Cup Spy: Daylight ujawnia niektóre unikalne cechy konstrukcyjne Alinghi Red Bull Racing
Autor: Richard Gladwell / Sail-World NZ, 17 kwietnia, 07:24 PST
18 kwietnia 2024 r
Alinghi Red Bull Racing – AC75 – Dzień 1 – 16 kwietnia 2024 r. – Barcelona © Ugo Fonolla / Puchar Ameryki
Cały dzień spędzony w bazie Red Bull Racing w Alinghi w Barcelonie pozwolił szwajcarskiemu syndykatowi wyposażyć, ochrzcić i wprowadzić na rynek najnowszą generację AC75 zespołu, po czym zakończył się sesją drag queen przy niskiej prędkości w pobliskim basenie portowym.
Maszt łodzi postawiono o godzinie 08:50, a sam AC75 opuścił hangar o 09:02. Maszt podniesiono o 09:20, po czym załoga lądowa spędziła 1 godzinę i 25 minut na pierwszym przygotowaniu masztu. O godzinie 11:20 łódź została podniesiona kilka stóp nad kołyskę, aby przeprowadzić coś, co wyglądało na kalibrację dwóch folii w pozycji pełnego lądowania.
Po odstawieniu łódki na kołyskę, była ona przygotowana do popołudniowej ceremonii chrztu z przykryciami nad kokpitem i flagą pasterską nad lasem. Łódź została zawieszona na dźwigu o godzinie 12:50 w celu zrobienia zdjęć, a na dwóch ogromnych balkonach bazy zespołu ustawiono prawdopodobnie cały personel ARBR.
O godzinie 14:00 lokalny zespół Castellerów wraz z członkami zespołu utworzył ludzką piramidę, na której szczycie znajdowała się młoda dziewczyna trzymająca butelkę szampana, która została rozbita o 14:00 w poprzek dziobu, aby nadać nazwę łodzi. Łódź została podniesiona na powierzchnię o godzinie 14:15 na 2 godziny i 15 minut konfiguracji i testów, w tym testowania systemu folii poprzez podnoszenie i opuszczanie wysięgników folii.
Załoga zadokowała o godzinie 16:36 na około godzinę holowania przy niskiej prędkości (dziób i burty), aby ocenić właściwości jezdne. Łódź wróciła do doku o godzinie 17:20.
Uwagi zwiadu:
- Ramiona foliowe z „ramionami”: górne z tyłu, płaskie u dołu i zakrzywione ku górze w stronę kolby, z widocznym panelem rewizyjnym; Dół jest skierowany do przodu i płaski u góry, z krzywizną w dół w kierunku strzałki.
- Spojler foliowy za środkową lampą torpedową.
- Skrzydło jest lekko zakrzywione w dół, a krzywizna zaczyna się w środku „ramion” skrzydła.
- Zewnętrzny koniec wygina się w górę za pomocą małej żarówki torpedowej (aparatu?)
- Wewnętrzny koniec jest prosty z małą żarówką torpedową (aparat?)
- Kamera znajduje się na tylnej krawędzi cienkiego ramienia nad skrzydłem
- Kamera pod skrzydłem
- Obudowa na zgiełku – kamera?
- Przednia szyba z pleksiglasu do kontroli lotu
- Elementy antywibracyjne na osłonach
- Małe kamery na pasku.