(Reuters) – Szkoły w Polsce, Włoszech, Indiach i Argentynie zdobyły w czwartek nagrody dla najlepszych szkół na świecie za osiągnięcia, w tym wspieranie dzieci uchodźców, kampanie przeciwdziałające znęcaniu się i projekty przeciwdziałające zanieczyszczeniom.
Pięciu zwycięzców podzieliło się nagrodą o wartości 50 000 dolarów w nagrodach ustanowionych w 2022 r. przez T4 Education, globalną sieć nauczycieli.
Pierwsza ukraińska szkoła w Polsce została uhonorowana nagrodą Overcoming Adversity Prize przyznawaną przez Fundację Unbreakable Ukraine w uznaniu właściwej edukacji i wsparcia integracji dzieci uchodźców w nowym kraju.
Pokaż cały artykuł
Szkoła charytatywna, która została otwarta w marcu 2022 r., wkrótce po tym, jak prezydent Władimir Putin nakazał wojskom rosyjskim wkroczenie na Ukrainę, liczy obecnie trzy oddziały, do których uczęszcza 1500 dzieci w polskich miastach: Warszawie, Krakowie i Wrocławiu.
Instytut Galilei-Costa-Scarambone w Lecce we Włoszech zdobył nagrodę Supporting Healthy Lives za prowadzoną przez uczniów inicjatywę przeciw znęcaniu się „Mabasta” (Stop it), która koncentruje się również na zdrowiu psychicznym.
Nagrodę otrzymały dwie szkoły w Indiach. Szkoła Ryan International School z Vasant Kunj w New Delhi zdobyła nagrodę za działania na rzecz ochrony środowiska za projekty hydroponiczne i biogazownie przeciwdziałające niedoborom wody i zanieczyszczeniom, natomiast szkoła CM RISE School Vinoba w Ratlam zdobyła nagrodę za innowacyjność.
Został doceniony za model „cyklu rozwoju”, który obejmował rozwój nauczycieli i zaangażowanie uczniów, i pomógł zwiększyć frekwencję w szkołach z 25% do 85%, a wskaźnik zdawalności testów z 29% do 82%.
Colegio María de Guadalupe w Buenos Aires zdobyła nagrodę za współpracę społeczną łączącą edukację z rozwojem zawodowym w ramach programu dla uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej.
Dodatkowa nagroda – Community Choice Award – trafiła do Międzynarodowej Szkoły Publicznej Kalvi w indyjskim mieście Madurai za inicjatywę i skupienie się na holistycznym rozwoju i integracji społecznej dzieci z ubogich rodzin.
„Mam nadzieję, że rządy powinny teraz przyjrzeć się Waszym wspaniałym przykładom, aby zobaczyć, co można osiągnąć, pracując szkoły z dużą wydajnością, aby stawić czoła niektórym z największych wyzwań stojących przed naszymi społeczeństwami” – powiedział Vikas Bhota, założyciel T4 Education and Gifts. – napisano w oświadczeniu.
(Raport: Marie-Louise Gumuchian; redakcja: Sharon Singleton)
Zastrzeżenie: Ten raport został wygenerowany automatycznie z serwisu informacyjnego Reuters. ThePrint nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich treść.