Subway ma nadzieję zmodernizować sklepy w ramach transakcji o wartości 1 miliarda dolarów

Subway ma nadzieję zmodernizować sklepy w ramach transakcji o wartości 1 miliarda dolarów

W tym tygodniu Subway ogłosiło, że zostaje sprzedane Roark Capital, firmie private equity z doświadczeniem w zarządzaniu restauracjami, która może pomóc sieci kanapek w rozwijaniu i ulepszaniu jej sklepów.

Warunki transakcji nie zostały ujawnione. Na początku tygodnia „Wall Street Journal” podał, że firma Roarke Company z siedzibą w Atlancie zaoferowała około 9,6 miliarda dolarów (wszystkie dane w dolarach amerykańskich) za prywatną spółkę Subway.

Dyrektor generalny Subway, John Chidsee, który dołączył do firmy w 2019 r., powiedział, że transakcja odzwierciedla długoterminowy potencjał wzrostu Subway i wartość marki. Subway planuje kontynuować modernizację restauracji i rozwijać się na całym świecie, będąc własnością Roarka. Subway oświadczyło, że jego zespół kierowniczy pozostanie na swoim miejscu.

Roark to firma private equity zarządzająca aktywami o wartości 37 miliardów dolarów. Specjalizuje się w branży franczyzowej i obsługuje dwa holdingi będące właścicielami wielu sieci restauracji: Inspire Brands, spółka matka Arby’s, Dunkin’, Jimmy John’s i Buffalo Wild Wings; oraz Focus Brands, do którego należą sklepy Auntie Anne’s, Carvel, Cinnabon i Jamba.

Subway, z dwiema siedzibami w Miami i Connecticut, zostało założone w 1965 roku i nadal jest własnością rodzin założycieli. Jest to obecnie jedna z największych sieci restauracji na świecie, posiadająca 37 000 lokali w ponad 100 krajach.

Jednak w USA w ostatnich latach straciła udział w rynku na rzecz szybko rozwijających się konkurentów, takich jak Panera i Firehouse Subs, oferujących bardziej zróżnicowane menu i nowsze sklepy. Według firmy konsultingowej Technomic Subway kontroluje obecnie około 23% wartego 43 miliardy dolarów amerykańskiego rynku kanapek i delikatesów. To spadek z 34% w 2017 r.

Subway próbował nadrobić zaległości. W 2021 r. zaktualizowała swoje menu, a w zeszłym roku ogłosiła linię kanapek opracowaną przez szefów kuchni po tym, jak stwierdzili, że klienci są zmęczeni tradycyjnym modelem Subway, polegającym na umożliwianiu klientom tworzenia własnych kanapek.

READ  CEO Tesli, Elon Musk, przejmuje 9 procent Twittera

Jednak w lutym Subway ogłosiło, że bada możliwość sprzedaży.

Subway ma pewien impet w procesie przejęć. W lipcu firma podała, że ​​jej globalna sprzedaż w tych samych sklepach – lub sprzedaż w lokalizacjach otwartych od co najmniej roku – wzrosła o 9,8% w porównaniu z rokiem poprzednim. Firma przeprojektowała 10 000 swoich restauracji w USA, a niedawno wydała 80 milionów dolarów na wyposażenie swoich 20 000 restauracji w USA w gotowe krajalnice do mięsa, co jest nowością tej marki.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *