Piąty z 10 modeli Pagani Zonda R Evolution, jakie kiedykolwiek wyprodukowano i pierwszy, który został wprowadzony na rynek w Stanach Zjednoczonych, jest już w sprzedaży, a zainteresowani będą mogli zaprezentować go w ten weekend w ramach Monterey Car Week.
Ten samochód faktycznie zaczął życie Zonda R w 2010 roku (ten sam, który jest rekordzistą dla nieseryjnego, produkcyjnego, napędzanego gazem samochodu na torze Nürburgring), zanim wrócił do fabryki na zabieg Evolution.
Oznaczało to dodatkowe 50 koni mechanicznych, nowy przód i nowe, mniejsze tylne skrzydło, aby przeciąć istniejące duże skrzydło. to jest Mercedes-Benz CLK GTR6,0-litrowy silnik V12 wytwarzał 800 KM (596 kW/811 KM), co wystarczało, aby rozpędzić się do 0-60 mph (0-96 km/h) w 2,7 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 230 mph (370 mph). mil na godzinę (km/h).
Przeczytaj także: Pagani po raz pierwszy przygotowuje Zonda R Evolution do dostawy do klienta
Kiedy wróciła do fabryki, otrzymała również nowe, lekkie felgi ze stopu magnezu, które zostały zaprojektowane tak, aby pasowały do wyglądu i stylu oryginałów.
Wszystkie dodatki zostały wprowadzone do samochodu, który ma już sześciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów ze sprzęgłem wielotarczowym do wyścigów z obudową magnezową, montowaną na dachu. F1 jak Kanał dolotowy jest wykonany z włókna węglowego, a złącza Inconel 625 pokryte są ceramiką. Wygląda też obłędnie.
Pomimo całej tej technologii i ogromnego potencjału prędkości samochód przejechał zaledwie 1016 kilometrów (631 mil). sprzedawane przez RM Sotheby’s Ceny są dostępne tylko na żądanie, ale Zonda R Evolution Podobno kosztował 2,27 miliona dolarów kiedy był nowy.