Szybka ścieżka do wyprowadzki z Western Springs po 95 latach w wyniku chaotycznego procesu Rady Auckland

Napisane przez Bernarda Orsmana Herold Nowej Zelandii

Springs Speedway 2018

Western Springs Speedway będzie ścigać się po raz ostatni w sezonie letnim.
obraz: Fotosport

Po 95 latach w Western Springs żużel przenosi się do Waikaraka Park w Onehunga, pomimo sprzeciwu społeczności sportów motorowych i chaotycznego przebiegu tego procesu przez władze samorządowe.

Po siedmiu godzinach debaty radni z Auckland głosowali dziś 11 do 8 za wydaniem 11 milionów dolarów na modernizację parku Waikaraka – siedziby wyścigów samochodowych i limuzyn – w celu organizacji wyścigów żużlowych w sezonie letnim 2025–2026.

Western Springs Speedway będzie ścigać się w tym sezonie letnim po raz ostatni.

11 milionów dolarów zostanie wykorzystane na „istotne prace” w parku Waikaraka, w tym na ulepszenie oświetlenia torów, powiększenie obszarów pit-stopów i odnowienie obiektów.

Propozycja przeniesienia Speedway wywołała zamieszanie na posiedzeniu organu zarządzającego w zeszłym tygodniu, kiedy raport funkcjonariusza wykazał poparcie dla konsolidacji w Waikaraka Park w całej dyscyplinie sportowej, w tym wsparcie ze strony Speedway New Zealand.

Korty stadionu Western Springs zostały zamknięte na czas nieokreślony w związku z rozległymi zniszczeniami po weekendowej powodzi w Auckland.

Western Springs w Oakland będzie gospodarzem toru Speedway po raz ostatni w przyszłym sezonie letnim.
obraz: RNZ/Marika Khabbazi

Spotkanie zostało przerwane po przedstawieniu pisma od dyrektora generalnego Speedway New Zealand, Aarona Kirby'ego, w którym stwierdził, że oficjalna rada stanowi „wprowadzenie w błąd” i że organizacja w żadnym momencie nie wspierała zamknięcia toru Western Springs Speedway.

Opóźniło to zarząd do chwili obecnej, kiedy funkcjonariusze stwierdzili, że po rozmowach z grupą interesariuszy większość opowiedziała się za pozostawieniem autostrady w Western Springs. Dotyczyło to między innymi Speedway NZ i Auckland QT Midget Cub, które w zeszłotygodniowym raporcie funkcjonariusza również zostały wymienione na korzyść tego ruchu.

Jedna z kierowników wyższego szczebla rady, Anna Bray, stwierdziła, że ​​nie jest jasne, w jaki sposób list Auckland QT Midget Cub znalazł się w porządku obrad i musiał zostać wycofany.

Dyrektor ds. strategii grupy w radzie, Max Hardy, powiedział, że chociaż większość interesariuszy wolałaby pozostać na żużlu w Western Springs, większość jednak zdaje sobie sprawę, że jest to nieopłacalne, a biorąc pod uwagę 11 milionów dolarów na stole, przeprowadzka była właściwym rozwiązaniem dla tego sportu.

Kanclerz i były minister gabinetu Maurice Williamson powiedział: „Gdyby jakikolwiek minister przyniósł zagraconą kartkę papieru zawierającą różne elementy, które są ze sobą sprzeczne, premier miałby jedną uwagę: Zabierz tę cholerną kartkę papieru i uporządkuj ją. uprzednio.” Sprowadź go z powrotem.

Burmistrz Wayne Brown powiedział, że sprawa ma długą i kontrowersyjną historię, ale droga ekspresowa Western Springs Expressway była poważnie ograniczona przepisami planowania, kosztowna w zarządzaniu, ograniczona do 12 wydarzeń rocznie i skutkowała stratą podatników w wysokości 1,1 miliona dolarów rocznie.

„Rozwiązanie, które mamy przed sobą, wydaje mi się bardzo rozsądne. Rozumiem potrzebę dobrego kompromisu, który wydaje się zapewniać sportowi zrównoważoną przyszłość w dłuższej perspektywie” – dodał.

„Musimy w większym stopniu wykorzystać nasze istniejące obiekty. Park Waikaraka to obszar przemysłowy, w którym nie występują problemy z hałasem, które są plagą w Western Springs” – powiedział.

11 milionów dolarów zostanie przekazane od Tataki Auckland Unlimited (TAU) na rzecz Rady Lokalnej Maungakiekie-Tāmaki, która jest odpowiedzialna za park Waikaraka i wspiera przeniesienie autostrady do Onehunga.

Radny John Watson powiedział, że pomysł, jakoby Western Springs, „kultowa 95-letnia instytucja w Auckland znana na całym świecie”, nie mogła być wykorzystywana do wyścigów żużlowych, był zasadzką zastawioną w wyniku „fałszywej operacji”.

„To bardzo smutny dzień nie tylko dla Speedway, ale dla Auckland” – powiedział.

Radny Chris Darby powiedział, że decyzja jest dobra dla żużla, mówiąc, że jest wiele miejsc, w których sport potrzebuje rozwoju.

„Dajemy firmie Highway szansę na dalszy rozwój i zbudowanie zupełnie nowej ery sukcesów” – powiedział.

Ruchoma autostrada, prawdopodobnie Ponsonby Rugby, prowadząca z Western Springs, jest powiązana z planem TAU dotyczącym znalezienia nowego operatora parku.

W czerwcu/lipcu TAU zwróciło się do władz o wyrażenie zainteresowania, które nie opierałoby się na finansowaniu podatników w celu prowadzenia działalności w Western Springs. Dyrektor naczelny TAU, Nick Hill, powiedział, że poufne rozmowy są kontynuowane, a rozmowy z klubem piłkarskim Auckland, którego właścicielem jest miliarder Bill Foley, obejmowały Western Springs.

Angela Tate

„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *