TVNZ ogłosiła, że w ramach cięć kosztów zmniejszy liczbę osób w swoim zespole kierowniczym z 10 do siedmiu.
Dwóch obecnych członków zarządu – dyrektor ds. kadr Nicola Simpson i dyrektor ds. marketingu Jonathan Simons – opuści firmę medialną.
W zeszłym tygodniu TVNZ podała, że jej przychody spadły o 14,2 mln dolarów rok do roku, do 327,6 mln dolarów.
Brent McNulty, tymczasowy dyrektor generalny, powiedział, że tworzone są nowe stanowiska kierownicze, które skonsolidują niektóre obowiązki.
Nowo utworzone stanowiska to Jodi O’Donnell jako dyrektor ds. przychodów (zajmująca się sprawami handlowymi i marketingiem), Kim Niblock jako dyrektor ds. technologii cyfrowych (technologia i transformacja) oraz McAnulty jako dyrektor operacyjny (dział prawny, ludzie i operacje).
Trwa rekrutacja na stanowisko stałego dyrektora generalnego.
Phil O’Sullivan pozostaje redaktorem naczelnym działu wiadomości i spraw bieżących, a Nevak Rogers nadal pełni obowiązki dyrektora ds. treści.
„TVNZ jest wdzięczna za ogromny wkład, jaki Nicola i Jonathan wnieśli w ten biznes” – stwierdziła spółka w oświadczeniu.
Powiedziała, że nowa struktura „lepiej dostosuje firmę do jej strategicznych priorytetów i zapewni zrównoważoną działalność biznesową stawiającą przede wszystkim na technologię cyfrową”.
Roczne wyniki pokazały, że zyski państwowej spółki spadły z 6,2 mln dolarów do 1,7 mln dolarów w roku finansowym 2023, a największy wpływ na spadek przychodów miał spadek reklamy telewizyjnej.
Dyrektor ds. transformacji Kate Culver odejdzie pod koniec roku, aby objąć nowe stanowisko.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”