W centrum uwagi
Projekt zespołu studenckiego zyskał popularność w mediach społecznościowych, ponieważ utworzył konto TikTok dla robota o nazwie „Reflektor„, udostępniając teledyski ze Spotem. W filmie, który miał 4,5 miliona wyświetleń, studentka Gigi Shadrack tańczyła z robotem w laboratorium i oboje podskakiwali na zawołanie, podczas gdy w innym filmie, który miał 1,4 miliona wyświetleń, tańczyła balet z robotem.
Dla Shadrack filmy TikTok to część wysiłków mających na celu objaśnienie robotów, gromadzenie danych, zapewnianie rozrywki i angażowanie widzów w dyskusje na temat interakcji między ludźmi i robotami.
„Jako tancerz chciałem zbadać, w jaki sposób ruchy dwunożne można przełożyć na ruchy czworonożne” – wyjaśnił Shadrack.
Wassef Sami, kolejny student, przeprowadził analizę antropologiczną projektu i jego odbioru społecznego.
„Dar bycia wirusowym oznacza posiadanie szerokiego zakresu komentarzy i odpowiedzi. Jako grupa zmagaliśmy się z tym, jak nasze zabawne i performatywne treści mogą istnieć w dialogu z efektami technologii o wysokiej stawce, czego nauczyło nas radzenie sobie z reakcjami publiczności świadomie kształtować naszą pracę” – stwierdziła Sami, biorąc pod uwagę liczne zastosowania robotów, a także otwarte słuchanie niezgody i mnogości głosów w Internecie.
Od ubiegłego roku na całym świecie używano około 1000 robotów Spot, głównie do celów przemysłowych, takich jak pojazdy Forda. Choć firma Boston Dynamics nie podaje obecnie na swojej stronie internetowej ceny robota Spot, w 2020 roku jego cena wyniosła około 75 000 dolarów.
Głównym celem Spot, jak opisuje Leland Hepler, starszy projektant produktów w Boston Dynamics, jest zmniejszenie ludzkiego strachu i zwiększenie komfortu pracy z robotem. Osiąga się to za pomocą różnych wskazówek wizualnych, takich jak jasnożółty kolor, kierunkowe wskazówki świetlne pomagające przewidywać ruchy Spota oraz czworokątny kształt przypominający psa.
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.