Majeskiego Urodził się 16 miesięcy po katastrofie lotniczej 1 kwietnia 1993 roku, w której zginął mistrz NASCAR Cup Series Alan Kulwicki.
Minęły lata, zanim Majeski, który dorastał w wyścigach gokartów w Wisconsin, usłyszał o rekordach Kulwickiego w wyścigach samochodów seryjnych i zaczął doceniać to, co zbudował od podstaw, ucząc się ścigać w tym samym środowisku na Środkowym Zachodzie.
Kulwicki, również pochodzący z Wisconsin, zdobył mistrzostwo Pucharu w 1992 roku, zdobywając ogromne zdenerwowanie, pokonując dobrze finansowane drużyny swoim mniejszym, szczuplejszym strojem. Utalentowany kierowca, Kulwicki odrzucił oferty konkurowania z innymi zespołami, ponieważ chciał robić rzeczy „po mojemu”, jak często powtarzał. Stało się to tematem jego powstania poprzez sport.
Niestety, Kulwicki i trzej jego partnerzy zginęli w katastrofie prywatnego samolotu zaledwie cztery miesiące po tym, jak świętował zdobycie tytułu z 1992 r. Podróżowali do East Tennessee 30 na weekend wyścigowy na torze Bristol Motor Speedway.
W 2015 roku, aby uhonorować spuściznę Kulwickiego i pomóc młodym kierowcom podążać drogą Kulwickiego do najwyższych szczebli wyścigowych, jego rodzina założyła Kulwicki Program Rozwoju Kierowców. Program prowadzony przez Toma Robertsa, dyrektora ds. public relations Kulwickiego w chwili jego śmierci, co roku wybiera siedmiu kierowców (numer samochodu Kulwickiego) na krótki tor i wspiera ich pieniędzmi (7 777 USD na kierowcę), radami i kontaktem z pomocą techniczną w ramach koła wyścigowe. Kierowcy rywalizują w systemie punktowym, a mistrz sezonowy zarabia 54 439 $.
Majeski zdobył pierwsze mistrzostwo KDDP w 2015 roku i pozostaje jego najbardziej utytułowanymi absolwentami. Trzydzieści lat po śmierci Kulwickiego Majeski został pełnoetatowym zawodnikiem w Craftsman Truck Series iw ubiegłym roku osiągnął czwarte mistrzostwo tego toru, zajmując czwarte miejsce. Z trzema miejscami w pierwszej dziesiątce w tym sezonie, zajmuje drugie miejsce w tabeli.
Kulwicki uczynił to, co nazwał swoim „polskim okrążeniem zwycięstwa”, podstawą swoich zwycięstw w NASCAR. Po zabraniu flagi w szachownicę pobiegł w przeciwnym kierunku, cały czas machając do tłumu. Zaadoptowali go inni kierowcy, w tym Majeski.
Majeski wygrał Snowball Derby 2020 Wyścig Super Late Model w Pensacola na Florydzie i powtórka cyklu Kulwickiego.
„Snowball Derby to bardzo ekscytujący wyścig, a tłum był podekscytowany” – powiedział Majeski. „Wspaniale było, gdy ludzie na Florydzie dowiedzieli się o„ polskim zwycięskim okrążeniu ”od faceta z Wisconsin”.
Kulwicki słynnie nazwał swojego Forda NASCAR „Underbird” (zmodyfikowany z Thunderbirda), aby podkreślić swój status słabszego kierowcy. Majeski powiedział, że jego kariera była bardzo podobna.
„Nigdy nie miałem luksusu bycia sponsorowanym przez wielką korporację ani mojej rodziny, która byłaby w stanie sfinansować moją drogę przez kolejne poziomy” – powiedział. „Musiałem po prostu postawić się na pozycji, aby wygrywać wyścigi i otaczać się najlepszymi ludźmi, jakich mogłem, z zasobami, które miałem. Czasami byłem we właściwym miejscu we właściwym czasie i miałem kilka okazji. Niektóre rzeczy poszły dobrze Niektórzy nie. Moja kariera widziała moje wzloty i upadki, ale muszę sobie radzić”.
W 2015 roku, zdobywając Puchar Kulwickiego, Majeski wygrał 18 wyścigów na shortstopach w 56 startach. Ten sukces doprowadził do zawarcia umowy dotyczącej rozwoju kierowców z Roush Fenway Racing. Zdobył trzy miejsca w pierwszej dziesiątce w 15 wyścigach Xfinity Series dla Roush, a następnie przeniósł się do Niece Motorsports w Truck Series, po czym wylądował w zespole ThorSport Truck w 2021 roku. W 2022 roku, swoim pierwszym pełnym sezonie, wygrał dwa razy, zdobywając 10 punktów Pięć razy lepiej i zrobione. Czwarte miejsce w punktacji.
Majeski, który ma teraz 28 lat, powiedział, że próbował wyróżnić się na tle innych obiecujących kierowców, angażując się we wszystkie aspekty zespołu, tak jak Kulwicki.
„Myślę, że ludzie mogą nie rozumieć Alana, że tak, był świetnym kierowcą wyścigowym, ale był bardzo inteligentny pod każdym względem, aby być dobrym w sportach motorowych” – powiedział Majeski. „Z biznesowego punktu widzenia, z punktu widzenia inżynierii, z punktu widzenia przywództwa, był w stanie zebrać wszystkie swoje mocne strony, połączyć je i umieścić wokół siebie odpowiednich ludzi, aby odnieść sukces.
„Przy każdej szansie, jaką miałem w NASCAR, pracowałem w sklepie w jakimś charakterze. Starałem się wykazać ambicją i chęcią poprawy, aby zespół mnie otaczał.
„Alan zdobył w ten sposób mistrzostwo i nie wiem, jak możesz być bardziej dumny z tego, co osiągnąłeś. Zawsze mnie to bardzo inspirowało. W pewnym sensie skupiam swoją karierę i sposób myślenia wokół tego, co zrobił.”
Czytaj więcej o NASCAR
Richmond NASCAR Xfinity Race: czas rozpoczęcia, informacje telewizyjne, pogoda Piątek 5: Tyler Reddick i Christopher Bell są na dobrej drodze, by zostać następnymi zawodnikami NASCAR… Smokin’: Winston napędza NASCAR od 33 lat
Zwycięzcy z Wisconsin: Ty Majeski ściga się na śladach opon Alana Kulwickiego pojawił się w oryginale NBCSports.com