The Matrix Awakens: Epic Games Darmowe demo pokazuje Unreal Engine 5

Czy to jest prawdziwe czy nierzeczywiste?

Epickie gry Pracowałem z Warner Bros. Lana Wachowski, reżyserka „Matrix Resurrections”, aby stworzyć „tech demo” osadzone w uniwersum Matrix, mające zademonstrować możliwości najnowszego narzędzia do tworzenia 3D firmy Epic, Nierealny silnik 5. Firma wydała w czwartek.Przebudzenie matrycyUnreal Engine 5 Experience: Dostępne do pobrania za darmo 29 GB na Sony PlayStation 5 (od ten link) i Microsoft Xbox Series X / S (w ten link), po wypromowaniu go na gali Game Awards 2021 w czwartek.

Celem weryfikacji koncepcji jest wzbudzenie entuzjazmu artystów cyfrowych w korzystaniu z silnika Unreal Engine 5, który Epic oficjalnie wprowadzi w 2022 roku. „Stworzenie czegoś ultrarealistycznego powinno zachęcić gawędziarzy do korzystania z tego”. [Unreal Engine 5] „W grze — lub w filmie lub programie telewizyjnym” — powiedział Kim Liberi, dyrektor ds. technologii w Epic Games.

Napisany i wyreżyserowany przez Lanę Wachowski, „Matrix Awakens” przedstawia Keanu Reeves i Carrie-Ann Moss jako Neo i Trinity (również pojawiające się jako oni sami). Aktorzy zapewnili podkłady głosowe do projektu. Ale z wyjątkiem krótkiego wideo Reevesa, aktorzy i postacie w „Matrix Awakens” (w tym nigdy nie starzejący się Keanu) są całkowicie cyfrowymi rekreacjami. Zespół 3Lateral firmy Epic zarejestrował w wysokiej rozdzielczości skanowanie 3D twarzy Reevesa i Mossa oraz obrazy 4D z ich występu w swoim studio w Nowym Sadzie w Serbii.

„Skąd wiemy, co jest prawdziwe?” „Matrix Awakens” — mówi Reeves we wstępniaku do „Matrix Awakens”.

Po kinowym wprowadzeniu użytkownicy mogą wziąć udział w rozgrywce – strzelając do złych agentów z pędzącego samochodu w pościgu przez wirtualne miasto wielkości Los Angeles – a następnie włóczyć się po mieście, odkrywając otwarty świat. [See screen shots from “The Matrix Awakens” below.]

Epic planuje w przyszłym roku wypuścić wszystkie kreatywne zasoby użyte do zbudowania wirtualnego Matrix City (oraz jego pojazdów i pieszych napędzanych sztuczną inteligencją) wraz z najnowszą wersją Unreal Engine 5. „Chcieliśmy stworzyć miasto, które przyniesie korzyści każdemu, kto chciałem – powiedział Liberary.

Kilka lat temu Libreri i John Gaeta – obaj należeli do ekipy VFX przy pierwszych trzech filmach „Matrixa” – spotkali się na lunchu z Laną Wachowski. W oświadczeniu przypomniała: „Kiedy powiedziałam im, że robię kolejny film Matrix, zasugerowali, żebym przyszedł i zagrał w epickiej piaskownicy. I cholera, co to za piaskownica! Wyobrażam sobie, że pierwsza firma zbudowała prawdziwą Matrix — w pełni wciągający i trwały świat — byłby z pewnością firmą zajmującą się grami”. Ten Epic toruje tam drogę”.

Wachowski dodał: „Niezależnie od przyszłości opowiadania kinowego, Epic odegra niemałą rolę w jego ewolucji”.

Libreri przyznał, że profesjonaliści od VFX byliby w stanie odróżnić, powiedzmy, prawdziwego Keanu Reevesa od repliki wykonanej na silniku Unreal Engine 5. Przewidywał jednak, że platforma i zasoby „Matrix Awakens” będą atrakcyjne dla filmowców, którzy chcą szybko i szybko niedrogo tworzyć sceny z ulicy metra. „Jestem pewien, że wykorzystają to programy telewizyjne w odcinkach” – powiedział.

Epic udostępnia silnik Unreal Engine za darmo dla filmowców; Opłata licencyjna ma zastosowanie, jeśli programista korzysta z treści w ramach interaktywnej gry lub doświadczenia VR. Epic już używa Unreal Engine 5 do uruchomienia najnowszej wersji bardzo popularnej gry „Fortnite”.

Dlaczego firma Epic nie stworzyła kompletnej gry Matrix? To albo nie było poza stołem, albo przekraczało ambicje Epic Games. „Istnieje wystarczająco dużo ram, aby zbudować atrakcyjną grę” – powiedział Librery. Zaznaczył, że WB ma własny dział zajmujący się tworzeniem i wydawaniem gier, Warner Bros. Games. (dawniej Warner Bros. Interactive Entertainment), która dostosowuje własność intelektualną studia.

Projekt „Matrix Awakens” zgromadził wielu członków ekipy, którzy pracowali nad oryginalną trylogią „Matrix”, w tym Libreriego, Gaetę, Jamesa McTeigue, Kym Barrett, Jerome’a ​​Platteaux, George’a Borshukova i Michaela F.Gay’a, we współpracy z zespołami z Epic Games i partnerzy, w tym SideFX, Evil Eye Pictures, The Coalition, WetaFX (nowa nazwa sklepu VFX Petera Jacksona po Weta Digital sprzedała swój dział technologiczny firmie Unity).

Demo pokazuje różne funkcje Unreal Engine 5. Wśród nich są MetaHuman Creator; system fizyki Chaosu, który symuluje ruch pojazdów, ubiór postaci i niszczenie budynków; Dynamiczny globalny system oświetlenia Lumen, który wykorzystuje śledzenie promieni w czasie rzeczywistym; Globalny system partycjonowania platformy, który ułatwia zarządzanie rozwojem dużych środowisk; oraz Temporal Super Resolution, algorytm nowej generacji próbkowania w dół, który według firmy Epic zapewnia bogate obrazy o wysokiej rozdzielczości przy niskich kosztach przetwarzania.

Firma Epic opublikowała listę statystyk dotyczących wirtualnego miasta, które stworzyła dla „Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience”:

  • Miasto ma 4138 km szerokości i 4968 km długości, czyli nieco więcej niż śródmieście Los Angeles (miasto ma powierzchnię 15,79 km2 i obwód 14 519 km)
  • Posiada 260 km dróg, 512 km chodników, 1248 skrzyżowań, 17 000 zniszczalnych pojazdów symulujących ruch drogowy i 45 073 zaparkowanych samochodów.
  • Zawiera symulator MetaHuman 35 000 pieszych i obejmuje 7000 budynków i 27 848 latarni
  • Miasto oświetla tylko słońce, niebo i „emitowane substancje” na siatkach. Nie umieszczono źródeł światła dla lamp ulicznych ani reflektorów. W trybie nocnym prawie całe oświetlenie pochodzi z emitowanych przez miliony okien budynków

Oto zdjęcia z filmu „The Matrix Awakens”, w tym pełny cyfrowy remake Reevesa i Mossa:

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *