Amerykański producent elektroniki i muzyk Tycho ujawnia swoją imponującą konfigurację studia w filmie Reverb przeznaczonym dla rynku technologii muzycznych.
Film przesłany na kanał YouTube Reverb.com pokazuje producenta – prawdziwe nazwisko Scott Hanson – pracującego przy maszynach w przestrzeni San Francisco. Wyjaśnia także kolejność, w jakiej używana jest ogromna liczba efektów sprzętowych.
Hanson staje przed swoją „matką stereoskopową maszyną”, jak ją nazywa, i ujawnia swoją złożoną technikę manipulacji efektami. Mówi, że sygnał zaczyna się w trybie monofonicznym i przechodzi w szereg, gdzie Strymon Volante konwertuje go na stereo, aby poprawić prezentację.
W przypadku kompozycji monofonicznych Strymon Flint wprowadza vibrato przed pogłosem wstępnym, tworząc rytmiczne efekty zwiększonej głośności. Strymon Big Sky zapewnia wszechstronny pogłos, podczas gdy GFI Specular Tempus dodaje zmienne opóźnienie i tekstury przypominające pogłos sprężynowy. Efekty te trafiają do Strymon Deco w celu wywinięcia i ostatecznie przechodzą przez Elektron Analog Heat. Tutaj intensywny pogłos lub dźwięki przetworzone wibrato są przepychane przez filtr górnoprzepustowy i mocny przetwornik, co skutkuje zniekształconym, szorstkim krajobrazem dźwiękowym, charakterystycznym dla stylu taiko, który można znaleźć na przykładach na jego albumie z 2012 roku. drJa mam.
Hanson wyjaśnia również, jak ważna jest ergonomia i dostępność przy rozważaniu miejsca umieszczenia sprzętu. Podkreśla również, że chociaż sprzęt jest ważny, około 75 procent jego procesu produkcyjnego obejmuje efekty VST i gotowe narzędzia cyfrowe.
Co zaskakujące, twierdzi, że choć uwielbia swoje ekrany, to najczęściej korzysta ze słuchawek, bo są „trochę bardziej szczere”.
Dziwnym elementem sprzętu, który wyświetla, jest mechaniczny kontroler zaprojektowany specjalnie dla Żniwiarza. Jest zrobiony ze starej klawiatury komputerowej i używany, mówi, „więc nie musi dotykać myszy i klawiatury, jeśli nie chce”. [to]„.
w 2020 r., Technik muzyczny Miałem okazję zapoznać się z działalnością studia Tycho. W rozmowie producent nawiązuje do swojej charakterystycznej kombinacji smyczków i pogłosu, mówiąc, że „bierze pogłos, przepuszcza go przez przester i filtr, nakłada na niego kolejny pogłos, a potem może jeszcze inny pogłos przed opóźnieniem”. , aby stworzyć „naprawdę ciekawe podkładki”.
Słuchaj muzyki Tycho na jego urządzeniu bandcamp.
Otrzymuj najnowsze wiadomości, recenzje i samouczki prosto na swoją skrzynkę odbiorczą.