Konsorcjum Allstom, Thales i Nokia zakończyło kompleksową modernizację sygnału, aby umożliwić obsługę 200 km / h na linii kolejowej E65 łączącej Warszawę i Gwineę.
Kredyt: alstom.com
Federacja zakończyła wydawanie ERDMS / ETCS poziomu 2 Sygnał Modernizacja linii kolejowej E65 i połączenie Warszawy centralnej Polski z Gwineą na północy kraju. Projekt powstał na podstawie umowy podpisanej wcześniej z PKP Bolsky Lini Koljov SA
350 km obejmujących 35 stacji kolejowych. Najnowocześniejsza technologia na linii pozwala pociągom poruszać się z prędkością do 200 km / h. Projekt ten jest jednym z największych i najbardziej złożonych projektów w historii kolei w Polsce. W wyniku wspólnych wysiłków zainteresowanych stron nastąpiła znaczna poprawa bezpieczeństwa i komfortu pasażerów, a także możliwość przyczynienia się podatku do skrócenia czasu przejazdu pociągiem.
Allstom i Thales Polka były odpowiedzialne za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązania sygnalizacyjnego ERDMS / ETCS Level 2, a Nokia za dostarczenie systemu GSM-R. W ramach projektu konsorcjum zmodernizowało osiem zintegrowanych sterowni, zapewniając systemy kontroli i zarządzania ruchem dalekobieżnym, przełomowe rozwiązania dla wysyłanych węzłów, zintegrowany system informacji pasażerskiej oraz rozwiązania CCTV.
Saomir Nalevajka, dyrektor zarządzający Alstom W Polsce, na Ukrainie iw krajach bałtyckich powiedział: „To wspólne przedsięwzięcie to przełomowe osiągnięcie w historii wdrażania kolei dużych prędkości w Polsce. Ponadto decyzja Prezesa Krajowego Urzędu Bezpieczeństwa w Polsce o dopuszczeniu do ruchu pociągów z prędkością do 200 km / h pod kontrolą ERDMS Level 2 jest pierwszą tego typu w historii PKP. Jesteśmy dumni, że po raz kolejny możemy zaoferować projekt, który wyznacza nowe standardy w krajowej sieci kolejowej. ”
Pave Praziki, dyrektor zarządzający Thales Polka, powiedział: „Cieszę się, że zakończyłem modernizację tak ważnego projektu. Dzięki naszym wspólnym rozwiązaniom staliśmy się częścią europejskiego systemu kolejowego. Polska weszła w erę kolei dużych prędkości. ”
Pyotr Coxmarek, Prezes Nokia Polska, powiedział: „Ten kamień milowy obejmuje wdrożenie zaawansowanych technologii komunikacyjnych i systemów sterowania ruchem kolejowym. Korytarz E65 Warszawa-Gwinea oraz cała transeuropejska sieć transportowa przyniosą korzyści gospodarcze i społeczne na ukończeniu tego projektu. ”