Ekskluzywny: ITV zmierza w kierunku przełomowego porozumienia ze związkiem brytyjskich aktorów Equity, które po raz pierwszy obejmie postanowienia dotyczące sztucznej inteligencji i klonowania podobnych istot. Ulica Koronacyjna I Emmerdale.
Związki zawodowe w USA, które zaciekle walczą o prawa do sztucznej inteligencji, prawdopodobnie zwrócą szczególną uwagę i rozumiemy, że negocjatorzy ITV i Equity zasiądą jutro do stołu, aby skupić się na tej konkretnej części żądania związkowego.
Co więcej, Deadline rozumie, że te same postanowienia dotyczące sztucznej inteligencji zostały poruszone podczas nadchodzących negocjacji Equity z BBC i brytyjskim Urzędem ds. Handlu Producentów, który reguluje zdecydowaną większość brytyjskich seriali telewizyjnych.
Kiedy jutro zasiądą do wspólnego stołu, negocjatorzy z ITV i Equity omówią założenia sztucznej inteligencji i tzw. syntezy oraz możliwość klonowania twarzy aktorów i wykorzystywania ich w innych serialach, co przełoży się na mniej pracy dla wykonawców. Problem ten wysunął się ostatnio na pierwszy plan Joanna jest okropna Odcinek Charliego Brookera czarne lustro, co było bardzo bliskie niektórym członkom społeczności telewizyjnej i filmowej.
Źródła ITV i Equity podkreśliły, że transakcja jest nadal w trakcie podpisywania w celu wykorzystania w ustaleniach umownych.
W najnowszym zestawie narzędzi AI opracowanym przez Equity wskazano kwestię dostrojenia jako kluczowy priorytet mający na celu ochronę przyszłych podmiotów. Dostarczył modelową umowę dotyczącą sztucznej inteligencji, aby chronić artystów zajmujących się reprodukcją wykonań, wraz z modelowymi klauzulami chroniącymi artystów przed powielaniem ich wykonań bez ich zgody.
Nadawcy brytyjscy do tej pory zajmowali się reprodukcją przy użyciu deepfakes, a nie bardziej zaawansowanej technologicznie sztucznej inteligencji. Organ regulacyjny Ofcom poprosił ostatnio nadawców, aby „dokładnie rozważyli”, czy muszą zaktualizować swoje procedury zgodności, aby uwzględnić ryzyko związane z deepfakes. Następnie pojawiły się programy takie jak ITVX Głębokie fałszywe wojny sąsiedzkiektóra wykorzystała deepfake takich artystów jak Kim Kardashian, Idris Elba i Greta Thunberg do stworzenia komiksowych impresjonistycznych szkiców, wraz z dokumentem BBC Two. Jestem alkoholikiem: wewnętrzne uzdrowieniektóre wykorzystywało deepfakes nakładane na autorów w celu ochrony ich anonimowości.
Negocjacje Equity z ITV dotyczące seriali produkowanych przez wewnętrzny dział studiów nadawcy pozostają w tyle za rozmowami z BBC i Paktem i, jak rozumiemy, powinny zostać zakończone do końca tego roku, co umożliwi im pełnienie roli organizatora rozmów BBC) oraz Pakt. i prawdopodobnie utrzyma się do 2024 r.
W zeszłym miesiącu rozmawiając z głównym negocjatorem SAG-AFTRA Duncanem Crabtree-Ireland, Sekretarz Generalny ds. Równości Paul Fleming powiedział, że „obowiązkiem związków zawodowych jest zapewnienie członkom wiedzy o ich prawach” w zakresie sztucznej inteligencji.
Rzeczniczka ITV powiedziała: „Prowadzimy pozytywne i konstruktywne dyskusje na ten temat z Equity. Jednakże nic nie zostało sfinalizowane ani podpisane w celu włączenia ich do jakichkolwiek porozumień umownych. W chwili pisania tego tekstu Equity nie odpowiedziało na prośby o komentarz.
Poza sztuczną inteligencją
Poza sztuczną inteligencją negocjacje z ITV są złożone, ale postępują, jak podaje strona internetowa Deadline, ze znacznymi zmianami, ulepszeniami i aktualizacjami umów, które nie były aktualizowane od wielu lat.
Te porozumienia umowne regulują takie obszary, jak płace, warunki pracy i wynagrodzenie, i są tematami zgodnymi z celami WGA i SAG w Stanach Zjednoczonych. Oprócz przepisów dotyczących sztucznej inteligencji Equity wzywa do podwyższenia wynagrodzenia podstawowego o 15%, a także do zgłaszania przepisów dotyczących płatności wtórnych, podobnie jak we wniosku amerykańskich związków zawodowych o przepływ odpadów poflotacyjnych.
Fleming z Equity mówił już wcześniej, że związek może wdać się w własny spór zbiorowy z firmą Pakt, która reprezentuje setki brytyjskich firm produkcyjnych, jeśli negocjacje nie przyniosą rezultatu.
Strajki mocno uderzyły w brytyjski przemysł, przyczyniając się do szerszego spowolnienia i ograniczenia możliwości osób samozatrudnionych. Pod petycją wzywającą rząd do zapewnienia finansowego wsparcia ekipom telewizyjnym i filmowym niezdolnym do pracy w wyniku strajków zebrano dotychczas prawie 30 000 podpisów.