To już oficjalne: oto nowy supersamochód Donkervoort F22 o masie własnej 750 kg

To już oficjalne: oto nowy supersamochód Donkervoort F22 o masie własnej 750 kg
Pierwszy rzut oka

Wyjątkowo lekka, pięciocylindrowa moc Audi i duża siła docisku

„Kluczem do wszystkiego, co robimy, jest waga”, wyjaśnia Dennis Dunkervoort, nowy prezes Dunkervoort. „Im mniej ważysz, tym mniej musisz zatrzymywać się, skręcać i przyspieszać, tym mniej zużywasz paliwa i tym bardziej kameralny będzie samochód”.

Na szczęście nie musieliśmy czekać Ta tęsknota za owocami tej filozofii. Rok po przejęciu obowiązków ojca, Donkervoort Jr. wprowadza swoje dzieło do wagi lekkiej: nowy supersamochód Donkervoort F22 od podstaw, ważący 750 kg.

Ogłoszenie – ciąg dalszy strony poniżej

Nie tylko strona filozofii Gordona Murraya, ale cała książka. Donkervoort zawsze dumnie i celowo stąpał lżej niż inne w grze supersamochodów, a pierwszy całkowicie nowy Donkervoort tej generacji nie jest inny. To jest naprawdę nowe. Nie ma ani jednej nakrętki ani śruby przeniesionej z poprzednika.

Sercem samochodu jest rurowe, hybrydowe podwozie ze stali i włókna węglowego, które jest nie tylko wyjątkowo lekkie, ale ma o 100 procent większą sztywność skrętną w porównaniu z samochodem, który odniósł sukces, podobnie owadożernym D8 GTO. Tak niewielka waga pozwala Donkervoortowi na dokonanie „skoku kwantowego” w sterowaniu i precyzji zawieszenia. A siła przeciążenia podobno wynosi 2,15 g w porównaniu ze starą piechotą… 2 g.

W rzeczywistości „F22 to nie tylko moc czy prędkość” — powiedział Donkervoort. „To sprawa osobista i dotyczy tego, co jazda oznacza dla kierowców, ponieważ perspektywa jest wszystkim”. Ma jednak sporo siły, która oferuje bardzo wyjątkową perspektywę na to, jak to zrobić Wiele Prędkość, jaką może osiągnąć ten supersamochód.

To też dobry samochód: 2,5-litrowy pięciocylindrowy silnik Audi to bardzo szanowany, szanowany pięciocylindrowy silnik. Wygląda na to, że Donkervoort dostroił go pod kątem większej mocy, momentu obrotowego i niskich właściwości jezdnych, więc rzecz wypompowuje 500 koni mechanicznych. „W maszynie, która waży 750 kg”, chętnie przypomina nam Donkervoort. Tak, robisz obliczenia.

READ  Splotowa sieć neuronowa oparta na sztucznej inteligencji umożliwiająca wydajne i dokładne określanie „szerokości” rozmiaru kamienia za pomocą tomografii komputerowej

Ogłoszenie – ciąg dalszy strony poniżej

Średnica cylindra i skok silnika pozostają takie same jak w konfiguracji Audi, a stopień sprężania 10,0:1 zapewnia „górę momentu obrotowego od bardzo niskiego zakresu obrotów”. O dziwo, ta pięciocylindrowa iteracja emituje 28 g/km CO2 mniej Z tego samego silnika w D8 GTO przy zaledwie 163 g/km.

Jest wystarczająco elastyczny, aby Donkervoort pasował do pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów, co według firmy pozwala zaoszczędzić na wadze i umożliwia zamontowanie silnika z tyłu. Jest to skrzynia biegów o krótkim zasięgu, połączona z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu Torsen i wielostopniową kontrolą trakcji, która może być najciężej pracującym elementem całego układu napędowego.

Ponieważ Donkervoort wierzy, że F22 przyspieszy od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,5 sekundy, do 124 mil na godzinę w 7,5 sekundy i osiągnie maksymalną prędkość 180 mil na godzinę. Układ hamulcowy AP Racing jest na pokładzie, aby ograniczyć taką ekstrawagancję: czterotłoczkowe zaciski zamontowane na stalowych tarczach oszczędzają 10 kg „w stosunku do już i tak lekkiego układu samochodu ustępującego”. Prawie tak, jakby był tu wątek.

Otrzymuj najnowsze wiadomości, recenzje i ekskluzywne informacje prosto do swojej skrzynki odbiorczej.

W rzeczywistości wygląd zewnętrzny również nawiązuje do tematu przyszłego produktu Donkervoort. Zdecydowanie klimat podobny do szarańczy, ale z dodatkowym zagrożeniem w stosunku do swoich poprzedników. Cóż, w zasadzie, nie tylko dlatego, że jest tak różny od wszystkiego innego. Minęło pięć lat od projektu, jak się wydaje, przy udziale szefa projektu Ford of Europe, Amco Lennartsa (zasiada w radzie doradczej Donkervoort, FYI).

Jest dłuższy niż D8, a jego kształt jest hołdem nie tylko dla starych samochodów Donkervoort – najwyraźniej ważnych dla jego klientów – ale także dla zdolności lotu i trajektorii. Dach jest zdejmowanym elementem z włókna węglowego, drzwi otwierają się w układzie motylkowym, w środku jest miejsce dla dwóch osób i zintegrowany iPad do rozrywki.

READ  Valve nie zatwierdzi gier Steam, które wykorzystują grafikę AI naruszającą prawa autorskie

Oczywiście każdy samochód można w dużym stopniu spersonalizować, chociaż są one trudno dostępne – planowana początkowa oferta 50 samochodów została wyprzedana dopiero po tym, jak klienci zobaczyli Donkervoort opłataProdukcja wzrosła do 75 samochodów, co oznacza, że ​​pozostało tylko 25 sztuk. Może nie … czekać O tym, czy masz na to ochotę.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *