Toyota prezentuje pełną gamę pojazdów elektrycznych, w tym ute
* Szef Toyoty nie oczekuje, że rząd zmieni swoje stanowisko w sprawie docelowych poziomów emisji
* Toyota wydaje 19,3 miliarda dolarów na zabezpieczenie dostaw akumulatorów do pojazdów elektrycznych
Ogłoszenie przez Toyotę 30 nowych samochodów elektrycznych do 2030 r. wywołało podekscytowanie lokalnego ramienia, a dyrektor generalny Neeraj Lala powiedział, że pełna gama silników będzie niezbędna dla niskoemisyjnej gospodarki Nowej Zelandii.
Pojazdy te obejmują całkowicie elektryczny ute, supersamochód, który nosi DNA potężnego Lexusa LFA, nowy samochód sportowy, który podobno jest elektrycznym odrodzeniem MR2, a także więcej niż garść sedanów i SUV-ów.
Pierwszą całkowicie elektryczną Toyotą, która wyląduje w Nowej Zelandii, będzie SUV bZ4x RAV4, Dopóki Pierwszym samochodem Lexusa był UX 300e.
Wielki Prezes Akio Toyoda powiedział, że Toyota planuje sprzedać 3,5 miliona samochodów elektrycznych na całym świecie w 2030 r., w porównaniu z poprzednim planem sprzedaży 2 milionów samochodów elektrycznych bezemisyjnych na baterie wodorowe rocznie na całym świecie do 2030 r. Toyota sprzedaje obecnie około 10 milionów pojazdów. Razem pojazdów na całym świecie rocznie.
Czytaj więcej:
* Toyota prezentuje pełną gamę pojazdów elektrycznych, w tym ute
* Szef Toyoty nie oczekuje, że rząd zmieni swoje stanowisko w sprawie docelowych poziomów emisji
* Toyota wydaje 19,3 miliarda dolarów na zabezpieczenie dostaw akumulatorów do pojazdów elektrycznych
Ogłoszenie Akio Toyody w tym tygodniu wspiera te wiadomości i rekomendacje Zasugerowano to wyższym urzędnikom państwowym. Podkreśliliśmy, że hybrydy będą nadal napędzać naszą transformację w krótkim okresie.
Jednak ogłoszenie w tym tygodniu pokazuje również, jak poważnie podchodzimy do rozwoju pojazdów BEV. Co najważniejsze, inwestycja i mentoring pokazują nasze zaangażowanie w osiągnięcie neutralności węglowej”.
„Będziemy ciężko pracować, aby określić, kiedy oferta będzie dostępna, aby zapewnić, że oferowane przez nas modele będą w zasięgu Kiwi, a co najważniejsze, że osiągniemy standardy bezpieczeństwa Toyoty, których nasi klienci oczekują od naszej marki” – dodał.
Podróż Toyoty do elektryfikacji trwa od ponad 30 lat, powiedziała Lala, a lokalne ramię ustanowiło nowy rekord dostaw hybrydowych w 2021 r., dostarczając ponad 11 000 pojazdów elektrycznych.
Ten cel 3,5 miliona jest również punktem odniesienia. Toyoda zapowiedziała, że luksusowa marka Lexus będzie w pełni elektryczna do 2035 roku na całym świecie, a do 2030 roku na rynek amerykański, europejski i chiński.
Toyota była krytykowana za powolne reagowanie na zapotrzebowanie na samochody czysto elektryczne, a ostatnie ogłoszenie mówi, że firma wykazuje zamiar zmiany tego poglądu.
Przeznacza 2 biliony jenów (26,1 miliarda NZ) na badania i rozwój akumulatorów, w porównaniu z 1,5 biliona jenów (19,5 miliarda NZ) ogłoszonym wcześniej w 2021 roku. Uwzględniając inne ekologiczne technologie, takie jak samochody hybrydowe, Toyota inwestuje 8 bln jenów (Nowa Zelandia) firma podała 104 miliardy jenów) do 2030 roku.