Test drogowy: Suzuki S-Cross JLX Turbo AWD

Test drogowy: Suzuki S-Cross JLX Turbo AWD
  • Cena podstawowa: 40 990 USD (Opłata/zniżka programu RightCar Estimated Clean Car Program: zakres zerowy)
  • Układ napędowy i ekonomia: Poczwórne turbodoładowanie 1,4 l, 103 kW/220 Nm, sześciobiegowa automatyka, napęd na wszystkie koła, oszczędność 6,9 l/100 km, CO2 161 g/km (Źródło: RightCar)
  • Statystyka ruchu ludności: Długość 4300 mm, szerokość 1785 mm, wysokość 1585 mm, rozstaw osi 2600 mm, pojemność bagażnika 440 litrów, 17-calowe felgi aluminiowe.
  • bezpieczeństwo: nie testowany
  • kochamy: Znacznie lepszy wygląd, turbodoładowany silnik w całej gamie, dobre zużycie paliwa
  • Nie lubimy: Brak modelu hybrydowego, wolna skrzynia biegów, wystrój wnętrza mógłby być lepszy

Suzuki S-Cross otrzymał kompleksową aktualizacjęRezygnacja z nieco polaryzującego, zakrzywionego projektu, który sama firma przyznała, było trochę nieprzystosowane na rzecz bardziej dojrzałego, kwadratowego projektu. Ale aktualizacja to coś więcej niż tylko wygląd…

na zewnątrz

Suzuki radykalnie poprawiło wygląd nowego S-Crossa.

dostarczony

Suzuki radykalnie poprawiło wygląd nowego S-Crossa.

…więc zacznijmy od wyglądu. Przód ma wyższy przód i tył z pionowym grillem, nowymi poziomo zorientowanymi światłami (diody LED na obu końcach), chromowaną listwą z przodu i grubymi czarnymi barwami wokół nadkoli. Istnieją również montowane narożne obniżone światła przeciwmgielne.

Czytaj więcej:
* Pierwsza recenzja jazdy: Suzuki S-Cross
* Przegląd testu drogowego: Mitsubishi Eclipse Cross VRX
* Małe SUV-y to świetny stosunek jakości do ceny
* S-Cross: bardziej dojrzała połowa podwójnej akcji Suzuki

Z tyłu znajduje się srebrny „bash panel”, tylne światła złożone z dzielonych świateł ustawionych poziomo i mały tylny spojler.

Stary S-Cross jest obok nowego.

Nil Peugeot

Stary S-Cross jest obok nowego.

Porównaj to ze starym modelemSuzuki naprawdę ulepszyło S-Cross, zwłaszcza z przodu. Reflektory wyglądają trochę staro, podczas gdy srebrne pionowe listwy wyglądają na trochę nierówne… nowy samochód jest dobrze ulepszony.

Jeśli chodzi o wymiary, S-Cross jest nieco większy niż Vitara, z którą dzieli platformę. Nowe dziecko ma 4300 mm długości, 1785 mm szerokości i 1585 mm długości w porównaniu z Vitarą 4175 mm/1775 mm/1610 mm. Ma również o 2600 mm dłuższy rozstaw osi w porównaniu z 2500 mm.

READ  Netflix przestanie raportować liczbę abonentów od przyszłego roku

w środku

Kamera 360 stopni jest dostarczana z modelami JLX, po raz pierwszy w Suzuki.

Nil Peugeot

Kamera 360 stopni jest dostarczana z modelami JLX, po raz pierwszy w Suzuki.

Wewnątrz znajduje się nowy 9-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy w modelach JLX (niska wersja JX otrzymuje 7-calową jednostkę) z przewodowym Android Auto, bezprzewodowym Apple CarPlay, rozpoznawaniem głosu i nawigacją satelitarną. Modele JLX są również początkowo wyposażone w kamerę 360 stopni dla Suzuki, podczas gdy oba modele mają automatyczne reflektory/wycieraczki i bezkluczykowy dostęp.

Ta kamera 360 stopni jest świetnym dodatkiem, nawet jeśli ma trochę niską rozdzielczość, dzięki czemu S-Cross jest najtańszym samochodem oferującym technologię i bardzo pomaga w dotarciu do ciasnych miejsc parkingowych.

Za kierownicą znajdują się dwa małe, cyfrowe, analogowe wskaźniki z odczytem umieszczone pomiędzy nimi, co jest trochę odświeżające, ale nie posuwa się zbyt daleko w wypychaniu kabiny Suzuki do przodu.

Reszta wnętrza nie jest zła, ale mogłoby być lepiej.

dostarczony

Reszta wnętrza nie jest zła, ale mogłoby być lepiej.

Jest jednak przestronny, z bagażnikiem o pojemności 440 litrów i podłogą bagażnika o podwójnej wysokości, która może pomieścić zarówno płaski ładunek, jak i nawet 1230 litrów schowków przy złożonych tylnych siedzeniach.

Jest to również model AWD, więc otrzymuje selektor trybu jazdy AllGrip firmy Suzuki, który oferuje tryby Auto, Sport i Snow.

Pod maską

Silnik Suzuki BoosterJet 1.4L jest wyposażony w szerokopasmową turbosprężarkę.

Nil Peugeot

Silnik Suzuki BoosterJet 1.4L jest wyposażony w szerokopasmową turbosprężarkę.

Każdy S-Cross otrzymuje teraz 1,4-litrowy BoosterJet Turbo-cztery, który jest świetnym małym silnikiem. Nie zapewnia czystej opłaty programowej samochodu, oferuje rozsądną moc z dużym niskim momentem obrotowym i współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Nie są to najbardziej ekonomiczne silniki, zwłaszcza w porównaniu z najnowszą ofertą VW (w teście osiągnęły blisko 8 l/100 km) i wymagają paliwa 95-oktanowego, ale nie trzeba ściskać ich szyi, aby wstać. prędkość, w przeciwieństwie do starszych silników wolnossących.

Europejczycy mają opcję łagodnego hybrydowego układu napędowego, ale nie jest on jeszcze dostępny tutaj. Suzuki tego nie wykluczyło, ale kwestia ceny prawdopodobnie uniemożliwi jego uruchomienie w najbliższej przyszłości. Może w przyszłym roku.

READ  Tourism New Zealand twierdzi, że ożywienie w branży zaczyna się stabilizować

Na drodze

Napęd na wszystkie koła w najlepszym JLX sprawia, że ​​jazda jest jeszcze lepsza.

dostarczony

Napęd na wszystkie koła w najlepszym JLX sprawia, że ​​jazda jest jeszcze lepsza.

Ogólnie rzecz biorąc, jest dobrze. Tylny drążek skrętny dobrze radzi sobie z utrzymaniem jakości jazdy na przyzwoitym poziomie, podczas gdy MacPherson całkiem dobrze obraca przód wokół belki. Jest też cicho.

Kierownica jest nieco lekka, przez co przód wydaje się nieco odrętwiały i rozmyty, ale jest dobry do poruszania się po mieście. Nie oznacza to, że będziesz przesuwać granice prędkości i osiągów, ponieważ chociaż silnik doskonale nadaje się do jazdy miejskiej, moc maksymalna 104 kW i staroświecka sześciobiegowa skrzynia biegów oznaczają, że nowy S-Cross jest najszczęśliwszym z nich. mile autostrady.

System AllGrip firmy Suzuki przełącza się w tryb automatyczny, mając na celu przede wszystkim oszczędność paliwa, podczas gdy Sport wyostrza reakcję silnika, odsyła więcej mocy i dłużej utrzymuje biegi. Przez większość czasu tryb automatyczny wykonuje świetną robotę, ładnie rozdzielając moc między osiami, aby uzyskać dużą przyczepność nawet w mokrym nasiąknięciu. Mówię, że warto zapłacić za system.

System napędu na wszystkie koła AllGrip jest wart 2000 dolarów premii.

dostarczony

System napędu na wszystkie koła AllGrip jest wart 2000 dolarów premii.

Więcej aktualizacji pojawia się w strefie bezpieczeństwa, gdzie S-Cross otrzymuje teraz radar i kamerę do adaptacyjnego rejsu, który może Cię zatrzymać (chociaż po chwili przerywa, co jest denerwujące), lepsze systemy unikania kolizji z monitorowaniem martwego pola, ruchu Zaalarmuj ruch z tyłu i opuść tor.

Większość z nich można dość łatwo wyłączyć, co może być dobre w przypadku takich rzeczy, jak system zmiany pasa ruchu.

osąd

Za włosy powyżej 40 000 USD S-Cross JLX AWD to dobra okazja, zwłaszcza jeśli masz już smykałkę do stylu Suzuki. Został znacznie ulepszony w ciągu ostatniego pokolenia i stanowi ogromny argument przeciwko Vitarze. Warty jest również dodatkowy napęd na wszystkie koła, chociaż FWD S-Cross nadal powinien być opcją.

READ  Czy ulotki, które są opóźnione z powodu pogody, mogą ubiegać się o zwrot kosztów z własnej kieszeni?

Nie obyło się jednak bez konkurencji zewnętrznej. Jest 38 990 $ Skoda Kamik Scoutline (tańszy plus kwalifikuje się do dodatkowej zniżki, ale ma mniejszą moc i jest tylko FWD), Nowa Toyota Corolla Cross 41 990 USD GX Hybrid (kwalifikujący się do rabatu, hybrydowy, z napędem przednim) lub Ultra Steep 39 990 USD Hyundai Kona 1,6T AWD (bez rabatu, 4WD, większa moc).

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *