dostarczony
Sędzia powiedział, że grzywna w wysokości 44,7 miliona dolarów była konieczna w celu odstraszenia konkretnego i ogólnego.
Podróż Firma Trivago .rezerwacja W Australii został ukarany grzywną w wysokości 44,7 miliona dolarów australijskich (48,9 miliona nowozelandzkich) za wprowadzanie konsumentów w błąd co do cen pokoi hotelowych.
Trivago był Skazany w 2020 r. Aby powiedzieć australijskim konsumentom, pokazałby im najtańsze stawki, podczas gdy faktycznie uszeregował hotele, biorąc pod uwagę najwyższe opłaty za kliknięcie.
Wprowadzające w błąd twierdzenia pojawiły się w reklamach i we własnej witrynie ponad 400 000 razy od końca 2013 r. do połowy 2018 r.
W piątkowym orzeczeniu sądu federalnego sędzia Mark Mochinsky powiedział, że destrukcyjne zachowanie Trivago kosztowało australijskich użytkowników około 30 milionów dolarów i było zamierzone, a nie przypadkowe.
Czytaj więcej:
* Co zrobić, gdy nie można zaufać witrynom porównującym ceny, aby lepiej porównywać ceny
* Wezwania do zbadania taktyk stosowanych przez Trivago i inne internetowe biura rezerwacji podróży w Nowej Zelandii
* Australijski sąd stwierdził, że Trivago wprowadzało konsumentów w błąd na rzecz pieniędzy reklamodawców
„Nie ma dowodów na to, że Trivago wypłaciło odszkodowanie lub zapewniło jakąkolwiek inną formę odszkodowania poszkodowanym konsumentom” – powiedział sędzia Mushienki.
„Naruszenia Trivago spowodowały straty lub szkody u australijskich konsumentów rzędu 30 milionów dolarów i nie zostały podjęte żadne środki zaradcze. Moim zdaniem gwarantuje to znaczną karę”.
Sędzia powiedział również, że chociaż kara była wielokrotnością zarobków Trivago z tego zachowania, grzywna w wysokości 44,7 miliona dolarów była konieczna w celu odstraszenia konkretnego i ogólnego.
„Całkowita kara za nakaz proponowany przez Trivago nie będzie odzwierciedlać powagi wykroczeń i będzie postrzegana jako„ akceptowalny koszt prowadzenia działalności gospodarczej ”- powiedział sędzia Moshinki.
Prawnicy Trivago twierdzili wcześniej, że grzywna w wysokości 15 milionów dolarów byłaby odpowiednią karą, podczas gdy ACCC chciał, aby firma turystyczna została ukarana grzywną w wysokości 90 milionów dolarów.
Tim Begbie QC, reprezentujący organ nadzoru konsumenckiego, powiedział w sądzie w październiku zeszłego roku, że zachowanie Trivago było poważne i dalekosiężne.
Twierdził, że ważenie wyników wyszukiwania zgodnie z tym, co otrzymało Trivago, było sercem jego modelu biznesowego, zapewniając usługę, której nie zapewniał.
„To, co Trivago dostarczyło konsumentom, było prawie przeciwieństwem tego, co obiecało” — powiedział Bigby.
Sądowi powiedziano, że w Trivago przeprowadzono 213 milionów przeszukań pokoi hotelowych w ciągu około 13 miesięcy, czyli mniej niż połowę okresu, w którym firma wprowadzała ludzi w błąd.
AAP zwrócił się o komentarz zarówno do ACCC, jak i Trivago.