dostarczone
Sześć kół oznacza większą ładowność i większe możliwości.
Pożary pojazdów elektrycznych nie są całkiem nowe, ale wciąż pojawiają się w wiadomościach ze względu na to, jak trudno je uruchomić. Często mogą palić się godzinami, jeśli nie dniami, wymagając ogromnych ilości wody, aby utrzymać akumulatory w stanie wystarczającym do zatrzymania zapłonu.
Podczas gdy ten problem jest (nieco) mniejszy, jeśli pojazd elektryczny zapali się na drodze, koszmarem jest, jeśli pojazd eksploduje w zamkniętych obszarach podczas parkowania lub ładowania, zwłaszcza w garażach, budynkach parkingowych lub mieszkaniach. W tym miejscu wkracza samochód ratowniczo-gaśniczy Toyota Hilux 6×6.
Zbudowany w Wielkiej Brytanii przez Prospeed Motorsport, ten wysoce zmodyfikowany Hilux ma przestrzeń ładunkową dłuższą o 1230 mm niż zwykły ute (samochód ma 7536 mm długości) i może przewozić ładowność 3000 kg, czyli o 1000 kg więcej niż w przypadku fabrycznego SR5 4×4. Wynika to z faktu, że ma dodatkową oś z tyłu, wraz z nową skrzynią rozdzielczą, która może obsługiwać zarówno napęd 6×4 (środkowy i tylny), jak i 6×6.
Waży 2610 kg przy dopuszczalnej masie całkowitej 5100 kg, a aby zapewnić łatwy dostęp do parkingów, ma wysokość zaledwie 1850 mm.
Czytaj więcej:
* Jak bardzo martwią mnie pożary pojazdów elektrycznych?
* Ujawniono ceny najmocniejszej jak dotąd Toyoty Hilux
* Nissan, General Motors nie może się doczekać małego sprzętu elektrycznego, który może tu przyjechać
* Przejść nad Hiluxem? RAM obsługuje całkowicie elektryczną maszynę średniej wielkości
Ale jak walczyć z pożarami pojazdów elektrycznych? Byłby to dodatkowy system ColdCut Cobra, który wykorzystuje „ścierniwo zawieszone w wodzie”, aby uderzyć w podłogę pojazdu pod ciśnieniem 300 barów i zaatakować akumulator. Według Prospeed, może to ugasić pożar w mniej niż dziesięć minut przy zużyciu około 240 litrów wody lub mniej niż wartość wanny, unikając możliwości upuszczenia całego pojazdu do ogromnego zbiornika z wodą.
Hiload jest częścią floty jednego producenta pojazdów elektrycznych, a inny jest pilotowany w Czechach, aby specjalnie radzić sobie z pożarami pojazdów elektrycznych i pomagać w szybkiej ewakuacji pasażerów.
Prospeed będzie również oferować Hiload w odznaczeniach Sił Zbrojnych i Sił Specjalnych, a także w różnych zastosowaniach komercyjnych, takich jak mobilne prace dźwigowe i inżynieria ziemna,
Wreszcie, Prospeed współpracuje z holenderską firmą inżynieryjną Tembo, aby przekształcić 6×6 w całkowicie elektryczną ciężarówkę górniczą, która zawiera akumulator 28 kWh i dwa silniki elektryczne do stałego napędu na wszystkie koła. Moc znamionowa wynosi 60 kW (maksymalnie 95 kW) i moment obrotowy 165 Nm (szczytowo 250 Nm) zarówno w układzie napędowym 6×4, jak i 6×6.