Dyrektor generalny lotniska w Auckland obiecał, że problemy, jakich doświadczają pasażerowie przez terminal, zostaną rozwiązane.
Lotnisko, z terminalami krajowymi i międzynarodowymi, znajduje się pod ogromną presją od czasu ponownego otwarcia granic po Covid.
Carrie Horihanganoi mówi Jackowi Tammy’emu z Q+A, że nagłe odrodzenie się podróży lotniczych wiąże się z rosnącymi problemami.
„Widzieliśmy odbicie wydajności i popytu, co jest niesamowite. Myślę, że wraca szybciej, niż ktokolwiek się spodziewał, a wraz z tym pojawiają się rosnące bóle”.
Ze względu na położenie geograficzne Nowej Zelandii „często jesteśmy ostatecznym odbiorcą tych wyzwań”, powiedział Hourihanganoi, takich jak torby, które nie docierają po stronie pasażera.
Powiedziała, że niedobory siły roboczej są widoczne na całym świecie, a „Jesteśmy ekosystemem – jeśli upuścisz kamyk, rozprzestrzeni się”.
Jako przykład Horihanganoi wskazał na duże burze w Stanach Zjednoczonych w zeszłym roku, co oznaczało, że niektórych toreb nie można było załadować na samoloty do Nowej Zelandii.
„Bardzo się cieszę, że w ciągu ostatnich dwóch, trzech miesięcy niewłaściwie użytkowane torby, jak je nazywamy, wróciły do historycznych norm”.
Na skargi dotyczące długich kolejek do kontroli w lokalnej hali przylotów powiedziała, że trwają prace w obszarze bezpieczeństwa granic i utworzono dodatkowy pas.
„Kiedy skupimy się na zarządzaniu kolejką, na synchronizacji, wracamy do punktu, w którym chcemy, aby była.
„Szczerze mówiąc, nie były to poziomy usług, jakich bym sobie życzył, ale robimy postępy”.
Port lotniczy Auckland planuje obecnie wielomiliardową inwestycję w przebudowę terminala, nad którą pracuje od około dekady.
Część tego zostanie sfinansowana ze wzrostu opłaty za lądowanie, co spowoduje przełożenie kosztów na klientów na ich ceny biletów.
Chociaż linie lotnicze wyraziły swoje obawy, opłaty za lądowanie „zaczynają się od naprawdę niskiej podstawy, a ostatecznie dla linii lotniczych to, ile latają, jest dla nich kwestią” – powiedział Hourihanganoi.
Nowe opłaty zostaną opublikowane w najbliższych tygodniach.
Q + A with Tammy Jack to dziennikarstwo publiczne finansowane przez NZ On Air