Kataru Boeing 777 nie pojawił się w niedzielę bez powodu. Zdjęcie/ Seif Zaman, Unsplash
Ładunek pasażerów został opuszczony i oszołomiony na lotnisku w Auckland po tym, jak lot Qatar Airways nie dotarł w niedzielę.
Cztery dni później w końcu są w drodze do Doha, ale nie było nic mądrzejszego w tym, co się stało.
Lot QR915 miał wystartować z Auckland o godzinie 18.15 w niedzielę 15 maja.
Jednak oczekującym nie zapewniono samolotu, „braku informacji” i trzech noclegów w pokojach hotelowych.
We wtorek wieczorem pasażerowie powiedzieli, że nie mają żadnych informacji o tym, co się stało. Numer obsługi klienta podany dla połączeń nie został odebrany, a pasażerowie otrzymywali niestabilne informacje w całym hotelu i na stanowisku odprawy.
Z pewnym ostrzeżeniem, w poniedziałek wieczorem niektórzy pasażerowie zostali poproszeni o wymeldowanie się i przygotowanie do transferu autobusem. Ten autobus nie zabrał ich na lotnisko, ale do innego hotelu.
Pasażer Jeff Howell zgłosił się na Twitterze, aby powiedzieć, że nadal nie ma żadnych informacji od linii lotniczych, poza tym, że o godzinie 14.00 zarezerwowano nowy autobus.
Samolot przyleciał późno w niedzielę 10 godzin za 914 riali katarskich z Adelajdy. Samolot ten został później uziemiony do naprawy na lotnisku w Auckland.
777-300ER był jednym z tych, które znalazły się na trasie z Doha do Auckland z międzylądowaniem w Australii Południowej. Ten samolot jest podobno nadal nieczynny i nadal znajduje się w Auckland.
Przewoźnik zatrzymał 17-godzinną trasę z Auckland do Doha podczas pandemii bez daty ponownego uruchomienia. Trwający spór prawny z Airbusem dotyczący A350 powoduje, że opcje długodystansowe są ograniczone, a na ziemi wciąż są 22 samoloty.
W tym czasie linie lotnicze stwierdziły, że te obawy dotyczą bezpieczeństwa i nie będą korzystać z samolotów Airbus:
„Pierwszym priorytetem Qatar Airways pozostaje bezpieczeństwo pasażerów i załogi. Z tego powodu wszystkie samoloty, których to dotyczy, pozostają na ziemi i nie możemy przyjąć dostawy większej liczby samolotów, które zostały zaoferowane do dostawy przez Airbus”.
Niektórzy pasażerowie zostali zmienieni na nowy lot do Doha, który wystartował wczoraj o 18:30.
„Qatar Airways ubolewa nad zakłóceniami” i czyni przygotowania dla pozostałych pasażerów, powiedział Christopher Paykel, dyrektor Qatar Airways w Nowej Zelandii.
„Pasażerom zapewniono zakwaterowanie w hotelu i zwrot kosztów posiłków, podczas gdy my zorganizowaliśmy alternatywne loty. Większość pasażerów, których to dotyczyło, opuściła Auckland 18 maja i ściśle współpracujemy z pozostałymi pasażerami, aby uzyskać alternatywne opcje lotu”.
Powiedział Heraldowi, że pierwotna usługa 15 maja została wstrzymana na lotnisku w Auckland z powodu uszkodzenia skrzydła samolotu w wyniku zderzenia z ptakiem.
Niektórzy pasażerowie twierdzą, że nie otrzymali telefonów z jednostki zakłócającej sieć do rana w środę 18 maja, cztery dni po wypadku, z informacją, że ich podróż była „opóźniona z powodu wyjątkowych okoliczności”.
Poszkodowani pasażerowie powiedzieli, że piszą wspólny list ze skargą do linii lotniczych.
„Ludzie są bardzo wściekli z powodu przerażającego braku komunikacji ze strony Qatar Airways” – powiedział jeden z pasażerów, który w środę mógł latać.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”