Szef z Nowej Zelandii opowiada o te reo i o tym, co myślą o nim klienci telekomunikacyjni

Szef z Nowej Zelandii opowiada o te reo i o tym, co myślą o nim klienci telekomunikacyjni

Jason Paris, jeden z dyrektorów generalnych Nowej Zelandii, mówi, że chociaż firma włączyła te reo Māori do swojej komunikacji, wielu klientów kwestionuje wykorzystanie go przez przewoźnika.

Vodafone NZ zmienił nazwę na One NZ, a Paris wypowiedział się, dlaczego nazwa Tahi Aotearoa nie powinna być używana zamiast niej lub obok niej.

Tahi to maoryska nazwa dla jednego.

„Jedno z zadanych nam pytań brzmiało:„ Dlaczego nie nazwaliście się Tahi Aotearoa? ”- powiedział Paris, który również doprowadził Telecom do zmiany marki Spark w 2014 roku. „

„Wysyłam e-maile do naszych klientów trzy lub cztery razy w roku. Ja osobiście i organizacja naprawdę popieramy te reo (język Maorysów) i Te Ao Māori (światopogląd Maorysów), a kiedy mówię „kia ora”, nasza baza klientów , powiedziałbym, że odpowiedź. Pierwszy lub drugi najczęstszy e-mail brzmiałby: „Dlaczego używasz te reo w swoim e-mailu?”

„Co jest rozczarowujące, jak sądzę, nie powstrzymało nas przed zobowiązaniem się do korzystania z niego, ale Nowa Zelandia nie jest jeszcze gotowa na Tahee Aotearoa.

„Zobaczycie, jak stopniowo używamy coraz więcej [te reo] Z biegiem czasu, gdy nasi klienci i Nowa Zelandia poczują się bardziej komfortowo – z czasem”.

Paris powiedział, że jest przyzwyczajony do ludzi, którzy mają zdecydowane opinie.

„Każdy jest ekspertem od marketingu, każdy jest ekspertem od brandingu, każdy jest ekspertem od komunikacji – to po prostu przychodzi z naszą branżą”.

Perspektywa eksperta marketingu

Wykładowca marketingu z University of Auckland, Marilyn Gero, powiedziała 1News, że One NZ musi zapewnić, że nadal rozwija taktyki i strategie, które rezonują z klientami z Nowej Zelandii.

Pojawiły się głosy krytyki dotyczące [One NZ] Nazwa, ponieważ wiele firm zawiera teraz nazwę te reo Māori Aotearoa lub podwójną Aotearoa, Nowa Zelandia.

READ  Korona nie sfinansuje dodatkowych 50 milionów dolarów na stadion Christchurch

„Nowozelandczyk zaczął integrować Maorysów i nazwę można było poprawić. Niektóre z tych decyzji mogły unieważnić niektóre z istniejących spraw.

„Ten proces rebrandingu jest wciąż bardzo świeży, ale skupienie się i wykazanie, w jaki sposób będzie lepiej służyć rynkowi nowozelandzkiemu, musi zostać wyostrzone pod kątem praktycznym i taktycznym oraz jasno zakomunikowane ludności” – powiedział Gero.

Vodafone NZ zmienia nazwę na One NZ.

Ogólnie rzecz biorąc, powiedziała: „Sukces rebrandingu One NZ będzie zależał od wielu czynników, w tym od zdolności firmy do skutecznego komunikowania klientom korzyści płynących z nowej marki, inwestycji w poprawę obsługi klienta oraz zdolności do wyróżnienia się się od innych graczy na rynku”.

Paris powiedział 1News, że jego zdaniem rebranding był „doskonały”.

„Jestem przekonany, że praca, którą wykonał zespół, była fantastyczna.

„Zawsze są ludzie, którzy mają opinie na temat brandingu, marketingu i wszystkiego, co ma związek z przewoźnikiem, ponieważ jest to tak niezbędna usługa”. Uważa jednak, że klientom „mniej zależy na nazwie – dużo bardziej na tym, co ona oznacza i co oferuje”.

„Naprawdę przyjęliśmy Te Ao Māori i te reo w naszej organizacji, więc na przykład e-maile, które wysyłam do klientów trzy lub cztery razy w roku, są w pełni tłumaczone na te reo.

„Osobiście przyjąłem ten język na tyle, na ile czuję się z nim komfortowo” – powiedział Paris.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *