Kia w końcu ogłosiła zakres dat sprzedaży w Australii swojego wyczekiwanego samochodu ciężarowego, rzucającego wyzwanie Fordowi Rangerowi, Toyocie Hilux, Isuzu D-Max, Nissanowi Navara i Mitsubishi Triton.
Ale chociaż okres „od 24 do 36 miesięcy”, który określa tak zwaną Tasman ute w połowie 2025 r.
Mianowicie, czas jest przerażający dla jednej z wschodzących supergwiazd australijskiego przemysłu motoryzacyjnego.
Problem polega na tym, że na razie jedynym prawdziwym standardem, jaki ma Tasman, jest Ford Ranger (i łącznie spółka zależna Volkswagen Amarok).
Oczywiście te dwie pary z podwójną kabiną są teraz na szczycie, dzięki światowej klasy inżynierii, która zapewnia wiodące w swojej klasie kierowanie, jazdę, obsługę, komfort, wyrafinowanie i przestronność wnętrza wśród obecnych pick-upów średniej wielkości .
Ale w tym tkwi haczyk, ponieważ pod koniec tego roku cała nowa generacja utes zacznie napływać, zaczynając od nowej generacji Mitsubishi Triton. Tuż za nim pojawi się Nissan Navara i długo oczekiwana przeprojektowana Toyota Hilux.
Problem polega na tym, że wszystkie te pojazdy i inne, o których jeszcze nie wiemy, mają być nowsze i bardziej zaawansowane niż nawet bliźniak Ranger/Amarok oparty na T6.2.
Słyszymy, że z czasem zostanie wprowadzona elektryfikacja w postaci benzynowej hybrydy, a docelowo nawet pojazdu całkowicie elektrycznego (EV), w pojazdach, które mamy nadzieję będą się wyróżniać najnowocześniejszą stylistyką, wyposażeniem wnętrza, multimediami, systemy bezpieczeństwa i wyrafinowanie.
Ale czas Kia ute oznacza, że może nie wykorzystać w pełni tej wiedzy, ponieważ może nie mieć czasu na wykorzystanie niektórych lub wszystkich nowych pickupów z podwójną kabiną jako punktów odniesienia.
W przeciwieństwie do tego, czas premiery Rangera w zeszłym roku był dla Forda wielkim szczęściem, ponieważ było – i nadal jest, przynajmniej do 2024 r. – czyste, błękitne niebo, aby można było powiedzieć, że jest królem wzgórza.
Chociaż pionierzy w technologii aktywnego bezpieczeństwa wspomagania kierowcy, gdy zostali wypuszczeni na rynek na początku tej dekady, nawet stosunkowo najnowsza generacja Isuzu D-Max i Mazda BT-50 edycja nie może dorównać Rangerowi/Amarokowi pod względem dynamiki, wyposażenia i radości z jazdy.
Oczywiście nie ma gwarancji, że nawet wspaniały HiLux pójdzie w ślady Forda, będąc liderem pod względem wyrafinowania, prowadzenia, jazdy i komfortu, ponieważ poprzedni T6 Ranger 2011-2021 był niepokonany w swojej klasie, nawet będąc jednym z najstarszych w swoim rodzaju.
Co więcej, Kia wydaje się bardzo zdeterminowana, by dać Australijczykom wszystko, co w ich mocy.
Podczas konferencji prasowej w Sydney w tym tygodniu, Damian Meredith, niedawno mianowany dyrektor generalny Kia Motors Australia (KMAu), potwierdził wpływ Australii i wymagania dotyczące Tasmana, dodając, że przechodzi on już szeroko zakrojone testy w tym kraju.
„To był trochę ruchomy cel pod względem specyfikacji, projektu i ceny” – przyznała Meredith. „Myślimy, że jesteśmy blisko i cieszymy się, że to zrobiliśmy”.
Roland Rivero, szef planowania produktów KMAu, podkreślił australijski program Tasmana, dodając, że jego zespół jest bardzo skoncentrowany na tym, aby zrobić to dobrze.
Ujawnił „wielki wkład (w zakresie projektowania i inżynierii), ponieważ wiele pracy już się rozpoczęło i wykonano, aby – w miarę możliwości – wpłynąć na rozwój odpowiedni dla naszego rynku”.
„Jesteśmy nieugięci, że musimy spojrzeć na całą kategorię i strategicznie ukierunkować wszystkie jej kluczowe części”.
Bądź na bieżąco, ponieważ wkrótce pojawi się więcej informacji na temat Kia Tasman.