CEO Tesli, Elon Musk, prosi swoich pracowników o powrót do biura lub całkowite opuszczenie firmy. Wideo / CNBC
Bank of America twierdzi, że niepowodzenie Elona Muska w wystarczająco szybkim rozwoju spowoduje drastyczny spadek udziału Tesli w rynku pojazdów elektrycznych w ciągu najbliższych kilku lat.
Ponieważ wartość netto najbogatszego człowieka świata spada, analityk Bank of America John Murphy powiedział w swojej corocznej prognozie Car Wars, że Ford i General Motors wyprzedzą Teslę do 2025 roku.
Murphy przewiduje, że udział Tesli w rynku spadnie do 11 procent do 2025 r. – znacznie poniżej ponad 70-procentowego udziału, jaki ma obecnie.
Oczekuje się, że roczna sprzedaż wzrośnie czterokrotnie z 800 000 do 3,2 miliona, Murphy widzi na czele Forda i General Motors z 15-procentowym udziałem w rynku.
Murphy powiedział, że Musk, którego majątek osobisty spadł w tym roku o 62 miliardy dolarów, zapłaci za to, że nie zamknął rynku, podczas gdy konkurencja była niewielka.
„Elon miał pustkę w ciągu ostatnich 10 lat pracy, w której nie było dużej konkurencji” – powiedział Murphy. „Tę pustkę wypełnia teraz w ciągu najbliższych czterech lat bardzo dobry produkt, nie econobox, elektryczne tostery, ale naprawdę dobry produkt”.
„Jednym z największych błędów, na które patrzą od pięciu do dziesięciu lat, jest to, że Tesla nie wykorzystała w większym stopniu darmowych pieniędzy, które mogła mieć, gromadząc o wiele więcej, szybciej odblokowując pojemność, rozwijając się szybciej i zamykając na dole, dodał Murphy.
On (Piżmo) nie. Nie poruszał się wystarczająco szybko. Nie zdawał sobie sprawy z tego, co się dzieje na rynku. Miał tak ogromną arogancję, że nigdy by go nie złapali, nie byliby w stanie zrobić tego, co on robił, a oni robią…
„Wprowadza produkt w wolniejszym tempie. Nie ma pełnego portfolio produktów, więc producenci mają świetną okazję, aby zlikwidować lukę i trochę nadrobić zaległości”.
Murphy powiedział, że GM, który planuje wydać 35 miliardów dolarów na pojazdy elektryczne i autonomiczne, wprowadzi na rynek 17 nowych modeli pojazdów elektrycznych w latach 2023-26. Ford, który planuje wydać 50 miliardów dolarów, zadebiutuje sześć i planuje wyprodukować 2 miliony dolarów rok. Volkswagen będzie miał ich 11 w tym samym okresie, podczas gdy Hyundai i Kia również wejdą w udział w rynku Tesli, po 13 sztuk.
Ale to tylko przewidywania jednego człowieka, a wraz z rozwojem rynku samochodów elektrycznych Murphy spodziewa się, że ogólna sprzedaż Tesli będzie nadal rosła.
Pisarz Teslarati.com, Simon Alvarez, nie jest przekonany, że dla Muska wszystko jest ponure.
„Wnioski Murphy’ego są bardzo interesujące, ponieważ Tesla była ograniczona w ciągu ostatnich kilku lat.
Dziś firma ogranicza falę konkurentów za pomocą zaledwie dwóch samochodów — sedana Model 3 i crossovera Model Y — i nadal wygrywa. Należy również zauważyć, że samochody Tesli są w ciągłym stanie poprawy, co jest zwykle udostępniane przez bezpłatne aktualizacje oprogramowania drogą radiową.
W pewnym sensie wnioski analityka Bank of America dotyczące „arogancji” Tesli i Elona Muska wydają się dalekie od normy.
Wraz z wejściem na rynek Cybertruck i Semi, a Model Y wydaje się być na dobrej drodze do stania się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów na świecie, udział Tesli w rynku pojazdów elektrycznych nie wydaje się być zagrożony. „
Australia pozostaje w tyle za większością świata, jeśli chodzi o absorpcję samochodów elektrycznych – sytuację, za którą obwinia się nasz brak standardów wydajności paliwowej.