi silnikami 2.0 i czterema.
Silnik stanie się główną elektrownią spalinową przyszłości w Ameryce Północnej dla pojazdów wykorzystujących platformy STLA Large i STLA Frame, Zdobądź najlepsze warianty hybrydowe.
„Ponieważ Stellantis chce stać się wiodącą amerykańską firmą w dziedzinie elektryfikacji, ze sprzedażą 50% pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorem (BEV) do 2030 r., silniki spalinowe będą odgrywać kluczową rolę w naszym portfolio przez najbliższe lata i jesteśmy to winni To nasi klienci i środowisko zapewniają jak najczystsze i najbardziej wydajne płatności” — powiedział Mickey Bley, dyrektor ds. systemów płatności w Stellantis.
„Hurricane twin-turbo to bezkompromisowy silnik, który zapewnia lepszą oszczędność paliwa i znaczną redukcję emisji gazów cieplarnianych bez konieczności rezygnacji z osiągów przez naszych klientów”.
Oczekuje się, że Jeep Grand Wagoneer będzie jednym z pierwszych, które uderzą w huragan, a ciężarówki Ram nowej generacji również prawdopodobnie pojawią się na kartach. Samochody sportowe Dodge, takie jak Challenger i Charger, również mogą być kompatybilne z nowym silnikiem, ale na razie nic konkretnego.