Rok 1989 (wersja Taylora) był dla Taylor Swift najlepszym tygodniem w historii albumu i największym debiutem ze wszystkich albumów od 2015 roku.
Wydawnictwo zadebiutowało na szczycie listy Billboard 200 z 1,653 milionami egzemplarzy równoważnych albumom, więcej niż jej poprzedni najlepszy album, Midnights z 2022 roku, który zarobił 1,578 miliona.
Oryginalny album z 1989 roku oznaczał odejście Swifta od muzyki country i zadebiutował w 2014 roku z liczbą 1,297 miliona egzemplarzy.
Przychodzi to w okresie pomyślnego roku dla piosenkarza.
Oczekuje się, że trwająca trasa Swift Eras Tour stanie się jej najbardziej dochodową trasą koncertową w historii, a sprzedaż biletów w samej Ameryce Północnej ma przynieść 2,2 miliarda dolarów (3,7 miliarda dolarów nowozelandzkich).
Trasę koncertową Eras uwieczniono także w filmie koncertowym, który trafił do kin na początku tego miesiąca i zarobił 96 milionów dolarów (165 milionów dolarów) w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a sieć filmowa AMC uznała, że był to najbardziej dochodowy film koncertowy od otwarcia weekend. .
Pod koniec ubiegłego miesiąca gwiazda muzyki pop znalazła się w indeksie miliarderów Bloomberg, a jej majątek netto szacuje się obecnie na 1,1 miliarda dolarów (1,8 miliarda dolarów nowozelandzkich).
Ale dlaczego Swift ponownie nagrywa swoje albumy?
Oś czasu dla (wersja Taylora)
Saga o ponowne nagrania rozpoczęła się w 2019 roku, kiedy stara wytwórnia Swift, Big Machine Records, została sprzedana menadżerowi Scooterowi Braunowi, który współpracował z największymi gwiazdami muzyki, w tym Justinem Bieberem, Arianą Grande, a nawet nemezis Swift, Kanye Westem.
Ta sprzedaż dała Brownowi prawa do wszystkich głównych nagrań muzyki Swifta, co oznacza, że wszelki dochód z wykorzystania utworu w programach telewizyjnych, filmach i reklamach trafi do niego.
Swift opisał tę wiadomość w poście w mediach społecznościowych jako „mój najgorszy scenariusz” i w wywiadzie obiecał, że ponownie nagra wszystko, co obecnie posiada.
Po negocjacjach z Republic Records w 2018 roku Swift stanie się właścicielem praw autorskich do nowych nagrań, dając licencjodawcy możliwość współpracy z Swift i jej zespołem zamiast z Braunem.
Dzięki temu Swift odzyska część kontroli nad swoją muzyką i sposobem jej wykorzystania.
Ponowne nagranie rozpoczęło się w 2021 roku, kiedy Swift wydał Fear (wersja Taylora).
Wraz z wydaniem 1989 (Taylor’s Version) do wznowienia pozostały tylko dwa z jej poprzednich albumów: Taylor Swift i I Heard It.