Strażnik Wildtrak

Strażnik Wildtrak

Kiedy aspiracyjne (z braku lepszego słowa) samochody lifestylowe stały się popularne w Nowej Zelandii? Można mocno udowodnić, że zaczęło się od pierwszego Forda Rangera Wildtraka.

Tam, gdzie wszystko się zaczęło: pierwsza generacja PK Ford Ranger Wildtrak z 2009 roku.

W 2009 roku królową była Toyota Corolla, a Holden Commodore nadal znajdował się w pierwszej trójce samochodów osiągających najlepsze wyniki w sprzedaży w Nowej Zelandii. Ute były popularne, ale większość z nich miała na odwrocie napis „Hilux” (w tamtym roku był to właściwie numer dwa) i służyły przede wszystkim do pracy, a dopiero potem do zabawy.

Ale w 2009 roku Ford odświeżył Rangera, który oficjalnie był generacją PK, jeśli lubisz kody modeli. Najwyższym modelem był nowy model o nazwie Wildtrak, który odważył się wyglądać jak luksusowy SUV: ogromne pomarańczowe logo, fantazyjne 18-calowe felgi aluminiowe, sportowa belka nad tacą, zamszowa tapicerka i pojemnik na płyty CD. O tak, możesz załadować do odtwarzacza wiele płyt CD jednocześnie. słodki.

Reszta jest historią. Ranger rozwijał się z pokolenia na pokolenie i w 2015 roku stał się pierwszym nowym pojazdem w Nowej Zelandii; Duża część jego atrakcyjności wywodziła się z flashowych wydań Wildtrak. Pociągnęło to za sobą także resztę rynku pojazdów ciężarowych: w zasadzie każdy inny producent jednotonowych ciężarówek w ciągu ostatniej dekady w taki czy inny sposób próbował odtworzyć formułę Wildtrak.

Everest nie jest mały, ale wciąż stanowi pionowe wyzwanie obok szybującego Rangera Wildtraka

Ford z pewnością zna swoją wartość. Według Ford NZ Wildtrak stanowi tutaj zawsze 30 procent sprzedaży Rangerów, a czasami wzrasta do 40 procent.

Wraz z najnowszym Rangerem ewoluowała od pojedynczego modelu do pełnej gamy. Teraz możesz kupić Wildtraka z czterocylindrowym silnikiem AWD lub V6 AWD, a najnowszym dodatkiem jest limitowany Wildtrak Był specjalny Wildtrak

Kolor Everest Luxe Yellow jest dostępny wyłącznie w wersji Wildtrak.

Obecnie dostępny jest także Everest Wildtrak, co ma sens, ponieważ Everest jest w zasadzie siedmiomiejscową wersją Rangera w wersji SUV. Chociaż Ford zawsze twierdził, że tak nie jest.

Zebraliśmy tutaj najnowsze Wildtraki: Ranger Potraktuj to jako wizytówkę/hołd dla modelu, który od dziesięciu lat pomaga definiować scenę nowych samochodów Kiwi, chociaż musimy przyznać, że nasze dwa samochody testowe zderzyły się ze sobą odcieniami jaskrawego pomarańczowo-żółtego (Cyber ​​Orange w przypadku Ranger, Luxe Yellow for the Everest) był częścią inspiracji.

Czy Wildtrak Uważamy, że tak może być.

Wildtraka Ma on na celu „wypełnienie luki między wysokowydajnym Raptorem a Wildtrakiem” – mówi Ford, oferując wiele efektownych i funkcjonalnych elementów (zwłaszcza pojazdów terenowych).

Nowy kolor nadwozia Cyber ​​​​Orange jest dostępny wyłącznie w X (od dawna jest również używany w kabinie Wildtraka). Model ma specjalną osłonę chłodnicy i pomarańczowy akcent na zderzaku (niezbyt widoczny w pomarańczowej ciężarówce), dodatkowe światła LED, czarne plakietki z brandingiem na masce, panele boczne/progi boczne, inną tapicerkę i system dźwiękowy B&O.

Podwyższone zawieszenie pomaga ulepszyć Rangera Wildtraka

styl? zbadać; Bardzo ważne w przypadku Wildtrak. Ale jest też treść. X jest obecnie jedynym Rangerem, który łączy 2,0-litrowy podwójny silnik wysokoprężny ze stałym napędem na wszystkie koła (zwykle zarezerwowanym dla wariantów V6).

Samochód został podniesiony o 26 mm, ale prawdziwą zaletą czułych na położenie amortyzatorów Bilstein z technologią zaworów sterujących końcowym zatrzymaniem są lepsze osiągi w terenie przy niewielkim lub żadnym kompromisie w zakresie osiągów na drodze („zwiększona szerokość pasma strojenia” według Forda -On mówi.)

Grube opony sprawiają, że Ranger Wildtrak

Oto jak to udowadnia. Model Nawet terenowe opony General Grabber AT3 są imponująco ciche na asfalcie.

Nie jest to samochód pokonujący wydmy jak Raptor, ale jest, że tak powiem, lepszy w „właściwych” sytuacjach terenowych. W przeciwieństwie do Raptora zachowuje uciąg 3,5 tony.

Strażnik Wildtrak Sprawdź także elastyczny system stojaków (FRS).

The Mahera.

Wisienką na torcie – lub zwieńczeniem tacy – jest fantastyczny elastyczny system regałów (FRS) firmy Ford, przesuwna konstrukcja, którą można przymocować w pięciu różnych punktach przestrzeni ładunkowej, z rozkładanymi półkami, które można przechowywać wewnątrz szyn, gdy nie w użyciu.

Sliding FRS zastępuje charakterystyczny „szybowiec” Wildtrak w wersji X.

FRS jest dostępny jako opcja w innych Rangerach, ale zwykle nie w Wildtraku, ponieważ ma już ten charakterystyczny szybowiec za kabiną. Który FRS zajmuje jego miejsce w X.

Bez wątpienia duża część Wildtrak Na przykład kombinacja biturbo/AWD jest oczywista. Ale za dodatkowe 5000 dolarów w stosunku do standardowego Wildtraka to dużo pieniędzy za jedną tonę. Nawet za 80 990 dolarów, choć pod warunkiem, że faktycznie uda się go zdobyć: Ford NZ twierdzi, że jego przydział jest prawie wyprzedany.

Everest Wildtrak jest dostępny wyłącznie z 3,0-litrowym turbodieslem V6.

W końcu Everest Wildtrak to coś więcej niż tylko przebranie. Ale to wciąż nowe nazewnictwo SUV-ów i żebyśmy nie zapomnieli, taki właśnie był Wildtrak.

Everest Wildtrak można kupić wyłącznie z 3,0-litrowym turbodieslem V6. Zasadniczo zastępuje Everest Sport V6, który jest teraz dostępny tylko z 2,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem.

Na wypadek, gdybyś to przeoczył: oba modele mają na masce napis „Wildtrak”.

Luxe Yellow jest pierwszym tego rodzaju na Evereście i jest przeznaczony wyłącznie dla Wildtrak; Samochód ma unikalny projekt osłony chłodnicy i zderzaka oraz mnóstwo odważnych szarych detali (w tym 20-calowe felgi aluminiowe). Oczywiście logo Wildtrak obfituje w dziwne przebłyski detali Cyber ​​​​Orange wewnątrz, w tym kontrastowe szwy wokół zamszowych krawędzi siedzeń.

Tak więc, chociaż pakiet Wildtrak jest w zasadzie tylko ozdobą… jest to ładna dekoracja i nazwa modelu, która naprawdę kojarzy się z Kiwi.

Everest pozostaje świetnym siedmiomiejscowym SUV-em pod każdą postacią.

Kolejna okazja do wjechania na Everest również przypomniała nam, jak wspaniałe jest „ute z butem”. Turbodiesel V6 jest mocny (i bardzo wygodny). Everest jest nadal potężnym pojazdem terenowym i nadal ciągnie 3,5 tony. Chociaż bardziej wyrafinowane tylne zawieszenie oznacza, że ​​nie sprawdzi się w tak ekstremalnym terenie jak Ranger, nadal pojedzie bardzo daleko.

A możliwość podróżowania tam i z powrotem po Evereście ze Rangerem to coś, czego nigdy wcześniej nie mieliśmy. Tak, Everest lepiej radzi sobie na drogach miejskich, dzięki tylnemu zawieszeniu na sprężynach śrubowych (Ranger ma skromne resory piórowe, podobne do koni i wozów). Kiedy Ranger jest tak cichy w porównaniu do innych maszyn, jest to prawdziwy komplement. Ta dwójka wciąż przyćmiewa wszystko inne w swoich klasach.

Forda Rangera Wildtraka X
silnik: Czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem
moc: 154 kW/500 Nm
Wektor ruchu: 10-biegowa automatyczna, półetatowy napęd na 4 koła/automatyczny napęd na 4 koła z dolnym zakresem przełożeń
konsumpcja: 8,0 l/100 km (3P-WLTP)
cena: 80 990 dolarów

Forda Everesta Wildtraka
silnik: 3,0-litrowy turbodiesel V6
moc: 184 kW/600 Nm
Wektor ruchu: Jednobiegowy automat, napęd na tylne koła
konsumpcja: 9,7 l/100 km (3P-WLTP)
cena: 84 990 dolarów

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *