Tydzień mody w Nowej Zelandii 2024 został odwołany.
Wydarzenie, będące stałym elementem kalendarza mody w Auckland, miało odbyć się w sierpniu.
Jednak pogorszenie koniunktury gospodarczej i presja na wydatki konsumenckie doprowadziły do decyzji o organizowaniu wydarzenia co dwa lata, a nie co rok, powiedział właściciel New Zealand Fashion Week Firoz Ali.
Kolejne wydarzenie zaplanowano na drugą połowę 2025 roku.
„Rzeczywistość jest taka, że zaufanie konsumentów jest najniższe w historii, a spadek wydatków konsumenckich szczególnie dotknął branżę handlu detalicznego odzieżą” – stwierdził Ali.
„Chociaż mieliśmy silną grupę zaangażowanych projektantów, nie mieliśmy wystarczająco solidnego tygodniowego harmonogramu, aby wydarzenie mogło się odbyć w tym roku”.
Stało się to zaledwie kilka tygodni po tym, jak projektantka Kate Sylvester ogłosiła, że po trzech dekadach zamknie swój biznes.
Caroline Young, dyrektor naczelna tej marki w Nowej Zelandii, powiedziała wówczas, że projektanci byli w trudnej sytuacji.
„Ogólnie wiemy, że dla handlu detalicznego jest to naprawdę trudny czas”.
Keith McLaughlin, dyrektor generalny Centrix, powiedział, że liczba likwidacji sklepów detalicznych była o 57 procent większa niż w zeszłym roku o tej porze.
„Więc zły [economy]„To prawdopodobnie największy cios w jakimkolwiek sektorze” – powiedział.
„W tej chwili wydatki uznaniowe są bardzo ściśle ograniczone, więc konsumenci na ogół nie kupują rzeczy, których nie potrzebują. Ma to natychmiastowy wpływ na niektóre branże, zwłaszcza handel detaliczny”.
Ali powiedziała, że projektanci powiedzieli organizatorom Tygodnia Mody w Nowej Zelandii, że muszą znaleźć czas i przestrzeń, aby skupić się na swojej podstawowej działalności detalicznej.
„W obliczu silnych trudności gospodarczych stało się jasne, że ten rok to czas konsolidacji.
„Przestój zapewni także czas na naprawę mostu przejściowego w Wynyard Quarter, którego ciągłe zamknięcie stanowi poważne wyzwanie dla frekwencji publicznej i dostępu do Centrum Wydarzeń Wiaduktu”.
Koronawirus wstrzymał wydarzenie na cztery lata i powróci do kalendarza dopiero w 2023 roku.
Ali powiedział, że był to „triumfalny i udany powrót”, który pokazał, jak popularne jest to wydarzenie.
Jednakże, powiedział, „przejście na długoterminowy program odbywający się co dwa lata odzwierciedla świadomą transformację, jaką obserwujemy w branży modowej w Aotearoa”.
„Rzadsze organizowanie wydarzenia oznacza bardziej strategiczną alokację zasobów i umożliwia branży osiągnięcie celów w zakresie zrównoważonego rozwoju, co jest ważnym czynnikiem zarówno dla projektantów, jak i naszych własnych wartości.
„Jesteśmy pewni, że poprawiony harmonogram, dostarczony przy wsparciu naszych partnerów, będzie dobrze współgrał z branżą i kalendarzem wydarzeń w Auckland”.
Powiedział, że organizatorzy przedstawią aktualizacje terminów na rok 2025 w nadchodzących miesiącach.