Trzeci ukraiński kierowca ciężarówki zginął, czekając na polskiej granicy

Trzeci ukraiński kierowca ciężarówki zginął, czekając na polskiej granicy

Ukraiński kierowca ciężarówki zginął na polskiej granicy. To już trzeci taki przypadek w ciągu miesiąca, odkąd protesty wywołane wojną Rosji z Ukrainą zaczęły uniemożliwiać polskim kierowcom ciężarówek wjazd do ich kraju.

Kierowca zachorował na przejściu Krakyvets-Korsova, jednym z czterech punktów granicznych między Ukrainą a Polską, i zmarł w drodze do szpitala – poinformował w sobotę ukraiński nadawca publiczny Zaspilne.

Pickupy i ciężarówki jadące na Ukrainę od tygodni stoją na polskiej granicy w wielokilometrowych kolejkach. Polscy protestujący twierdzą, że ich źródła utrzymania są zagrożone po tym, jak Unia Europejska złagodziła niektóre przepisy transportowe, co skłoniło ukraińskich kierowców ciężarówek do ograniczenia działalności.

W zeszłym miesiącu w wyniku blokady zginęło co najmniej dwóch kierowców ciężarówek, co uniemożliwia także dostawy części potrzebnych do budowy dronów dla ukraińskiego wojska.

Ukraińskie organizacje charytatywne i firmy zaopatrujące wojsko rozdartego wojną kraju ostrzegają, że problemy nasilają się, ponieważ polscy kierowcy ciężarówek nie wykazują żadnych oznak zakończenia trwającej miesiąc blokady granicznej.

Blokada wszystkich czterech przejść granicznych rozpoczęła się 6 listopada i obejmowała 30 km (19 mil) i trwała do trzech tygodni przy ujemnych temperaturach.

Zebrali się, aby zażądać od UE przywrócenia systemu wymagającego od ukraińskich firm uzyskiwania zezwoleń na działalność w obozie UE, a europejskich kierowców ciężarówek wjazdu na Ukrainę.

Urzędnicy w Kijowie twierdzą, że natężenie ruchu w czasie wojny sprawiło, że system zezwoleń dla ciężarówek stał się niepraktyczny.

Protestujący upierają się, że nie wstrzymali tranzytu wojskowego ani pomocy humanitarnej na Ukrainę.

Jedno z przejść granicznych – Jahodyn Dorohusk – zostało ponownie otwarte w tym tygodniu dla ruchu, ale odskocznia może być krótkotrwała po orzeczeniu sądu, który stwierdził, że polski burmistrz nie może zakazać kierowcom ciężarówek protestowania na terenie swojej gminy.

Od poniedziałku wznowione zostaną protesty na przejściach granicznych. Słowaccy kierowcy ciężarówek zorganizowali w tym tygodniu podobne protesty na przejściach granicznych, ale zakończyli je w piątek.

Chociaż Polska i inne kraje przygraniczne były największymi zwolennikami Ukrainy w wojnie z Rosją, kierowcy ciężarówek i rolnicy wyrazili oburzenie, którzy tracą biznes w związku z napływem tanich ukraińskich towarów i usług do największego na świecie centrum handlowego.

Jeśli środek zostanie zatwierdzony, podkreśli to również wyzwania związane z integracją Ukrainy z UE.

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *