Komisja Handlu złożyła siedem reprezentatywnych zarzutów przeciwko sprzedawcy detalicznemu Strandbags w związku z jego praktykami dotyczącymi rabatów i sprzedaży.
Zarzuty były na podstawie art. 10 ustawy o sprawiedliwym handlu.
Strandbags to australijski sprzedawca torebek, torebek, bagażu, plecaków i toreb biznesowych.
Oprócz strony internetowej ma 28 sklepów w Nowej Zelandii.
Czytaj więcej:
* Internetowy sklep z telefonami ostrzegł przed rabatami reklamowymi, których nie może zarchiwizować
* Bike Barn otrzymuje wysoką grzywnę za „wykalkulowaną” fałszywą reklamę
* Duże rabaty na sprzedaż w sklepie są trudne do zrozumienia
* Consumer Watchdog bada wprowadzające w błąd zarzuty dotyczące handlu detalicznego
Komisja twierdzi, że od lipca 2018 r. Do stycznia ubiegłego roku twierdzenia Strandbags o obniżonych lub specjalnych cenach wprowadzały opinię publiczną w błąd.
W tym okresie komisja twierdzi, że Strandbags rutynowo reklamowała produkty „na sprzedaż”, używając cen porównawczych, na przykład mówiąc, że przedmiot kosztował 289 USD, ale teraz kosztuje 144,50 USD, żądając rabatu procentowego lub twierdząc, że kupujący zaoszczędzi pewną kwotę na Jeden z elementów.
Komisja twierdzi, że sprzedaż i działania promocyjne Strandbags stwarzały wrażenie, że oferowane ceny były drastycznie obniżone lub były cenami specjalnymi, podczas gdy produkty były w rzeczywistości sprzedawane po ich zwykłej cenie lub bliższej zwykłej cenie, niż sądzili konsumenci.
Komisja stwierdziła, że zapowiedziane cięcia mogą wprowadzać w błąd na wiele sposobów.
Niektóre produkty nie były wcześniej sprzedawane po wyższej cenie, po której miały być przecenione, podczas gdy inne pozostawały w sprzedaży tak długo, że nie można było już powiedzieć, że ceny były specjalne.
Komisja stwierdziła również, że ceny niektórych produktów zostały sztucznie zawyżone przed promocją, aby przedstawić bardziej znaczące twierdzenie o obniżonej cenie.
Komisja stwierdziła, że porównania cen mogą dostarczyć konsumentom użytecznych informacji i zwiększyć konkurencję między detalistami.
Firmy muszą jednak uważać, aby nie wprowadzać konsumentów w błąd.
Wszelkie przedstawienia ceny, w tym stawki specjalne lub obniżone, muszą być jasne, dokładne i jednoznaczne.
Oszczędności powinny być realne w porównaniu z normalną ceną sprzedaży produktu.
Klienci nie powinni myśleć, że dostali lepszą ofertę niż oni.
W maju 2017 r. Komisja wystosowała list otwarty do sprzedawców detalicznych w sprawie wprowadzających w błąd cen, zawierający arkusz informacyjny o promocjach.
Strandbags nie jest pierwszym sprzedawcą detalicznym, który ma wprowadzać klientów w błąd co do rabatów.
W 2017 roku Bike Barn został ukarany grzywną w wysokości 800 000 USD za wprowadzające w błąd ceny, sklep internetowy Buy Mobile został ostrzeżony o roszczeniach o obniżkę cen w 2018 r., A Pak 'n Save Mangere został ukarany grzywną w wysokości 78 000 USD za rozbieżności cenowe.
Komisja nie była w stanie dalej komentować sprawy Strandbags, tak jak ma to miejsce obecnie w sądzie.