Toyota wycofuje na całym świecie 2700 crossoverów PZ4X ze względu na możliwość poluzowania śrub kół, co jest poważnym niepowodzeniem dla ambicji japońskiego producenta, aby wprowadzić pojazdy elektryczne.
Toyota Motor Corporation poinformowała w piątek, że przyczyna jest nadal badana, ale całe koło może eksplodować, co może doprowadzić do wypadku.
„Dopóki leczenie nie będzie dostępne, nikt nie powinien prowadzić tych pojazdów” – podała firma w oświadczeniu.
Według Toyoty z niedawno wycofanych samochodów około 2200 było przeznaczonych do Europy, 270 do Ameryki Północnej, 112 do Japonii i 60 do reszty Azji. Produkowany od marca do czerwca.
Model bZ4X, który pojawił się w sprzedaży około dwa miesiące temu, jest kluczowym modelem w planach Toyoty na rozszerzenie oferty pojazdów elektrycznych.
Toyota planuje mieć 30 modeli pojazdów elektrycznych do 2030 roku i sprzedać w tym roku 3,5 miliona pojazdów elektrycznych na całym świecie. Aby osiągnąć te cele, Toyota inwestuje również 2 biliony jenów (20,7 miliarda dolarów nowozelandzkich) w badania i rozwój akumulatorów.
Według Toyoty „bz” w przywołanej nazwie modelu, a także inne nazwy w przygotowaniu, odnoszą się do serii „post-zero”, w tym SUV-ów wszystkich rozmiarów, pickupów i samochodów sportowych.
Producent hybrydowych modeli Prius i luksusowych Lexusa został uznany przez niektórych krytyków za bardziej zaciekłego w swoim nacisku na samochody elektryczne, po części dlatego, że był tak optymistyczny i odnosił sukcesy w innych ekologicznych technologiach, takich jak hybrydy i ogniwa paliwowe jako wydajne silniki gazowe.
Oczekuje się, że popyt na samochody elektryczne będzie nadal rósł, zwłaszcza w obliczu niedawnego wzrostu cen gazu, w związku z obawami o inflację i wojnę na Ukrainie, a ludzie na całym świecie stają się bardziej świadomi zmian klimatycznych i środowiska.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”