Trivago ukarał grzywną w wysokości 48 milionów dolarów za wprowadzające w błąd stawki w Australii

Trivago ukarał grzywną w wysokości 48 milionów dolarów za wprowadzające w błąd stawki w Australii
Sędzia powiedział, że grzywna w wysokości 44,7 miliona dolarów była konieczna w celu odstraszenia konkretnego i ogólnego.

dostarczony

Sędzia powiedział, że grzywna w wysokości 44,7 miliona dolarów była konieczna w celu odstraszenia konkretnego i ogólnego.

Podróż Firma Trivago .rezerwacja W Australii został ukarany grzywną w wysokości 44,7 miliona dolarów australijskich (48,9 miliona nowozelandzkich) za wprowadzanie konsumentów w błąd co do cen pokoi hotelowych.

Trivago był Skazany w 2020 r. Aby powiedzieć australijskim konsumentom, pokazałby im najtańsze stawki, podczas gdy faktycznie uszeregował hotele, biorąc pod uwagę najwyższe opłaty za kliknięcie.

Wprowadzające w błąd twierdzenia pojawiły się w reklamach i we własnej witrynie ponad 400 000 razy od końca 2013 r. do połowy 2018 r.

W piątkowym orzeczeniu sądu federalnego sędzia Mark Mochinsky powiedział, że destrukcyjne zachowanie Trivago kosztowało australijskich użytkowników około 30 milionów dolarów i było zamierzone, a nie przypadkowe.

Czytaj więcej:
* Co zrobić, gdy nie można zaufać witrynom porównującym ceny, aby lepiej porównywać ceny
* Wezwania do zbadania taktyk stosowanych przez Trivago i inne internetowe biura rezerwacji podróży w Nowej Zelandii
* Australijski sąd stwierdził, że Trivago wprowadzało konsumentów w błąd na rzecz pieniędzy reklamodawców

„Nie ma dowodów na to, że Trivago wypłaciło odszkodowanie lub zapewniło jakąkolwiek inną formę odszkodowania poszkodowanym konsumentom” – powiedział sędzia Mushienki.

„Naruszenia Trivago spowodowały straty lub szkody u australijskich konsumentów rzędu 30 milionów dolarów i nie zostały podjęte żadne środki zaradcze. Moim zdaniem gwarantuje to znaczną karę”.

Sędzia powiedział również, że chociaż kara była wielokrotnością zarobków Trivago z tego zachowania, grzywna w wysokości 44,7 miliona dolarów była konieczna w celu odstraszenia konkretnego i ogólnego.

„Całkowita kara za nakaz proponowany przez Trivago nie będzie odzwierciedlać powagi wykroczeń i będzie postrzegana jako„ akceptowalny koszt prowadzenia działalności gospodarczej ”- powiedział sędzia Moshinki.

Prawnicy Trivago twierdzili wcześniej, że grzywna w wysokości 15 milionów dolarów byłaby odpowiednią karą, podczas gdy ACCC chciał, aby firma turystyczna została ukarana grzywną w wysokości 90 milionów dolarów.

READ  Mnóstwo energii słonecznej, ale nie ma gdzie jej magazynować: czego Nowa Zelandia może nauczyć się od Australii

Tim Begbie QC, reprezentujący organ nadzoru konsumenckiego, powiedział w sądzie w październiku zeszłego roku, że zachowanie Trivago było poważne i dalekosiężne.

Twierdził, że ważenie wyników wyszukiwania zgodnie z tym, co otrzymało Trivago, było sercem jego modelu biznesowego, zapewniając usługę, której nie zapewniał.

„To, co Trivago dostarczyło konsumentom, było prawie przeciwieństwem tego, co obiecało” — powiedział Bigby.

Sądowi powiedziano, że w Trivago przeprowadzono 213 milionów przeszukań pokoi hotelowych w ciągu około 13 miesięcy, czyli mniej niż połowę okresu, w którym firma wprowadzała ludzi w błąd.

AAP zwrócił się o komentarz zarówno do ACCC, jak i Trivago.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *