gorąco w szpilkach Toyota prezentuje swoją wersję całkowicie elektrycznego SUV-a opracowanego wspólnie z SubaruMniejsza firma również zaoferowała swoją wersję po raz pierwszy i nic dziwnego, że są dość podobne.
Subaru twierdzi, że Solterra — nazwana z połączenia łacińskich słów „słońce” i „ziemia” — jest zbudowana na globalnej platformie e-Subaru, nowej architekturze pojazdu z napędem na wszystkie koła (AWD). Jest to również platforma Toyota e-TNGA, ponieważ obie firmy przyczyniły się do rozwoju całkowicie elektrycznego SUV-a i jego nowej platformy, która zawiera smukły zestaw akumulatorów o dużej pojemności ułożony płasko pod ziemią oraz „e-oś”. „, który integruje silnik, skrzynię biegów i falownik.
W związku z tym Solterra ma dokładnie takie same rozmiary jak Toyota bZ4X (długość 4690 mm, szerokość 1860 mm, długość 1650 mm) i zawiera tę samą podwójną konfigurację AWD z dwoma silnikami 80 kW wspieranymi przez akumulator 71,4 kWh, o którym mówi Subaru. dobre dla samochodu. Zasięg do 460 km.
Podczas gdy Subaru bagatelizował to w momencie premiery, Solterra będzie również dostępna jako model FWD, podobnie jak Toyota, z pojedynczym 150-kilowatowym silnikiem na przedniej osi.
Czytaj więcej:
* Subaru przedstawia Solterra EV z nowymi liściastymi zwiastunami
* Subaru przekroczyło 20 milionów pojazdów z napędem na cztery koła
* Toyota ujawnia w pełni elektryczny SUV gotowy do produkcji
* Subaru żegna się ze spuścizną
Jednak biorąc pod uwagę strategię Subaru New Zealand w zakresie 100-procentowego napędu na wszystkie koła, jest mało prawdopodobne, aby się tutaj pojawił. Strategia W Nowej Zelandii wprowadzimy Solterrę, wiedząc, że poradzi sobie z Krajem Subaru.
„Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Subaru Corporation w celu wprowadzenia na rynek Nowej Zelandii elektrycznego pojazdu z napędem na cztery koła, z tym samym DNA, co reszta naszej gamy Subaru”.
System drive-by-wire (i związana z nim komiczna kierownica) nie jest wspomniany, że Toyota wejdzie na rynek chiński, ale ostatecznie wprowadzi go na całym świecie, jak pozwalają na to przepisy.
Podczas gdy Solterra dzieli większość swojej karoserii z bZ4X, w tym charakterystyczne, kanciaste czarne nadkola, otrzymuje inny przód ze zrekonfigurowanym zderzakiem i reflektorami, a także nieco kutą osłoną chłodnicy i grillem Ford Mustang Mach-E. Z tyłu, stylistyka tylnych świateł w stylu C odróżnia Solitrę od jej kuzyna Toyoty.
Domper powiedział: „Sultera zwiastuje nową erę dla marki Subaru, kontynuując naszą podróż w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości w Nowej Zelandii.
„Nie ma wątpliwości, że globalne ujawnienie wywoła wielkie oczekiwanie i podekscytowanie kierowców Kiwi Subaru. Solterra pozwoli im odkrywać miejsca, które lubią na własnym podwórku, jednocześnie dbając o nich, jak widzimy następujący wyraz marki Subaru Corporation. zaangażowanie w elektryfikację”.
Dumper powiedział, że Nowa Zelandia ma pewne „unikalne wyzwania”, które rząd wprowadził, aby wymusić zmianę pojazdów elektrycznych przed globalnymi harmonogramami.
„Wraz z nadchodzącymi modelami, takimi jak Subaru Solterra, wspiera i przyspiesza nasze pragnienie, aby to zrobić. Kluczem do tego sukcesu będzie szybkość transformacji całej branży motoryzacyjnej. Nie można tego zrobić z dnia na dzień i nie możemy wyprzedzić kluczowych rynków. „
Dumper powiedział, że chociaż Subaru nie potwierdziło jeszcze harmonogramu przybycia Solterry do Nowej Zelandii, ściśle współpracuje z Japonią i Australią, a przyszłe projekty elektryczne są częścią trwającego dialogu między naszymi trzema podmiotami.
„Możemy jednak uznać i zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby wesprzeć obecne cele rządu dotyczące zmian klimatu i rolę transportu w ich osiągnięciu”.
Solterra rozpocznie się w połowie 2022 roku na niektórych rynkach międzynarodowych, w tym w Japonii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Europie i Chinach.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”