Firma Capcom zbudowała fikcyjny język Monster Hunter w bardzo specyficzny sposób, a były nauczyciel angielskiego spędził ostatnie 2000 lub więcej godzin nad jego rozpracowywaniem. Brzęczący język, który przemija Mova Melody na Twitterzeużyłem skomplikowanej sieci metod, aby to rozgryźć, a efektem jest prawie kompletny leksykon i zrozumienie, jak działa gramatyka języka Monster Hunter (dzięki, GryRadar).
„Japoński tekst jest tłumaczony na mało znany język, a następnie fonetycznie z powrotem na japoński, a na koniec przechodzi przez algorytm, aby uzyskać ostateczny wynik” – powiedział Moffa. „Wiemy, że w przypadku Monster Hunter Generations językiem był francuski. Nie wiemy jednak, jakie języki są używane w jakiejkolwiek innej grze, a tym bardziej, jakie „inne procesy” wykorzystują zespoły Capcom”.
Moffa powiedział, że nie są w stanie całkowicie przeprowadzić inżynierii wstecznej języka, ponieważ Capcom nigdy nie umieszcza w grach wystarczającej ilości tekstu, aby było to możliwe, ale mimo to byli w stanie podzielić go na pięć odrębnych gałęzi i dialektów, 450 słów w leksykonie i wystarczającą ilość informacji stworzyć samouczek, który zostanie opublikowany w formacie PDF przed premierą Monster Hunter Wilds. A przynajmniej taki jest cel.
Te różnice językowe to:
Dotarcie do tego punktu wymagało ogromnego wysiłku. Moofah nagrał dźwięk o wartości 45 GB, dokonał jego transkrypcji, transkrypcji fonetycznej w języku Monster Hunter, następnie napisał w języku japońskim i przetłumaczył japoński na angielski.
Powiedzieli, że nie mogą używać przetłumaczonego angielskiego pisma, ponieważ zmiany twórcze utrudniają zrozumienie struktury używanej przez Capcom. Następnie przystąpili do identyfikowania słów i ich znaczeń na podstawie kontekstu i wzorców użycia, co stało się szczególnie trudne, gdy Moofah zdał sobie sprawę, że firma Capcom często używa tego samego słowa, sformułowania i formy MHL, ale w zupełnie innym kontekście.
Jednak koniec powoli się zbliża i Mova ma nadzieję, że uda im się ukończyć projekt przed datą premiery Monster Hunter Wilds, kiedy nowa przygoda prawdopodobnie wprowadzi dziesiątki kolejnych warstw złożoności w zrozumienie języka Monster Hunter.
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.