MINNEAPOLIS (AP) – Strajk wstrzymał całą działalność żeglugową na torze wodnym St. Lawrence Seaway, zakłócając eksport zboża i innych towarów z Kanady i Stanów Zjednoczonych przez region Wielkich Jezior do reszty świata.
Około 360 pracowników w Ontario i Quebecu należących do Unifor, największego związku zawodowego sektora prywatnego w Kanadzie, wyszło w niedzielę wcześnie rano w związku ze sporem płacowym z St. Louis. Lawrence Seaway Management Corp. Strajk doprowadził do zamknięcia 13 śluz między jeziorem Erie a Montrealem oraz rozlewni. Statki w regionie Wielkich Jezior i zapobieganie przedostawaniu się większej liczby statków.
Tor wodny św. Wawrzyńca i Wielkie Jeziora są częścią systemu śluz, kanałów, rzek i jezior rozciągających się na ponad 2300 mil (3700 km) od Oceanu Atlantyckiego do zachodniego krańca jeziora Superior w Minnesocie i Wisconsin. W zeszłym roku przewiózł ładunek o wartości ponad 12 miliardów dolarów (około 17 miliardów dolarów kanadyjskich). Obejmuje statki pływające po oceanach „słony” I „Lakerzy” To przykleja się do jezior.
Jest to pierwszy raz od 1968 r., kiedy strajk doprowadził do zamknięcia ważnej arterii żeglugowej. Zanim związek wystąpił w niedzielę wcześnie rano, zapewniał, że nadal pozostaje w gotowości. „1000 mil morskich w taryfach” Pomimo kilkumiesięcznych negocjacji.
Strajk trwał trzeci dzień we wtorek, kiedy rząd Kanady nakazał w piątek obu stronom powrót do stołu negocjacyjnego z mediatorem federalnym w Toronto. Urzędnicy amerykańscy naciskają na rząd Kanady i Seaway, aby osiągnęły porozumienie.
„Mamy zboże, aby nakarmić nieruchomy świat. Mamy sól, która chodzi zimowymi drogami dla bezpieczeństwa, które się nie porusza. Mamy rudę żelaza, aby wyprodukować stal, która się nie porusza. powiedział Jason Card, rzecznik Dwustronnej Morskiej Izby Handlowej w Ottawie.
Administracja zwróciła się do rządu Kanady o wprowadzenie prawa zezwalającego statkom przewożącym zboże na przepływanie przez system, ale jak dotąd odmówiła interwencji.
Jean-Aubry Morin, wiceprezes ds. stosunków zewnętrznych zarządu Seaway, powiedział w czwartek, że jest rozczarowany kontynuacją rozmów. „Jedziemy do Toronto z nadzieją, że to się zmieni i że będziemy mogli poczynić postępy oraz osiągnąć uczciwe i rozsądne porozumienie” – dodał. on dodał.
Chociaż Unifor uzyskał niedawno znaczne podwyżki od producentów samochodów, Aubrey Morin stwierdziła, że spółka zarządzająca to organizacja non-profit, która nie ma środków na produkcję samochodów.
Urzędnicy związkowi nie odpowiedzieli na wiadomości z prośbą o komentarz, ale przekazali w oświadczeniu: „Unifor zastosuje się do wezwania do mediacji i będzie nadal wspierać naszych członków na linii pikiet podczas rozmów”.
Aubrey Morin powiedział, że departament wie o około 115 statkach zaparkowanych na rzece St. Lawrence i jeziorze Ontario. Powiedział, że nie mają informacji, ile statków na morzu może nadal kierować się na Szlak Morski Wielkich Jezior. Oszacował jednak całkowity wpływ ekonomiczny przestoju na około 110 milionów dolarów (153 miliony dolarów kanadyjskich) dziennie.
Portal MarineTraffic.com pokazał w czwartek, że w systemie pozostało kilka statków oceanicznych. Głównym wąskim gardłem jest zamknięty kanał Welland w Ontario. Około 25 statków – słonych i Lakers – zakotwiczyło przed wejściami do jezior Ontario i Erie.
Okręt wojenny amerykańskiej marynarki wojennej, przybrzeżny okręt bojowy USS Marinette, miał w poniedziałek opuścić Cleveland nad jeziorem Erie, ale utknął na mieliźnie.
Inne statki, które utknęły na mieliźnie, to pięć statków w głównym porcie zbożowym Ontario, Thunder Bay nad jeziorem Superior i dwa zakotwiczone na rzece Detroit pomiędzy jeziorami Huron i Erie. Nie będą mogli przedostać się przez jezioro Erie, dopóki szlak morski nie zostanie ponownie otwarty.
Przesyłki takie jak ruda żelaza i węgiel nadal mogły przepływać w obrębie czterech Wielkich Jezior od Superior do Erie.
John Jamian, dyrektor operacyjny portu w Detroit, powiedział, że strajk dotknął już osiem statków płynących do Detroit, które przewożą zwoje stali i blachę stalową dla przemysłu samochodowego oraz cement dla budownictwa. Powiedział, że liczba ta może wzrosnąć.
„Pamiętajcie, że każdy z tych statków przewozi duże ładunki. Te statki nie wpływają do układu.” powiedział Jamian. „Wiem, że jeden z nich nadal przebywa w Europie z towarami i kieruje się do Detroit. Jest tymczasowo aresztowany.
Strajk zaniepokoił także urzędników w bliźniaczych portach Duluth w Minnesocie i Superior w Wisconsin, skąd w poniedziałek pływający pod cypryjską banderą statek Isadora wyruszył z ładunkiem zboża płynącego do Algierii. Portal MarineTraffic.com pokazał, że w czwartek dotarł do jeziora Erie, ale bez rozwiązania nie mógł dalej jechać.
„W czwartym kwartale zawsze występuje duża aktywność spedycyjna, ponieważ jest to szczyt sezonu żniw, więc jest to szczególnie zła pora roku na jakiekolwiek zakłócenia w działalności żeglugowej”. powiedział Jason Hron, rzecznik Zarządu Portu Duluth Seaway. „To naprawdę wywołuje skutki w całym systemie żeglugowym St. Lawrence Seaway–Great Lakes”.
Oczekuje się, że kilka soli znajdujących się już w jeziorach dotrze w ciągu najbliższych kilku dni, ale to, co stanie się z nimi po ich załadowaniu i pozostawieniu, pozostaje kwestią otwartą – powiedział Hron.
„Główny krajowy korytarz handlowy Ameryki Północnej nie powinien być wykorzystywany jako pionek w sporach pracowniczych”. Aaron powiedział. „Porty i związki zawodowe Wielkich Jezior wzywają zatem rząd Kanady do bezpośredniej mediacji i przyspieszenia rozwiązania tego sporu, który natychmiastowo ponownie otworzy drogę morską do pełnej eksploatacji”.
Dzisiejsze najświeższe informacje i nie tylko w Twojej skrzynce odbiorczej