Serenade of the Seas został nazwany ulubionym statkiem wycieczkowym Internetu. Zdjęcia/Royal Caribbean International
„Nie ma za co, dzieci! Pamiętacie, jak myśleliście, że macie spadek?” – pyta emeryt Joe Martucci. „Twoja mama i ja spędzamy ten czas w rejsie dookoła świata!”
Przemawiając w hawajskiej koszuli do pięciomilionowej publiczności, Martucci był jednym z wielu pasażerów, którzy nieoczekiwanie rozpoczęli drugą karierę jako influencer podróżniczy na pokładzie statku Serenade of the Seas.
Kiedy pasażerowie rezerwują rejs, zwiększenie liczby obserwujących na TikToku jest mniej priorytetowe niż odpoczynek, relaks, a nawet przeglądanie bufetu.
Jednak goście dziewięciomiesięcznego światowego rejsu przyciągnęli uwagę świata, a niektórzy nazywali Serenade ulubionym „reality show” Internetu.
Surrealistycznym przeżyciem było zobaczenie hashtaga #ultimateworldcruise na popularnej stronie For You z 350 milionami wyświetleń.
„To dla mnie dziwne, że ludzie uważają nasze życie za tak interesujące” – Brandi Lake powiedziała BBC ze statku, którym podróżowała z rodziną.
Podróżniczka z Kalifornii powiedziała, że zaczęła kręcić filmy, aby wypełnić wakacje z rodzicami i siostrą. Nie spodziewała się, że liczba jej obserwujących osiągnie 183 tysiące obserwujących.
Lake nie jest jedynym podróżnikiem, którego TikTok wystartował po przepłynięciu Serenadą. Jest kilku innych „twórców treści”, którzy również byli zaskoczeni, gdy stali się tematem niezamierzonego serialu komediowego.
Inna amerykańska influencerka podróżnicza, która vloguje pod pseudonimem @little_rat_brain, również była zaskoczona, gdy jej podróże stały się wirusowe, a użytkownicy TikTok publikowali filmy z odpowiedziami i recenzje swoich podróży.
Powiedziała codzienna poczta Jej nowo zdobyta sława była „z pewnością nieoczekiwana”, ale najwyraźniej szansa odwiedzenia 60 krajów w niecały rok i zobaczenia ich z punktu widzenia innych ludzi wyrównywała sytuację.
Koszt rejsu wynoszący 274 dni przekracza 80 000 dolarów. Jest to przeżycie, które ludzie chcieli przeżyć, nawet jeśli nie byli skłonni zapłacić pełnej ceny biletu.
Powiedziała, że powodem, dla którego dołączyła do tej podróży, nie była chęć zdobycia obserwujących, ale chęć zobaczenia świata.
„Jednym z celów mojej rodziny jest odwiedzenie wszystkich 50 stanów i siedmiu kontynentów i ta podróż osiągnie ten cel — a przynajmniej stanie się, gdy przekroczymy Pasaż Drake'a”.
Powiedziała gwiazda TikToka codzienna poczta Odkąd 10 grudnia wypłynęła z Florydy, zgromadziła 130 000 obserwujących, którzy chcą otrzymywać aktualizacje na temat kolejnego kraju.
TikToker podał, że spośród 2490 pasażerów na pokładzie Serenady wielu było nieświadomych swojej nowo zdobytej sławy.
„Liczba seniorów i emerytów jest większa niż w jakiejkolwiek innej grupie wiekowej, ale tego można się spodziewać. Jednak rozpiętość wieku na pokładzie jest w rzeczywistości dość zaskakująca.”
Angela Linderman, kolejna Tiktokerka biorąca udział w rejsie, twierdzi, że po niecałych dwóch miesiącach trudno jest ocenić poziom zainteresowania w Internecie, jaki zyskał ten statek.
„Kiedy ludzie zaczęli kręcić o nas filmy, zaczęło się robić naprawdę dziwnie” – powiedziała BBC.
Prawdziwe gwiazdy #CruiseTok i pokolenia wyżu demograficznego na Instagramie
Z załogą liczącą ponad 2000 osób i dużą gęstością twórców treści, statek stał się reality show i prawdziwym kinem na morzu.
z Przedstawienie Trumana– Podobnie jak entuzjazm, w niektórych filmach zaczęto nazywać innych gości „członkami obsady”.
Niektórzy pasażerowie od razu zyskali sławę, inni natomiast określają siebie jako „influencerów”, którzy przyciągnęli na statek rzesze fanów. Na pokład rejsu gotowe są gwiazdy, takie jak Amike Oosthuizen, południowoafrykańska modelka, która ma 150 000 obserwujących na Instagramie. To w dużej mierze zasługa matki, która zagrała główną rolę Prawdziwe gospodynie domowe z Pretorii.
Wydaje się jednak, że rejs w naturalny sposób trafił w oko burzy algorytmów TikTok. Nie ma wątpliwości, że Royal Caribbean zapełnia statek aktorami i wpływowymi osobami. Do największych sukcesów można zaliczyć seriale takie jak „Ship Happens”, które obserwują urlopowiczów w codziennych sytuacjach.
Joe Martucci, 67-letni emeryt z Florydy, był zachwycony odkryciem internetowej gwiazdy po tym, jak wraz z żoną Audrey założył kanał TikTok.
„Wysyłałem filmy moim dzieciom, a oni powiedzieli: «Hej, tato, wrzuć to na TikTok, żebyśmy mogli zobaczyć je też nasi przyjaciele»”. „Nie wiedziałem, że mają 90 000 znajomych” – powiedział Fox Aktualności.
Osoby z pokolenia wyżu demograficznego stały się wpływowymi osobami, a Joe i Audrey publikują teraz na kanale – jak na ironię @spendingourkidsmoney – jako „Wycieczka z mamą i tatą”.
Pomimo nowej publiczności nadal rozpoczynają swoje filmy od „Hej, dzieciaki!”
Obalamy mity na temat ulubionego statku internautów
Szalony poziom uwagi poświęcany niczego niepodejrzewającym podróżnikom w naturalny sposób spowodował, że młyny plotek się odwróciły.
Niektórzy fani TikToka byli zrozpaczeni, gdy usłyszeli, że rejs może zostać odwołany z powodu niepokojów na arenie międzynarodowej – zaraz po ich rozpoczęciu. Jednak „Ultimate World Cruise” nadal płynie, ale od czasu pierwszego planowania trasy musiał odwołać zaplanowane zawinięcia do Rosji i Izraela.
Inne plotki głosiły, że nieoczekiwane ciąże przerwały podróż – stwierdzając, że dziewięć miesięcy to mniej więcej okres ciąży dziecka.
Brandy powiedziała programowi BBC Reliable Sauce, że na pokładzie były kobiety w ciąży, ale nie wszystkie znajdowały się na pokładzie przez cały rejs i planowały podróż wokół niego.
W rzeczywistości statek stał się magnesem dla „influencerów”, którzy meldowali się w „Serenadzie” na krótkie okresy, aby sfilmować treści na pokładzie statku wycieczkowego, który stał się obecnie „wirusowy”.
„To tak, jakbyś wybierał własną przygodę, w której znajdujemy się w książce, a ludzie wybierali ludzi, którzy zeskoczą na spadochronie w naszą podróż w ramach tych krótkich klipów” – powiedziała Angela w podcaście.