Niemiecki rynek gier kontynuował swój historyczny wzrost w 2020 r. z kolejnym rokiem znaczącego wzrostu: w 2021 r. prawie 9,8 mld euro przychodów pochodziło z gier, opłat za usługi online i konsol do gier. Stanowi to wzrost o 17 procent w stosunku do poprzedniego roku. Już w 2020 roku niemiecki rynek gier zdołał urosnąć o 32 procent, po części dzięki wzrostowi liczby nowych graczy w grach wideo, który był wynikiem pandemii Covid-19. Są to liczby opublikowane dzisiaj przez Game – Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Gier, oparte na danych zebranych przez firmy badawcze GfK i data.ai. Największym czynnikiem wzrostu był popyt na sprzęt do gier, zwłaszcza konsole do gier (+23%) i akcesoria do komputerów do gier (+22%), a także zakupy w grach i aplikacjach (+30%).
Według Felixa Falka, dyrektora generalnego ds. gier: „Po historycznym zrywie wzrostu w 2020 r. niemiecki rynek gier kontynuował dobre wyniki ze znacznym wzrostem w 2021 r. Pokazuje to również, że ludzie, którzy po raz pierwszy zaczęli grać podczas blokad, nadal się z tego cieszą. Cieszymy się szczególnie z silnego rozwoju sprzętu do gier. Bez względu na to, czy używają konsol do gier, czy komputerów do gier, gracze gier wideo w Niemczech po raz kolejny zainwestowali znaczne kwoty w swój sprzęt, aby zapewnić im jak najlepszą zabawę w grach jakość w przyszłości. W rzeczywistości ponad Popyt w niektórych przypadkach podaż, co oznacza, że przychody ze sprzedaży mogły zostać zwiększone o więcej.
Gry, konsole do gier i opłaty za usługi online: trzy segmenty rynku ponownie odnotowały wzrost
Przychody ze sprzedaży komputerów i gier wideo wzrosły o 19 procent do około 5,4 miliarda euro. Ponownie, domniemane zakupy w grach i aplikacjach były tutaj największym motorem wzrostu, a przychody ze sprzedaży wzrosły łącznie o 30 procent do około 4,2 miliarda euro. Jest to odpowiedź na trwający trend w kierunku darmowych gier, a także ogólny wzrost czasu, przez jaki poszczególne tytuły są obsługiwane, z częstym dodawaniem nowej, bezpłatnej i płatnej zawartości. Z drugiej strony znacząco spadły przychody ze sprzedaży jednorazowych zakupów gier, o 9 procent do około 1,1 miliarda euro. Przychody ze sprzedaży dzięki miesięcznym opłatom za subskrypcję gier dla jednego gracza – popularnego modelu wśród internetowych gier fabularnych – spadły o 11 procent do 145 milionów euro.
Przychody ze sprzedaży sprzętu do gier wzrosły łącznie o 18 procent do około 3,6 miliarda euro. Istnieje szczególne zapotrzebowanie na konsole do gier: chociaż detaliści często sprzedawali niektóre modele, przychody ze sprzedaży wciąż wzrosły o 23 procent do 808 milionów euro. Prawie 1 miliard euro został wygenerowany ze sprzedaży komputerów do gier – zarówno komputerów stacjonarnych, jak i laptopów. Stanowi to wzrost o 10 procent w stosunku do poprzedniego roku. Coraz więcej graczy gier wideo inwestuje również w akcesoria, aby poprawić swoje wrażenia. Szczególnie duży jest popyt na karty graficzne, klawiatury, myszy, monitory i zestawy VR do gier. Przychody ze sprzedaży akcesoriów do gier komputerowych wzrosły o 22% do około 1,5 miliarda euro. Przychody ze sprzedaży konsol do gier wzrosły o 11% do 306 mln euro.
Po ogromnym wzroście o 50 procent w 2020 r. przychody ze sprzedaży usług gier online wzrosły o dodatkowe 4 procent, osiągając 720 mln euro w 2021 r. Usługi subskrypcji gier, takie jak Xbox Game Pass, EA Play i Ubisoft +, odegrały ważną rolę w ten wzrost, zwiększając przychody ze sprzedaży o 22% do 220 mln EUR. Z drugiej strony usługi gier w chmurze odnotowały 13-procentowy spadek do 63 mln euro. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest fakt, że niektóre funkcje gier w chmurze zostały zintegrowane z innymi usługami za darmo, co oznacza, że z tych funkcji nie są generowane żadne niezależne przychody ze sprzedaży. Przychody ze sprzedaży usług gier online spadły o 2 mln euro do 437 mln euro. Są one często oferowane na różne konsole do gier i obejmują – w zależności od konkretnej oferty – bezpłatne miesięczne gry, zniżki na gry, możliwość grania online, a nawet przechowywanie w chmurze na zapisane gry.
Związane z
„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.