Sypialnia Qantas w samolocie: Linie lotnicze zwracają się do Kiwis, aby zastąpić rozwścieczoną australijską załogę pokładową

Sypialnia Qantas w samolocie: Linie lotnicze zwracają się do Kiwis, aby zastąpić rozwścieczoną australijską załogę pokładową
Podróż

Arena Bloom powiedziała, że ​​nie otrzymała żadnego ostrzeżenia od United Airlines i poprosiła o natychmiastową rezygnację. Wideo/Arina Bloom przez TikTok

Qantas zwrócił się do Nowozelandczyków o zastosowanie jako personel pokładowy na niektórych długodystansowych lotach międzynarodowych po tym, jak wściekłe australijskie stewardesy zostały zmuszone do zbudowania dla siebie prywatnych miejsc do spania w kabinie ekonomicznej.

Australijska załoga pokładowa została podobno zmuszona do budowy fortów i spania w fotelach pasażerskich klasy ekonomicznej podczas długodystansowych lotów Qantas.

Zdjęcie zrobione w samolocie Airbus A330 Qantas z Brisbane do Los Angeles pokazuje koce rozłożone na siedzeniach jako tymczasowe schronienie – podobno dla prywatności stewardes, którzy śpią pod nimi.

A330 jest używany do lotów krótszych niż 14 godzin i nie jest wyposażony w prywatną kabinę sypialną dla załogi, jak w innych samolotach dalekiego zasięgu.

„Byłem zszokowany, tak wiele osób składało raporty kwestionujące bezpieczeństwo”, powiedział anonimowy pracownik Qantas dla australijskiej sieci Nine Network. „Czuję, że nas nienawidzą, czuję, że nie rozumieją roli gospodyni”.

Rzeczniczka Australian Flight Attendants Association, Terry O’Toole, powiedziała, że ​​sprawa stworzyła napiętą sytuację między Etihadem i Qantas w związku z warunkami pracy, według Daily Mail Australia.

„Załoga próbowała uzyskać trochę prywatności, robiąc fort jak małe dzieci z koców, aby zapewnić sobie prywatność, a to tylko hańba” – powiedziała.

„To nie jest odpowiedni odpoczynek w miejscu pracy. To nie jest odpowiedni odpoczynek dla nikogo”.

Twierdzono, że podczas gdy Etihad zapłacił personelowi dodatkowy dzień wolny, aby zrekompensować brak miejsc do spania na A330, Qantas zamiast tego przeniósł australijskie załogi do Nowej Zelandii, pozostawiając wielu Australijczyków bez pracy.

Linie lotnicze zostały oskarżone o wykorzystywanie swojej załogi z Wielkiej Brytanii i Nowej Zelandii w lotach międzynarodowych zamiast australijskiej siły roboczej, pozostawiając wielu lokalnych pracowników na rozszerzonych listach gotowości, w celu zaoszczędzenia gotówki.

READ  Energia elektryczna jest nie tylko droga

Jednak firma Qantas zaprzeczyła, jakoby chodziło o outsourcing pracy lub że którakolwiek z tych decyzji została podjęta na podstawie kosztów.

Rachel Yanguyan, dyrektor wykonawczy personelu pokładowego w Qantas, powiedziała, że ​​linia lotnicza pracuje nad długoterminowym rozwiązaniem, które stworzy specjalny obszar do odpoczynku dla stewardes.

„Niewielka ilość lotów jest wykonywana przez załogę z Nowej Zelandii, ponieważ Etihad nie był przygotowany do wspierania załogi z Australii operującej na dłuższych trasach niektórymi z naszych A330, w tym na trasie z Brisbane do Los Angeles, na warunkach, które byliśmy w stanie uzgodnić do.” Yanguyan powiedział Australia Aviation.

„Chcieliśmy, aby nasza załoga z Australii odbyła tę podróż, ale bez wsparcia związkowego musielibyśmy zamiast tego korzystać z załogi z Nowej Zelandii na niektórych z tych lotów”.

Według publikacji oficjalne miejsca odpoczynku załogi Airbusa A330 są zazwyczaj zarezerwowane dla czterech pilotów na pokładzie, podczas gdy miejsca odpoczynku dla personelu pokładowego są przeznaczone na przerwy. Zasady zarządzania zmęczeniem lotem stanowią, że załoga A330 ma możliwość położenia się podczas odpoczynku na pokładzie.

„Naprawdę ważne jest, aby pamiętać, że to, co widziałem obecnie, nie jest tak naprawdę rozwiązaniem długoterminowym” – powiedział Yanguyan.

„Za około sześć tygodni zostanie zainstalowana kompletna zasłona, która owinie się wokół tej płaskiej strefy komfortu.

„Ale w międzyczasie, kiedy pracowaliśmy bez tej kurtyny, zmieniliśmy harmonogram tych lotów, aby działały w ciągu dnia [and] Nasza załoga nie potrzebuje tyle czasu na sen, ile normalnie, gdybyśmy wykonywali te loty wieczorem.

„Przyjrzeliśmy się również niektórym dodatkowym wygodom, jakie zapewniamy tym załogom w Los Angeles, a także kiedy wracają do domu.

„Gdy już założymy tę zasłonę, jesteśmy bardzo pewni, że będzie to specjalny obszar z płaskim łóżkiem, w którym nasza załoga naprawdę będzie mogła wystarczająco odpocząć podczas tych długich misji”.

READ  Amerykańskie badanie pokazuje, że SUV-y i vany częściej uderzają w pieszych niż samochody

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *