Tesla Model 3. Zdjęcie / Wprowadzenie
Tesla przywoła ponad milion samochodów w Ameryce, aby rozwiązać problemy z elektrycznymi szybami.
Producent samochodów elektrycznych twierdzi, że 1 096 762 pojazdy, prawie jedna trzecia wszystkich wyprodukowanych do tej pory samochodów Teslas, stanowi zagrożenie dla konsumentów z powodu wadliwego mechanizmu szyb samochodowych.
Okna elektryczne powinny być zaprojektowane tak, aby zatrzymywały się automatycznie i zmieniały kierunek, jeśli coś – na przykład ręka pasażera – blokuje je podczas zamykania. Tesla mówi, że wadliwe oprogramowanie w Modelu S, Modelu X i Modelu Y „może zwiększyć ryzyko obrażeń pasażerów”, ponieważ nie wykrywa przeszkody i nie cofa wystarczająco szybko.
Zawiadomienie o wycofaniu opublikowane w Stanach Zjednoczonych mówi, że „pojazdy, których dotyczy problem, mogą nie spełniać wymagań dotyczących automatycznego systemu cofania szyb” i że okno „może wywierać większą siłę” niż jest to dozwolone.
Producent powiedział, że inżynierowie przeprowadzający rutynowe testy odkryli „większe niż oczekiwano różnice w reakcji na odkrycie dysku”, co skłoniło markę do wydania aktualizacji oprogramowania bezprzewodowo w Ameryce. Nie jest jasne, czy problem dotyczy Nowej Zelandii.
Tesla twierdzi, że nie jest świadomy żadnych obrażeń ani zgonów związanych z problemem z oknem.
The Children and Cars Foundation of America twierdzi, że od 1990 roku ponad 65 dzieci zostało zabitych przez elektryczne szyby. Nowoczesne systemy wykrywania dysków i przełączniki do podnoszenia szyb zmniejszyły liczbę poważnych obrażeń spowodowanych przez elektryczne szyby.