Supermarkety są mistrzami w zmuszaniu nas do wydawania pieniędzy. Nic – od tętniących życiem produktów na wejściu po słodycze na wyjściu – nie jest przypadkowe.
Eksperci ds. marketingu i handlu detalicznego wyjaśniają, jak zdobyć najczęstsze psychologiczne sztuczki w książce podczas następnej wyprawy na zakupy.
Czytaj więcej:
* Jak porównać ceny supermarketów kiwi z zagranicą? 10 szpilek, 10 supermarketów, 10 krajów
* Dlaczego w Nowej Zelandii jest tak drogo?
* 5 posiłków z jednego rożna: babcie dzielą się sztuczkami kulinarnymi, które zabiją grosza
* Bitwa o produkty: czy zamrożone czy świeże uratują cię bardziej w podróży?
* 5 najlepszych „fałszywych posiłków”: jak gotować popularne fast foody za mniej niż 6 USD za posiłek?
* Bitwa cenowa: który supermarket ma najtańsze artykuły pierwszej potrzeby?
Poziom oczu to poziom zakupu
Produkty, które znajdują się tuż przed Twoją twarzą, łatwo przykują Twoją uwagę. Marki płacą duże pieniądze za ten tryb.
Ale ogólnie rzecz biorąc: „Detaliści zwykle pozycjonują najbardziej dochodowe produkty w tej dziedzinie” – powiedziała dr Megan Phillips, starszy wykładowca handlu detalicznego na Wydziale Marketingu Uniwersytetu AUT.
„Czasami możesz zobaczyć markę domu na tym poziomie, jak w Countdown”. Ponieważ ludzie nadal będą szukać bestsellerów.
„Oznacza to, że nie tracą na sprzedaży” – kontynuował Phillips. „Jednak detalista może zwiększyć sprzedaż marek domowych, jeśli są na poziomie oczu”.
Produkty, które przyciągają dzieci, będą niższe, na poziomie ich oczu.
Rada: Zazwyczaj będziesz musiał przykucnąć do niższych półek, aby uzyskać produkty, które zapewnią Ci najlepszy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki.
Tagi rabatowe
Etykiety „prywatne” stały się nową normą w alejkach supermarketów. Oferty te pojawiają się również w widocznych miejscach w reklamach sklepów, Według Konsumentów NZ.
Zniżki na wiele zakupów — Kup trzy paczki żetonów i uzyskaj 1 USD zniżki — to popularny haczyk. Ale chociaż płacisz mniej za pakiet, kupujesz więcej, niż zamierzałeś.
Konsument stwierdził również, że produkty mogą być w sprzedaży tak często, że w rzeczywistości są „przecenione” tygodniami.
„Wiele ofert jest często używanych przez Countdown, New World i Pak N’ Save” – powiedział Phillips.
I udowodnić jej rację? Zapytany o wskazówki dotyczące tanich zakupów, rzecznik Pak N’ Save polecił zakupy „przez tygodnie o tematyce takiej jak „Tydzień 2 USD” i „Tydzień mięsny”. Zaopatrz się w te oferty i wykorzystaj jak najlepiej swoją zamrażarkę”
Ale tak naprawdę nie przechowujemy, jemy. „Kiedy konsumenci kupują więcej tego samego produktu, jest bardziej prawdopodobne, że zużyją go szybciej” – powiedział Phillips.
Rada: Zadaj sobie pytanie, czy naprawdę potrzebuję tylu plików x?
flagi promocyjne
„Ludzie zwykle robią zakupy w miarę normalnie, w trybie automatycznym” – powiedział Phillips.
Polegamy na pierwszym systemie mózgu, automatycznym i intuicyjnym systemie, który pozwala nam szybko podejmować decyzje.
w swoich odpowiedziach na rzeczyNew World i Countdown polecały zakupy z etykietą promocyjną „codzienna wartość” i „świetna cena”. „Co tydzień mamy w naszych sklepach tysiące ofert specjalnych” – powiedział rzecznik Countdown.
„Mózg automatycznie przełącza się na„ to szczególna rzecz, która powinna mieć najlepszy stosunek jakości do ceny ”- powiedział Philips o systemie z jednym zwarciem.
Nie zawsze tak jest. Na przykład Pak N’ Save ma „przejście wartości”, przez które przechodzi pierwsza sekcja kupujących, gdy wchodzą do sklepu, zwykle tuż przed sekcją owoców i warzyw.
„Chociaż te produkty mają zazwyczaj bardzo dobrą wartość, nie zawsze mogą być najtańsze w swojej klasie”. To częsta sztuczka z jajkami – dodaje.
Rada: Poświęć kilka sekund, aby spojrzeć w głąb przejścia i sprawdzić cenę w porównaniu z innymi podobnymi produktami.
Pokazy produktów
Ekspozytory na końcach przejść, wycinane kartony i ekspozytory paletowe sprawiają, że myślimy o produkcie specjalnym lub sprzedajemy się jak ciepłe bułeczki.
„Odliczanie często wykorzystuje karton wycięty na końcu pasów” – powiedział Philip.
„To miejsca, w których góra i przód kartonu są wycinane, aby wyeksponować produkt w środku. Boki są lewe i trochę z przodu.
„Służy to jako sygnał dla kupującego, że produkt porusza się zbyt szybko na półce, aby personel miał wystarczająco dużo czasu, aby odpowiednio umieścić go na półce”.
To samo z ofertami na platformach. Wydaje się nieplanowane, ale tak nie jest.
Rada: Czy ten przedmiot znajduje się na Twojej liście zakupów? numer? kontynuować.
traktuje na zewnątrz
Philips powiedział, że osoby, które są szczególnie narażone na pyszne jedzenie ukryte w pobliżu kas, to kupujący, którzy byli „dobrzy” podczas całej podróży.
„Kiedy czujemy, że poczyniliśmy postępy w kierunku celu lub podjęliśmy działania, aby być cnotliwymi (takie jak powstrzymywanie się od kupowania niezdrowej żywności i dokonywania niedrogich wyborów), może to spowodować, że ludzie poczują się bardziej wyrozumiale nagradzani”.
Dlatego sekcja lodów jest zwykle blisko wyjścia.
Rada: To zależy od siły woli, powiedział Phillips. Lub dokładnie zaplanuj z wyprzedzeniem zabieg na wyjazd.
Planowanie
Czy kiedykolwiek wszedłeś do sklepu w poszukiwaniu niezbędnych rzeczy i musiałeś wędrować po każdej alejce w poszukiwaniu ich?
„Sklepy będą lokalizować podstawowe produkty, takie jak chleb, mleko i mięso, na tyłach lub po bokach sklepu” – powiedziała Janet Hawke, profesor zdrowia publicznego na Uniwersytecie Otago w Wellington, która ma doktorat z marketingu.
I wszystkie są rozrzucone, więc musisz przejść przez całe miejsce i jest bardziej prawdopodobne, że pękniesz i zrobisz zakupy pod wpływem impulsu.
Rada: „Zawsze robię listę i staram się zatrzymać mojego męża przy ladzie z piwem, żeby nie napełniał koszyka rzeczami, których nie ma na liście (i nie wychodzi poza jego niestandardowe zakupy), a ja sporządź moją listę zgodnie z układem sklepu” – powiedział Hook.
Zarówno New World, jak i Countdown zalecały zakupy online jako sposób na śledzenie całkowitych wydatków. „My też działamy zeskanuj i idź Co pozwoli klientom robić zakupy podczas zakupów, powiedział Countdown.
duże wagony
Duży koszyk zachęca do zapełnienia. „Kosz jest mniej wygodny do owinięcia, więc jest coś, co zniechęca do przepełniania i potrzeba szybkiego sprawdzenia” – radzi Hoek.
Rada: „Lub jeśli trzymasz dwie rzeczy, użyj rąk zamiast koszyka. Możesz nosić tylko tyle”, mówi Phillips.
Łatwe do słuchania muzyki
Powolna muzyka spowalnia puls, relaksuje i sprawia, że robisz zakupy jeszcze wolniej. Więc wydawaj więcej. Słynne badanie z lat 80. wykazało, że ludzie idą do rytmu, więc supermarkety częściej grają w The Breeze niż George FM.
„W handlu detalicznym dobrze wiadomo, że jeśli ludzie zwalniają, widzą więcej, co jest bardziej prawdopodobne, że będą kupować więcej” – powiedział Phillips. „Mogą zobaczyć coś, o czym zapomnieli, lub może to być kuszące (np. oferta zbyt dobra, by ją odrzucić).
Rada: Załóż słuchawki i szybciej rób zakupy.
świeży chleb
Piekarnię zwykle zanurza się za wejściem, by wypluć ślinę i przejść przez alejki w kierunku pachnących ciast, bagietek i chleba bananowego.
„Z badań wiemy, że zapachy bogate w kalorie, tłuszcze i cukier mogą aktywować system dopaminy w mózgu, co może skłaniać konsumentów do wybierania podobnych produktów” – powiedział Phillips.
Rada: Jest to najbardziej widoczne w książce. Nie rób zakupów, gdy jesteś głodny.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”