Pełny raport sądu śledczego został opublikowany w sprawie zgonów, które miały miejsce w Targa Tasmania w tym roku.
Trzy osoby straciły życie w dwóch oddzielnych wypadkach podczas kwietniowego rajdu, kierowcy Shane Naveen i Lee Mundy oraz kierowca tego ostatniego Dennisa Nigela.
Motorsport Australia szybko ogłosiła sąd, który zbada wszystkie aspekty wypadku i przedstawi zalecenia zarządowi.
W sumie 23 zalecenia dotyczące przyszłych rajdów drogowych zostały wydane przez sąd, któremu przewodniczył Gary Connelly, szef Australijskiego Instytutu Bezpieczeństwa Sportów Motorowych (AIMSS), a sędziami zostali Matt Seely i Neil Bates.
Zarząd Motorsport Australia zatwierdził 61-stronicowy raport i wdroży wszystkie zalecenia dotyczące takich kwestii, jak:
- Zarządzaj wysokimi prędkościami i średnimi prędkościami osiąganymi w każdym wydarzeniu
- Rozważ skoki i inne elementy projektu toru
- Zmiany dotyczące zmęczenia kierowcy, umiejętności, licencjonowania i samozadowolenia
- Upewnij się, że wyposażenie pojazdu jest odpowiednie do celu
- Lepsze wykorzystanie istniejącej technologii i sprzętu bezpieczeństwa
- na kontaktach z wydarzeniami
- Zarządzaj „zagubionymi” samochodami podczas wydarzeń
Dyrektor generalny Motorsport Australia Eugene Arocca podziękował sądowi, a także osobom, które przyczyniły się do śledztwa poprzez notatki lub porady ekspertów, i ponownie złożył kondolencje zmarłemu.
„Najpierw raz jeszcze składam kondolencje rodzinom, przyjaciołom i współpracownikom Shane’a Naveena, Lee Mundy’ego i Dennisa Naegle’a, którzy tragicznie stracili życie w kwietniu tego roku” – powiedział Aroca.
„Ten sąd dokonał dokładnej i szczegółowej analizy okoliczności związanych z dwoma bardzo smutnymi wypadkami, które miały wpływ na społeczność sportów motorowych.
„Chciałbym również podziękować zespołowi Targa Australia za wkład i współpracę przez cały czas trwania śledztwa. Motorsport Australia i Targa Australia łączą bliskie relacje i nie możemy się doczekać dalszej współpracy.
Miło mi poinformować, że firma Motorsport Australia zobowiązała się do wdrożenia wszystkich 23 zaleceń do 1 marca 2022 roku.
„Raport został przesłany do koronera tasmańskiego, tasmańskiej policji i innych kluczowych interesariuszy”.
Spotkania na asfalcie, w tym imprezy Targa, będą dozwolone przed 1 marca przyszłego roku.
Arocca potwierdziła, że „wydarzenia na asfalcie prawdopodobnie odbędą się w 2021 i na początku 2022 roku, w zależności od ograniczeń COVID-19”.
„Wdrożyliśmy rygorystyczną ocenę ryzyka docelowego, którą każdy organizator imprezy musi przeprowadzić przed wydaniem zezwolenia Motorsport Australia”.
Więcej raportów do naśladowania