Handlarka z Sydney ujawniła niektóre z komentarzy seksualnych, które otrzymała odkąd została stolarzem. Wideo /sydneychippychick przez TikTok
Jedna feministyczna kariera podniosła wieko tego, co naprawdę oznacza bycie kobietą w branży, i ujawniła niektóre z oburzających pytań, które zadaje klientom.
Maddie Moriarty przez ostatnie cztery lata pracowała jako stolarz w Sydney i musiała nieustannie walczyć, by traktować ją poważnie – wszystko ze względu na swoją płeć.
Początkowo zdecydowała, że chce rozpocząć karierę w handlu, gdy miała 19 lat, po tym, jak zainspirowała się pracą kobiety, która pracuje w branży meblarskiej.
Jednak szybko stało się jasne, że nawet wstawienie stopy w drzwi jako uczennica nie będzie łatwym zadaniem.
„Jako młoda kobieta bez doświadczenia biznesowego, doświadczyłem ogromnej traumy. Zaaplikowałem na ponad 60 stanowisk stażystów” – powiedział Madi news.com.au.
„Nie brałam tego poważnie i często mówiono mi, że tego nie wezmę, praca byłaby zbyt fizyczna i ciężka, a praca w zawodzie nie była pracą kobiecą”.
Chociaż jej obecny pracodawca jest świetny i nie traktuje jej inaczej niż jej męskich kolegów, wciąż ma do czynienia z wieloma klientami, którzy są zszokowani, gdy kobieta przychodzi do ich drzwi, aby dokończyć pracę.
Zazwyczaj zaczyna dzień o piątej rano, po drodze na miejsce pracy zbiera jakieś materiały, a po przyjeździe idzie do pracy.
Większość prac Madi obejmuje montaż i oprawę świetlików oraz kilka lokalnych remontów, chociaż szuka nowych możliwości pracy nad dobudówkami i dodatkami do domu.
Tak więc, chociaż jej codzienne obowiązki nie różnią się od obowiązków jej kolegów, jest również zmuszona do radzenia sobie z protekcjonalnym i seksistowskim zachowaniem w pracy.
Madi powiedziała, że jest zdecydowanie inaczej traktowana, ponieważ jest kobietą i często czuje, że ludzie oczekują od niej, że nie będzie dobra w swojej pracy lub będzie potrzebowała pomocy w wykonywaniu pracy, którą wykonuje.
„Często pyta się 'Kiedy pojawiają się chłopcy’”, powiedział stolarz. „,” Czy naprawdę wchodzisz na dach? „,” Czy potrzebujesz ręki do trzymania? „,” Czy jesteś dozorcą? ”.
„Jednak gdy regularnie pracuję z klientami lub innymi zawodami i zdają sobie sprawę, że jestem zdolny, traktują mnie jak równego sobie”.
Handel nie wstydzi się ujawniać trwającego seksizmu, z którym boryka się ona i inne kobiety w branży, wykorzystując swoje konta na Instagramie i TikTok SydneyChippyChick, aby zwiększyć świadomość problemu.
W jednym ze swoich ostatnich postów na TikToks ujawniła niektóre z rzeczy, które powiedzieli jej faceci, odkąd została stolarzem.
– Znowu masz okres? , „Idziesz ze mną na randkę dla pieniędzy?” , „Nie wiem, czy będziesz w stanie nadążyć”, „Jesteś tu, żeby zrobić kawę?” i „Dlaczego nie uśmiechasz się więcej?” to wszystkie komentarze, które ludzie do niej pisali.
Ale są pewne interakcje, które wyróżniają się bardziej niż inne, ponieważ przypomniała sobie sprawę „ekstremalnego seksizmu”, którą miała w zeszłym roku z klientem.
„Dotarłam do domu klienta i odmówiono mi wjazdu, ponieważ byłam kobietą. Możesz w to uwierzyć?” Powiedziała.
„Klient chciał porozmawiać z moim kolegą i ostatecznie zadzwonił do swojego pracodawcy, mówiąc, że jest zdenerwowany i spodziewa się, że to facet zainstaluje ich świetlik, a nie recepcjonista”.
Pracodawca Madi bronił jej i skonfrontował klienta z jego postawą seksualną, za co Al-Shaibi powiedziała, że jest jej bardzo wdzięczna.
Powiedziała, że to „smutny fakt”, że seksizm był tak uporczywy w jej dziedzinie, że musiała nauczyć się, jak sobie z nim radzić.
„Myślę, że seksizm jest obraźliwym przypomnieniem sposobu, w jaki nasza kultura postrzega kobiety i norm społecznych, których nas nauczono”, powiedziała. „Nie ma nic złego w kobietach pracujących w tym zawodzie”.
Inną kobietą, która zna niektóre trudności, z jakimi borykają się kobiety w handlu, jest Steve Apostolidis.
32-latek jest w branży od dziewięciu lat. Pracowała w biurze przez pięć lat, kiedy zdecydowała, że chce zostać budowlańcem, tak jak jej ojciec, więc rozpoczęła praktykę stolarską.
Steve mówi, że kocha to, co robi, chociaż przyznaje, że w jej karierze były chwile, kiedy traktowano ją tak, jakby „nie wiedziała, o czym mówi”.
Kobieta z Melbourne dzieli się również swoją podróżą biznesową online na swoich stronach w mediach społecznościowych MelbourneChippyChick, przyciągając ponad 157 000 obserwujących na Instagramie.
Stef przeżyła wiele sytuacji w Internecie, w których ludzie czują potrzebę skomentowania jej wyboru kariery, niektórzy nawet odczuwają potrzebę komentowania, gdy widzą, jak wykonuje swoją pracę osobiście.
Powiedziała: „Przechodzień powiedział: 'Jesteś piękna, by być kupcem. Nie musisz wyglądać jak nic, aby być handlem”.
Steve powiedział, że miała również wypadek, w którym kolega zachowywał się niewłaściwie, a kiedy dowiedziała się, że nie jest zadowolona, próbował żartować i położył rękę na jej ramieniu.
„Poprosiłam go, żeby mnie nie dotykał, a potem zrobił to ponownie” – powiedziała.
„Zdecydowanie powiedziałem mu, żeby zszedł ze mnie i już nigdy nie zatrudnimy go do naszych projektów”.
Steve pracuje w firmie swojej rodziny i pomimo pewnych nieprzyjemnych doświadczeń, powiedziała, że w większości czuła się „chroniona i pod opieką”.
Carpenter bardzo wspiera kobiety w branży i założył Tradie Lady Club (TLC), aby pomóc kobietom w branży wspierać i inspirować się nawzajem.
Na stronie czytamy: „Klub Trade Lady reprezentuje kobiety w branży i wspiera inne kobiety, które chcą robić to samo”.
„Moim celem jako założycielki TLC jest stworzenie większej liczby miejsc pracy dla kobiet, które mogą zmienić ich życie”.
Pomimo wyzwań związanych z tą branżą, Madi chce również zachęcić do tego każdą kobietę zainteresowaną przejęciem firmy.
Powiedziała, że to naturalne mieć wątpliwości, że być może praca jest zbyt trudna, lub obawy dotyczące tego, jak zostaniesz potraktowany – ale powiedziała, że jest jedno podstawowe pytanie, które musisz zadać: Czy będę czerpać radość z kariery?
Madi powiedziała: „Jeśli tak, idź z tym! Rozpocznij swoją biznesową podróż! Nauczysz się w pracy, zwiększysz swoją siłę i kondycję, a co najważniejsze, będziesz cieszyć się tym, co robisz”.
Doradzała każdemu, kto miał słabą kulturę pracy lub brak przeszkolenia, rozpoczynając handel, aby zmienić miejsce pracy i nie rezygnować ze swoich marzeń.
Madi powiedziała, że są też proste rzeczy, które pracodawcy mogą zrobić, aby praca w zawodzie jako kobieta była bardziej atrakcyjna i komfortowa.
„Głównym sposobem na poprawę miejsc pracy kobiet w zawodach są skrzynki sanitarne” – powiedziała. „Wszystkie kobiety miesiączkują i muszą pozbyć się produktów higieny kobiecej”.
Szokująco Madi powiedziała, że nigdy nie natknęła się na ani jedno miejsce pracy, które miałoby dostęp do zdrowego koszyka.
„Konfrontacja z tym problemem to duży krok w kierunku integracji kobiet w zawodach” – powiedziała Madi.
„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.