Za kulisami słynnego Bowl of Brooklands w New Plymouth znajduje się małe muzeum pamiątek.
Nazwiska takie jak Fleetwood Mac, Cliff Richard i Elton John pojawiają się na podpisanych plakatach, zabytkowe bilety są delikatnie umieszczane w ramkach, a zebrana kolekcja wejściówek za kulisy jest przypinana do ściany.
Wypełniony opancerzonymi linami umożliwiającymi dostęp za kulisy, zestaw oddaje ogromną liczbę artystów, którzy grali w Taranaki, i brzmi niemal jak hołd złożony niektórym z największych zespołów ostatnich kilku dekad.
Neil Fenwick stoi przed grupą z lekkim wyrazem nostalgii na twarzy i wskazuje na takie wielkie nazwiska, jak Simply Red, Michael Crawford, Mark Knopfler i REM.
„To są moje. Pochodzą z wydarzeń, nad którymi pracowałem przez lata” – mówi. „Uważam, że zachowanie historii jest ważne”.
Fenwick jest dyrektorem ds. najważniejszych wydarzeń w Radzie Okręgu New Plymouth i kieruje zespołem, który zabezpiecza niektóre z największych przyjęć w roku w regionie, w tym wydarzenia sportowe, wydarzenia ogólnomiejskie i letni występ w Bowl of Brooklands.
Pełni tę funkcję od dwóch lat i już ma na oku zespoły, które chciałby dodać do swojej ściany pamiątek.
„Jest wiele zespołów, które mógłbym nazwać moimi wymarzonymi występami w The Bowl, ale Bruce Springsteen, Pearl Jam i AC/DC byłyby niesamowite. Bardzo chciałbym zobaczyć ich tutaj grających” – mówi.
„To są moje wybory, ale nie ma tygodnia, żebym nie usłyszał, który zespół powinien przyjść i zagrać na Bowl. Wszyscy uwielbiają mi mówić, kogo chcą tu zobaczyć. ”
Fenwick, który jest także utalentowanym rybakiem i rzeźbiarzem kości, twierdzi, że zaraził się showbiznesem, gdy był nastolatkiem, a jego matka zachęcała go do budowania scenografii dla New Plymouth Opera Society.
Niedługo potem zamienił swoją początkującą karierę w sadownictwie na podróżowanie po Nowej Zelandii w charakterze mechanika przy produkcjach takich jak Przyjaciel: Historia przyjaciółki Holly I Rockowy horror.
W ciągu kilku lat jego talent zwrócił na siebie uwagę i podróżował po całym świecie, pracując za kulisami takich wydarzeń jak Edinburgh Fringe Festival oraz jako mistrz mechanik przez kilka sezonów Japan Festival. Upiór w operze.
Wciąż cieszący się dużym zainteresowaniem, w 2024 roku powróci do Tokio, aby ponownie pokierować mechanikami produkcji Stetson Group w zakresie produktu nominowanego do nagrody Olivier Award. Upiór w operze.
Niechętnie ujawnia wszelkie szalone historie z czasów, gdy był w trasie, jak sam mówi: „Co wyrusza w trasę, zostaje na trasie”.
„Chociaż przeklinałam przed Dionne Warwick, gdy stawała na palcach, gdy miała wyjść na scenę, nigdy tego nie przeżyłem.
Kierując zespołem ds. obiektów Rady, zastąpił mechanikę fazy biznesowej mechaniką negocjowania kontraktów na wysokim szczeblu i organizowania koncertów na dużą skalę.
Większość dnia spędza na budowaniu relacji z promotorami, promowaniu Bowl Stadium jako jednego z „najlepszych obiektów na świecie”, zajmowaniu się logistyką i dopracowywaniu szczegółów ważnych kontraktów.
Tak naprawdę zespół zaczął pracować nad składem na tegoroczne lato dwa lata temu.
Twardy przeszczep opłacił się. Czternaście zespołów ma zarezerwowane występy w New Plymouth na trzech koncertach, w tym Rock the Bowl w zeszłym tygodniu, A Summer's Day Live 3 stycznia i Matchbox Twenty 2 marca.
Podczas gdy tysiące przychodzą na koncerty, aby rozpuścić włosy, kochający muzykę Fenwick i koleżanki z zespołu Ellie Borini, Angela Wasley i Brianna Dolan nie mogą do nich dołączyć.
Zamiast tego nadzorują wydarzenia z dedykowanej reżyserki, co oznacza, że nie mogą naprawdę zanurzyć się w magii muzyki na żywo w Bowl aż do Womad, którego producentem jest Taranaki Arts Festival Trust.
„Uwielbiam Womad. To coroczna impreza i atmosfera jest świetna. Zaczęliśmy przyjeżdżać w 2003 roku, kiedy dzieci były małe i przyjeżdżaliśmy co roku, nawet gdy tu nie mieszkaliśmy.
Podobnie jak jego kolekcja smyczy za kulisami i odcinków biletów, zachował każdą kartę Womad i posiada pełną historię opasek Womad, sięgającą czasów, gdy festiwal odbył się po raz pierwszy w Bowl 21 lat temu.
Trzydniowy festiwal to nie jedyne cieszące się dużym uznaniem wydarzenie. Do jego najlepszych występów w historii należą Rolling Stones na stadionie Wembley w Londynie, Fleetwood Mac w The Bowl w 2009 roku, a na szczycie listy znajduje się niezapomniany koncert Rogera Watersa. ściana W Berlinie w 1990 r.
„Och, to było niesamowite. Najlepsza impreza, jaką kiedykolwiek widziałem na świecie. Była ogromna. To było po prostu niesamowite przeżycie”.
„To był kawałek historii”.
„Ekspert Internetu. Introwertyk. Uzależniony od ulicy. Ewangelista kawy. Pisarz. Myśliciel. Miłośnicy skrajnej śpiączki. Wykładowca”.