ponowne rozważenie: Być może jest to niefortunny czas jego wydania, tak blisko śmierci królowej Elżbiety II.
Być może fakt, że omawiany okres był w tym czasie dokładnie analizowany przez media i od tamtej pory wielokrotnie powracał. Ale najnowsza seria The Crown (która rozpocznie się dziś wieczorem na Netflix, środa, 9 listopada) wygląda na bardzo zmęczoną i oszołomioną w porównaniu z poprzednimi czterema wycieczkami.
Nie jest to wina nowoczesnej obsady, która od coraz bardziej krytykowanej Elizabeth z Imeldy Staunton (w swojej roli nawet udało jej się pokonać bagaż Harry’ego Pottera Dolores Umbridge) po Charlesa Westa Dominica Westa i „uwięzioną” Dianę Elizabeth Debicki, są jednakowo wpływowe.
Jeśli Philip Jonathan Pryce bardziej przypomina Nowozelandczyka Roya Bellinga niż Coona Consorta, a Johnny Lee Miller nie robi wrażenia na byłym premierze Wielkiej Brytanii Johnie Majorze, to są to tylko niewielkie odstępstwa między dobrze zorganizowaną grupą, do której należy również Leslie Manville (jako księżniczka Margaret) i Olivia Williams (Camilla Parker Bowles) .
dostarczony
Elizabeth Debicki jest najnowszą aktorką, która zagrała księżną Dianę w Koronie.
Czytaj więcej:
* Mój gliniarz: Harry buduje słabe ogniwo w rozczarowującym trójkącie miłosnym Prime Video
* Blockbuster: nowa komedia w miejscu pracy Netflix to w zasadzie Superstore-lite
* One Lane Bridge: Central Otago-noir TVNZ powraca z bardziej wciągającym dramatem
* Kontynuacja Netflixa Knives Out, rozczarowujący film Disneya wśród listopadowych filmów, które trzeba obejrzeć
* Jak The Crown wypada w porównaniu z prawdziwymi graczami?
Reżyserka Kiwi Jessica Hobbs robi wszystko, co w jej mocy, aby utrzymać zaangażowanie widzów, przynajmniej w pierwszej części 10-odcinkowego sezonu, gdy Charles i Diana skrupulatnie przecinają się i dzwonią podczas ich „drugiego miesiąca miodowego” w 1991 roku na jachcie na Morzu Śródziemnym i Morzu Śródziemnym . Quinn „wakuje” na ukochanej Britannii, zanim wszystkie napięcia osiągną punkt wrzenia na dorocznym Balu Ghillies w Zamku Balmoral.
Nie, prawdziwy problem tkwi w prekursorze twórcy korony, Petera Morgana (co najmniej dwa razy wracałem w godzinie otwarcia, kiedy Karol został zbesztany za ignorowanie jego największego atutu – żony), pretensjonalnego i alegorycznego tekstu.
Od samego początku (oryginalny QEII pojawia się Claire Foy w zgrabnej miniaturze Movietone z brytyjskiego „chrztu” w kwietniu 1953 roku) atakuje nas opisami królewskiego jachtu, które wyraźnie mają na celu wywołanie porównań z samą królową . „Niezawodny”, „Stały”, „Zdolny do wytrzymania każdej burzy” byłby w porządku, gdyby został pokazany tylko raz, ale jest to stały temat we wczesnych wymianach, ponieważ Philip ponosi koszty odnowienia Britannii, a Elżbieta próbuje sprzedać niezbędne ostrożne konto Major . Zanim zwroty takie jak „stworzenie w innym wieku” i „krążownik z II wojny światowej z miękkimi meblami” zostaną przekazane, będą już dawno za nimi, a to zanim sama królowa wepchnęła ich do domu, mówiąc: „Z kadłuba najmniejszy kawałek chińskiej porcelany, to wyrażenie unoszące się wokół mnie.” Wszystko to bardzo mnie denerwuje.
Potem są szeroko omawiane dyskusje między Charlesem a Majorem, mające na celu pielęgnowanie trwającego cały sezon napięcia między pokoleniami Windsorów, gdy Charles wykorzystał ankietę Sunday Times sugerującą, że cierpią na „syndrom królowej Wiktorii” i mogą to zrobić . Z nową, bardziej młodzieńczą głowicą fotograficzną.
„Ignorowanie ich jest niebezpieczne” – mówi Charles o sondażu. „Tak samo niebezpieczne jest kierowanie się nimi” – mówi Major, zanim Charles entuzjastycznie ocenia „instynkt odnowy” i „chęć spróbowania kogoś młodszego” Partii Konserwatywnej. Aktualne wydarzenia w Wielkiej Brytanii sprawiają, że ten spektakl z dnia na dzień staje się coraz bardziej śmiechu warty i niewiarygodny.
Ale mimo wszystkich wstrząsających dialogów i ponurych wymuszonych dramatów (Anne wzięła egzemplarz „Sunday Times” na pokładzie Wielkiej Brytanii jako szczególnie rażący przykład), Korona wykonuje dobrą robotę, aby odwrócić kryzys, przed którym stoją monarchia w tych krajach. Mroczne dni lat 90.
Jasne, teraz są napięcia rodzinne, ale był to czas, kiedy każde połączenie wydawało się iść na południe, a samo ich istnienie było gorącą debatą na Wyspach Brytyjskich, nie tylko w szerszej Wspólnocie.
Nie powinniśmy krytykować programu za to, co wydaje się być dokładnym odzwierciedleniem zamieszania w pałacu królewskim w tamtym czasie, po prostu został prawie poprawiony Targaryen Rodowód i obarczony scenariuszem na poziomie telenoweli, który wydaje się błędny i potencjalnie wyciszony.
Sezon 5 The Crown rozpocznie się na Netflix w środę 9 listopada o 21:00.
„Ekspert Internetu. Introwertyk. Uzależniony od ulicy. Ewangelista kawy. Pisarz. Myśliciel. Miłośnicy skrajnej śpiączki. Wykładowca”.