W szokującym skręcie sezonu Speedcafe.com może ujawnić, że Jack Le Brocq dołączy do Matt Stone Racing zamiast Jake’a Kosteckiego w przyszłym roku.
Po spędzeniu dwóch lat w zespole Le Brocq ma zamiar opuścić Tickford Racing po tegorocznym Repco Bathurst 1000.
Źródła Speedcafe.com wskazały, że Le Brocq i Matt Stone Racing zawarli umowę, podczas gdy Kostecki odejdzie, aby dołączyć do Tickford Racing.
W rzeczywistości rozwój reprezentuje bezpośrednią wymianę kierowców na 2022 między dwoma zespołami.
Speedcafe.com nie było w stanie skontaktować się z Kosteckim, Le Brocq, menedżerem zespołu Tickford Racing, Timem Edwardsem ani menedżerem zespołu Matt Stone Racing Mattem Stonem w celu uzyskania komentarza.
Był to ostry zwrot dla procesu Yatala, który ostatnio wydawał się utrzymywać status quo do 2021 roku.
Ktokolwiek Le Brockq weźmie udział w Matt Stone Racing, wisi w powietrzu.
Zane Goddard jest w trakcie swojego pierwszego pełnego sezonu w drużynie kierowanej przez Stone’a, który wcześniej wyrażał chęć zatrzymania 21-latka na pokładzie.
W zeszłym roku Le Brocq odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w mistrzostwach Supercars w Sydney Motorsport Park.
W The Bend Motorsport Park zajął drugie podium w swojej karierze, zajmując drugie miejsce za kierowcą DJR Team Penske Fabianem Coulthardem w intensywnym romansie.
Wiktoriańczyk miał ciężką passę w 2021 roku, nie wyprzedzając szóstego miejsca w otwierającym sezon na Mount Panorama 500, zajmując od tego czasu trzy razy 10. miejsce.
W przyszłym roku rozpocznie się drugi sezon Kosteckiego w pełnym wymiarze godzin.
Po tym, jak on i Goddard wspólnie weszli do SuperLite w 2020 roku, Australia Zachodnia przeszła na pełny etat w 2021 roku.
Najlepszy wynik w sezonie Kostecki pozostaje piąty w wyścigu otwierającym Potrójną Koronę Darwina na torze Hidden Valley Raceway.
Le Brocq i Kostecki zajmują odpowiednio 18. i 19. miejsce w Mistrzostwach Kierowców 2021.
Po potwierdzeniu Thomasa Rundle, Cameron Waters zostanie ogłoszony, a Kostikki udający się do Campbellfield, w przyszłym roku brakuje tylko jednego miejsca w Tickford Racing.
James Courtney jest faworytem do pozostania w zespole, chociaż Bryce Fowood, kierowca Andretti Walkenshawa Andrettiego, mógłby znaleźć się w mieszance lub alternatywnie w Brad Jones Racing.