Supermarkety ostrzegają przed potencjalnymi limitami zakupów

Duża sieć supermarketów ostrzega, że ​​kupujący mogą wkrótce zauważyć ograniczenia w kupowaniu niektórych akcji w celu racjonowania towarów i zapobiec panice kupowania przed alternatywnym Omicronem Covid-19 w społeczności.

Ale mówią, że supermarkety wyciągnęły wnioski z poprzednich epidemii i są gotowe na Omicron, wysoce zaraźliwy szczep. Pod warunkiem, że ludzie nie zaopatrują się w zapasy, powinno być pod dostatkiem dla wszystkich.

Jeden z kupujących w Auckland powiedział, że w czwartek nie otrzymał żadnych pieluch w systemie „kliknij i odbierz” i postanowił odwiedzić New World Birkenhead.

„Wszedłem do sklepu i mieli jakieś 2-3 paczki pieluch, wszystkie w rozmiarze noworodkowym” – powiedział kupujący.

„Następnie poszedłem złożyć zamówienie i odebrać zamówienie na przyszły tydzień i dodać pieluchy do mojego koszyka, a oni pokazali, że nie mają niczego dostępnego w większości rozmiarów”.

Kupujący zauważa również, że chusteczki dla niemowląt są na wyczerpaniu.

„Dziś rano mój mąż poszedł do magazynu w Glenfield Mall i powiedział, że wygląda na to, że ludzie robią zapasy, ponieważ nic nie było, a ktoś uzupełniał półki, kiedy wychodzili”.

Wczoraj premier Jacinda Ardern potwierdziła, że ​​gdy Omicron będzie szeroko rozpowszechniony, nie nastąpi blokada, ale Nowa Zelandia zacznie ustawiać czerwone światło w ciągu 24-48 godzin od jego pojawienia się w społeczeństwie.

Keri Hanniven, dyrektor ds. korporacyjnych, bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju w Countdown, powiedziała, że ​​sklepy są „obecnie w bardzo dobrej kondycji” i nie ma żadnych ograniczeń.

„Pod warunkiem, że ludzie nie zaopatrzą się w kilka dodatków w swoim sklepie, wiele będzie nadal dostępne dla wszystkich” – powiedziała.

Jednak dyrektor ds. korporacyjnych Foodstuffs Emma Wooster powiedziała, że ​​klienci w ich sklepach New World, Pak’nSave i Four Square mogą zacząć dostrzegać ograniczenia dotyczące niektórych produktów.

„Klienci mogą zacząć dostrzegać ograniczenia dotyczące liczby niektórych produktów w jednym sklepie, aby zapewnić stały przepływ produktów na półki i uczciwą ofertę dla wszystkich naszych klientów”.

W miarę rozwoju pandemii, powiedział Wooster, pracownicy supermarketów dokonują przeglądu swoich procedur operacyjnych w odpowiedzi na Covid-19.

„Chociaż nie można dokładnie przewidzieć, jak Omicron będzie się zachowywał, jeśli zostanie nałożony w Nowej Zelandii, skorzystaliśmy z obserwacji i uczenia się, w jaki sposób zmienna wpływa na łańcuchy dostaw za granicą, a ponadto jesteśmy w stanie zarządzać łańcuchem dostaw od końca do końca .

„To daje nam silną pozycję do przygotowania się i ochrony przed tą szczególnie zakaźną formą wirusa” – powiedziała.

Z powodu trwającej pandemii Wooster powiedział, że globalna podaż została dotknięta i oczekuje się, że będzie kontynuowana w tym roku.

Chociaż firma Omicron może postawić pewne wyzwania, Hannifin powiedział, że Countdown współpracuje z dostawcami, aby się przygotować.

„Ściśle współpracujemy z naszymi dostawcami i partnerami w łańcuchu dostaw i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby przygotować się bezpośrednio w całym naszym łańcuchu dostaw – od naszych rolników i producentów żywności po naszych partnerów transportowych i logistycznych, centra dystrybucji i sieć sklepów – aby mieć pewność, że możemy utrzymywać zapasy płynące na półkach”.

W odniesieniu do kupujących Hannifen poprosił klientów o noszenie masek w sklepie, ćwiczenie dystansu fizycznego oraz traktowanie pracowników i innych klientów z „życzliwością i szacunkiem”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *