Toyota Hilux 6×6 to elektryczny strażak

Toyota Hilux 6×6 to elektryczny strażak
Sześć kół oznacza większą ładowność i większe możliwości.

dostarczone

Sześć kół oznacza większą ładowność i większe możliwości.

Pożary pojazdów elektrycznych nie są całkiem nowe, ale wciąż pojawiają się w wiadomościach ze względu na to, jak trudno je uruchomić. Często mogą palić się godzinami, jeśli nie dniami, wymagając ogromnych ilości wody, aby utrzymać akumulatory w stanie wystarczającym do zatrzymania zapłonu.

Podczas gdy ten problem jest (nieco) mniejszy, jeśli pojazd elektryczny zapali się na drodze, koszmarem jest, jeśli pojazd eksploduje w zamkniętych obszarach podczas parkowania lub ładowania, zwłaszcza w garażach, budynkach parkingowych lub mieszkaniach. W tym miejscu wkracza samochód ratowniczo-gaśniczy Toyota Hilux 6×6.

Zbudowany w Wielkiej Brytanii przez Prospeed Motorsport, ten wysoce zmodyfikowany Hilux ma przestrzeń ładunkową dłuższą o 1230 mm niż zwykły ute (samochód ma 7536 mm długości) i może przewozić ładowność 3000 kg, czyli o 1000 kg więcej niż w przypadku fabrycznego SR5 4×4. Wynika to z faktu, że ma dodatkową oś z tyłu, wraz z nową skrzynią rozdzielczą, która może obsługiwać zarówno napęd 6×4 (środkowy i tylny), jak i 6×6.

Hiload można wyposażyć do różnych potrzeb, ale co najciekawsze, do potrzeb strażaka EV.

dostarczone

Hiload można wyposażyć do różnych potrzeb, ale co najciekawsze, do potrzeb strażaka EV.

Waży 2610 kg przy dopuszczalnej masie całkowitej 5100 kg, a aby zapewnić łatwy dostęp do parkingów, ma wysokość zaledwie 1850 mm.

Czytaj więcej:
* Jak bardzo martwią mnie pożary pojazdów elektrycznych?
* Ujawniono ceny najmocniejszej jak dotąd Toyoty Hilux
* Nissan, General Motors nie może się doczekać małego sprzętu elektrycznego, który może tu przyjechać
* Przejść nad Hiluxem? RAM obsługuje całkowicie elektryczną maszynę średniej wielkości

Ale jak walczyć z pożarami pojazdów elektrycznych? Byłby to dodatkowy system ColdCut Cobra, który wykorzystuje „ścierniwo zawieszone w wodzie”, aby uderzyć w podłogę pojazdu pod ciśnieniem 300 barów i zaatakować akumulator. Według Prospeed, może to ugasić pożar w mniej niż dziesięć minut przy zużyciu około 240 litrów wody lub mniej niż wartość wanny, unikając możliwości upuszczenia całego pojazdu do ogromnego zbiornika z wodą.

Hiload jest częścią floty jednego producenta pojazdów elektrycznych, a inny jest pilotowany w Czechach, aby specjalnie radzić sobie z pożarami pojazdów elektrycznych i pomagać w szybkiej ewakuacji pasażerów.

Prospeed będzie również oferować Hiload w odznaczeniach Sił Zbrojnych i Sił Specjalnych, a także w różnych zastosowaniach komercyjnych, takich jak mobilne prace dźwigowe i inżynieria ziemna,

Wreszcie, Prospeed współpracuje z holenderską firmą inżynieryjną Tembo, aby przekształcić 6×6 w całkowicie elektryczną ciężarówkę górniczą, która zawiera akumulator 28 kWh i dwa silniki elektryczne do stałego napędu na wszystkie koła. Moc znamionowa wynosi 60 kW (maksymalnie 95 kW) i moment obrotowy 165 Nm (szczytowo 250 Nm) zarówno w układzie napędowym 6×4, jak i 6×6.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *