Grupa technologii i recyklingu materiałów Umicor otworzyła w Nysie swój pierwszy w Europie zakład produkcji materiałów katodowych do akumulatorów samochodów elektrycznych. W kolejnych latach zakład zostanie rozbudowany do 200 GWh.
Istniejąca fabryka ogłoszony w 2018 roku, Umicore poinformował, że spodziewa się osiągnąć roczną zdolność produkcyjną 20 GWh do końca 2023 r. i 40 GWh w 2024 r. Zakład ma zwiększyć produkcję do ponad 200 GWh w drugiej połowie dekady. Zakład ma być w stanie wyprodukować ogniwa baterii dla około trzech milionów samochodów elektrycznych.
Produkcja trwa od lipca, ale fabryka w Nysie została oficjalnie otwarta. Zakład zatrudnia obecnie około 240 osób; Do końca 2023 r., przy zwiększonej zdolności produkcyjnej, ma zatrudnić ponad 400 osób. Umicore nie precyzuje, jakie kombinacje materiałów mogą być wykonane dla katody.
Posiadając własny zakład produkcyjny dla CAM (katodowego materiału aktywnego), Umicore twierdzi, że jest pierwszą firmą w Europie, która posiada w pełni okrągły i zrównoważony łańcuch wartości dla materiałów akumulatorowych. Umicore poddaje recyklingowi zużyte baterie, przetwarza czarny kolor na poszczególne surowce bateryjne i może je teraz przetworzyć na nowe katody – cykl jest zamknięty.
„Jesteśmy bardzo dumni z otwarcia pierwszej w Europie gigafabryki materiałów katodowych. Neutralna pod względem emisji CO2 fabryka Umicore w Nysie jest prawdziwym motorem napędowym i akceleratorem przejścia na elektromobilność w UE”, mówi dyrektor generalny Umicore, Mathias Miedreich.
W dłuższej perspektywie powstanie co najmniej jedna elektrownia, ponieważ belgijska grupa zamierza osiągnąć globalną moc ponad 400 GWh do 2030 roku. Rozszerzenie istniejących zdolności w Kanadzie i Azji.
Do klientów Umicore należą Ogniwa motoryzacyjne Inc (ACC) Spółka joint venture z ogniwami akumulatorowymi między Stellandis, Total i Mercedes-Benz. Umicore również oferuje Przyszłe europejskie fabryki ogniw Volkswagena Materiał katody składa się z