Suzuki Nowa Zelandia wyraziła wyraźne obawy, że krajowa koncentracja na pojazdach elektrycznych pozostawi wielu klientów w sytuacji, gdy ceny pojazdów wzrosną, a alternatywy znikną z rynku.
Przemawiając podczas premiery nowej Vitara Hybrid pod koniec zeszłego tygodnia, dyrektor generalny Suzuki New Zealand, Tom Peake, wypowiedział się przeciwko standardowi czystych samochodów – standardowi, z którym Suzuki prawdopodobnie będzie miało trudności w nadchodzących latach.
Peck wyraził również zaniepokojenie tym, czy klientów marki będzie stać na nieuniknione pojazdy elektryczne, które Suzuki będzie musiało wprowadzić do swojej linii produktów, aby spełnić wymagania normy emisji.
„[The government] Wzięli to, co już było najsurowszymi przepisami dotyczącymi emisji w Europie, i usunęli wszystkie części, które pozwoliły faktycznie je pokonać. Więc nie jest szczególnie przyjazny dla lekkich pojazdów i nie jest szczególnie przyjazny dla żadnych pojazdów” – powiedział Beck.
Naszym zdaniem, jeśli Swift EV jest w tej samej cenie co a [Nissan] Na przykład liść – 60 USD lub 70 000 USD – to nie lada wyzwanie dla naszej istniejącej bazy klientów” – dodał Beck.
Czytaj więcej:
*Suzuki NZ zostanie, ale ostrzega przed znacznym wzrostem cen czystych samochodów
* Test drogowy: Renault Duster
* Niedzielna jazda: Suzuki Swift Hybrid LTD
* Dlaczego Suzuki jest małym SUV-em, takim jak Kiwibuild
„Naszym planem było i nadal jest stopniowe wprowadzanie większej liczby pojazdów hybrydowych i innych zelektryfikowanych. Bazując na naszej ostatniej sprzedaży, wyraźnie działa to dla nas i naszej bazy klientów w tej chwili.”
Gary Collins, dyrektor generalny Suzuki New Zealand, powiedział, że około 92,5% klientów Suzuki kupuje pojazdy w cenie do 35 000 USD.
„Mamy bazę klientów, którzy kupują ich modele, ponieważ kochają markę, a wielu z nich po prostu nie może sobie pozwolić na drogi samochód. Więc stracimy wielu naszych dotychczasowych klientów, jeśli wskoczymy od razu do BEV za 70 000 USD” Collins powiedział.
Najtańszy samochód elektryczny obecnie sprzedawany w Nowej Zelandii to crossover MG ZS EV o wartości 49 990 USD i hatchback GWM Ora Cat, przy czym oba modele kwalifikują się do zniżki na czysty samochód w wysokości 8 625 USD, z efektywną ceną nieco ponad 40 000 USD na drodze. koszty.
Komentarze pojawiają się po tym, jak Suzuki New Zealand opublikowało swoje najwyższe jak dotąd roczne wyniki sprzedaży w 2022 r., ze sprzedażą 8 494 pojazdów w ciągu roku kalendarzowego, z wiodącymi modelami Swift, Jimny i Vitara.
Ponieważ marka dąży do zmniejszenia średniej emisji spalin swojej floty, zaczęła wycofywać wybrane modele silników spalinowych ze swojej linii produktowej, poczynając od popularnej Vitary.
Suzuki S Cross został zaktualizowany wewnątrz i na zewnątrz na rok modelowy 2022.
Podczas wspomnianej premiery Vitara Hybrid potwierdzono, że standardowe warianty Vitary z czystym paliwem wkrótce znikną z salonów – firma zapowiedziała, że nie będzie już zamawiać niehybrydowych modeli Vitara o pojemności 1,4 litra. Oczekuje się, że ekskluzywne zapasy pozostałej benzyny marki Vitara wystarczą na kilka miesięcy przed opuszczeniem gamy.
Chociaż nie potwierdzono, że zrobi to samo z innymi tabliczkami znamionowymi, zauważono, że Swift może być kolejnym modelem, który stanie się niestandardową hybrydą. To może oznaczać koniec drogi dla zawsze popularnego Swifta Sport; Najtańsze hot sloty na rynku.
„Musimy stopniowo przechodzić na droższe pojazdy, aby nie porzucić obecnych klientów” — dodał Collins. „Przejście na modele hybrydowe jest bardzo ważnym elementem tego przejścia i pozwoli nam nadal oferować niedrogie samochody, które są odpowiednie dla naszego rynku”.
Relacje Suzuki New Zealand z rządowymi planami zniżek na czyste samochody i normami dotyczącymi czystych samochodów zawsze były złożone. System zniżek pomógł Suzuki, która ma jeden z najbardziej niskoemisyjnych pakietów w kraju, mimo że nie oferuje EV.
Wręcz przeciwnie, marka od dawna uważa, że Standard Czystego Samochodu niesprawiedliwie celuje w Jimny’ego i Swifta ze względu na sposób, w jaki wpływa na sposób obliczania kar za emisję.
Taki był pogląd firmy na standard czystych samochodów, który Suzuki New Zealand stwierdził w swoim przedłożonym rządowym projekcie ustawy o transporcie drogowym w 2021 r., Że rozważa wycofanie się z Nowej Zelandii – oświadczenie, które firma wkrótce potem wycofała.
Damiena O’Carrolla
Oto pierwszy nowy Suzuki Jimny od 20 lat. Suzuki dosłownie nie ma ich jednak dość. (Pierwotnie opublikowane w marcu 2019 r.).
W związku z tym, że 1 kwietnia przypada pierwsza rocznica tak zwanych opłat za „podatek od czystych samochodów” oraz rabatów na benzynę hybrydową i niskoemisyjną, Beck spekuluje, że wkrótce może pojawić się jakaś forma ogłoszenia przez rząd.
Prezes oczekuje, że rząd podejmie decyzję o cofnięciu dostępności rabatów na samochody hybrydowe i niskoemisyjne pojazdy benzynowe. Jeśli tak się stanie, Suzuki Nowa Zelandia będzie miała trudności z przełknięciem.
„Mamy do tego przeczucie [the government] Powróci tylko do BEV i PHEV, tak jak było pierwotnie, kiedy zaczynali. W tym scenariuszu Vitara Hybrid nie będzie miała zniżki” – powiedział Beck.
„Oczekujemy komunikatu od rządu 1 kwietnia i nie wiemy, co zamierzają zrobić”.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”