Wyceniony przed rychłym przybyciem, ultra-elegancki Ioniq 6 Hyundaia jest dość ostry.
Lądując w trzech wariantach z dwoma rozmiarami baterii, Ioniq 6 rozpocznie się poniżej magicznego znaku 80 000 USD w porównaniu z pełną zniżką Clean Car w wysokości 8 625 USD.
Ten model Entry jako jedyny korzysta z akumulatora o pojemności 53,4 kWh. Dostajesz montowany z tyłu silnik elektryczny, który wytwarza 111 kW i 350 Nm. Dzięki śliskiemu kształtowi nadwozia Ioniq 6 zasięg ocenia się na zdrowe 429 km z 18-calowymi felgami, a łączna efektywność energetyczna wynosi 13,9 kWh/100 km. To niesamowita wydajność, biorąc pod uwagę, że większość innych pojazdów elektrycznych nadal utrzymuje się na poziomie 20 kWh/100 km.
Następny model to Entry 77,4 kWh, który kosztuje 94 990 USD. Ma ten sam układ napędowy, co wersja 53,4 kWh, ale moc silnika została zwiększona do 168 kW przy takim samym momencie obrotowym 350 Nm.
Czytaj więcej:
* Standardowe oceny bezpieczeństwa dla Hyundai Ioniq 6 i Lexus RX
PIERWSZA JAZDA: Dziki Hyundai RN22e ma na celu udowodnienie, że pojazdy elektryczne mogą być zabawne
* Ioniq 6 Streamliner przejedzie ponad 600 km na jednym ładowaniu
* Recenzja pierwszej jazdy: Hyundai Ioniq 5
Wzrost mocy ma niewielki wpływ na wydajność, przy 18-calowych kołach osiąga 14,3 kWh/100 km (lub 16 kWh/100 km w 20 sekund), ale większy akumulator oznacza łączny zasięg 614 km. Przy 18-calowych kołach (lub 545 km w 20 sekund).
Kupujący mogą również uzyskać konfigurację tylnego napędu 77,4 kWh w zaktualizowanej wersji Elite, która kosztuje 104 900 USD.
Wreszcie, dostępny będzie ograniczony napęd na wszystkie koła Ioniq 6, zasilany akumulatorem o pojemności 77,4 kWh. Przy jednym silniku na każdą oś moc znamionowa wynosi 239 kW / 605 Nm. Ma deklarowaną wydajność 16,9 kWh/100 km z 20-calowymi kołami, jedynym dostępnym tutaj rozmiarem i zasięgiem 519 km.
Podłączenie ładowarki prądu stałego o mocy 350 kW oznacza, że czas ładowania 10-80% wynosi mniej niż 20 minut dzięki architekturze 800 V, która obsługuje wszystkie modele.
Jeśli chodzi o specyfikacje, modele Entry mają 12,3-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy obsługujący Apple CarPlay i Android Auto, sześciogłośnikowy system audio, bezprzewodowe ładowanie telefonu oraz aktywny pakiet bezpieczeństwa SmartSense.
Obejmuje to asystenta utrzymania pasa ruchu, autonomiczne hamowanie awaryjne, aktywny tempomat, unikanie kolizji w martwym polu, kamerę cofania oraz przednie i tylne czujniki parkowania. Światła LED na obu końcach są również standardem.
Wersja Elite obejmuje podwójne reflektory LED z automatycznymi światłami drogowymi, nastrojowe oświetlenie wnętrza, opcjonalne 20-calowe koła z oponami Pirelli, wysokiej jakości system dźwiękowy Bose z subwooferem, „EV Active Sound Design”, aby przywrócić dźwiękową pikanterii. z napędem i elektrycznie sterowanymi przednimi fotelami.Elektryczne i podgrzewane fotele w obu rzędach, skórzana tapicerka, klimatyzacja z pompą ciepła i ładowanie pojazdu typu plug-in.
Ograniczona wersja dodaje asystenta unikania kolizji czołowych, który działa podczas pokonywania zakrętów i przejeżdżania przez skrzyżowania, a także zmiany pasa ruchu, kamerę 360 stopni, inteligentne zdalne parkowanie, elektrycznie sterowany szyberdach, zorientowany na kierowcę wyświetlacz przezierny, interaktywne pikselowe światła na nosie i wentylowane przednie fotele.
Co ciekawe, każdy Ioniq 6 ma szyby solarne w przedniej szybie i oknach. Hyundai błyszczy w tej wersji, ale wygląda na to, że podczas postoju na słońcu szyba przesunie się o kilka dodatkowych kilometrów do akumulatora.
Ioniq 6 jest już dostępny, a dostawy krajowe rozpoczną się wkrótce. Następny w ofercie elektrycznej Hyundaia będzie Ioniq 5 N, a następnie Ioniq 6 N.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”